Toon posts:

Com21 modem reset vanzelf

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Com21 modem van @Home en nou wil het zo zijn dat die modem sinds een week vanzelf begint te resetten. :(

Ik heb sterk het gevoel gekregen dat het alleen maar bij bepaalde handelingen gebeurd.
Nu ik op deze site zit gebeurd er namelijk niets. Maar durf er een krat bier op in te zetten, dat het modem weer reset als ik bijvoorbeeld naar MSN Chat ga. (chat.msn.nl)

Wat kan er in godsnaam aan de hand zijn?
Kan een kabelmodem vanzelf resetten door jouw surfgedrag??? :?

Is het modem stuk of wat?! :/

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-05 00:37

job

lijkt me niet goed dat je com21 zichzelf gaat resetten.

weet je zeker dat hij zich reset, en niet een nieuwe verbinding opbouwt?

als hij zich reset (door de stekker er eventjes uit te trekken) is het link lampje uit. en gaat een paar seconden later aan.
als hij de verbinding opnieuw opbouwt dan blijft het link lampje aan.

[ Voor 8% gewijzigd door job op 19-06-2003 02:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het link lampje gaat dus echt uit.
Het duurd meestal ongeveer 1 minuut en 10 seconden voor hij weer verbinding heeft.

Is het dan mogelijk dat je modem reset doordat je bepaalde Internet handelingen uitvoert?
Dit gebeurd me pas sinds een week. Dus beetje vreemd. 8)7

Verwijderd

Een kameraad van mij had ook zoiets en heeft er een ander model voor terug gekregen.
Even contact opnemen met @home lijkt me.

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik heb @Home zaterdag gebeld. Hij had modem tests uitgevoerd en zou het doorspelen aan Pallet. Die zouden weer binnen 5 dagen contact met mij opnemen... Maar ja, het is alweer donderdag en ik raak toch vrij gefrustreerd door die wegvallende verbinding.

Nou ken ik verdomme niet Chatten!!! :(

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 19 juni 2003 @ 02:53:
Ja ik heb @Home zaterdag gebeld. Hij had modem tests uitgevoerd en zou het doorspelen aan Pallet. Die zouden weer binnen 5 dagen contact met mij opnemen... Maar ja, het is alweer donderdag en ik raak toch vrij gefrustreerd door die wegvallende verbinding.

Nou ken ik verdomme niet Chatten!!! :(
Dit soort bedrijven bellen je meestal niet terug, en vooral @home niet als ik de verhalen mag geloven. Zelf achteraan gaan is dus het best lijkt me. Zoals je in je openingspost het probleem beschrijft lijkt het op een defect in je modem.

Verwijderd

MrBean.Helpdesk bellen en vraag of ze je door verbinden met de technische dienst.Desnoods zeg maar als ze je niet direct willen door verwijzen dat je een afspraak met hun had.Het geval is dat jou probleem 2 dingen kan zijn:modem met verkeerde firmware ofwel een probleem aan de kant van @home.de wegvallende modem heb ik 2 keer meegemaakt bij vrienden:de ene keer lag het aan de dhcp server van @Home en de andere keer bleek op 1 of andere manier de firmware van de com21 modem niet goed te zijn.Door direct dit probleem voor te leggen bij de technische dienst voorkom je wekenlang ergenis met telefonisten die totaal geen kijk en verstand van technische problemen hebben.suc6.

Verwijderd

Topicstarter
Dank je.
Ik zal zo vlug mogenlijk die technische dienst aan de lijn proberen te krijgen.
Pagina: 1