Toon posts:

news.tiscali.nl in de ban

Pagina: 1
Acties:
  • 152 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Helaas, eindelijk is het zover. De Tiscali newsserver krijgt alleen nog maar berichten maar mag nergens meer heen versturen.
Zoals ik het nu begrijp, is er een UDP in de maak tegen Tiscali, omdat
Tiscali niets onderneemt tegen spammende personen.
Gevolg is, als deze UDP door gaat, dat Tiscali gebruikers wel kunnen posten
in alle nieuwsgroepen, maar de postings niet verder verspreidt worden door
de andere servers (en dus niet door andere users gelezen kunnen worden,
behalve door uitsluitend Tiscali abonnees).

Met dank aan het abuse-adres van Tiscali.

Voor een deel van de discussie zie news://nl.internet.misbruik of een
voorbeeld van een dergelijk bericht:

http://groups.google.com/...0dolens.mobach.nl&rnum=17

: Het lijkt erop dat dit echt het advies was van tiscali. Indien dit zo is
en
: het dus betekend dat usenet niet belangrijk is voor uw klanten zal ik mijn
: uiterste best doen om alle berichten van tiscali te weigeren. Op dit
moment
: helpt onze server alleen niet mee aan verdere verspreiding van berichten
: gepost door klanten van tiscali op de newsserver van tiscali.
:
: Wij zijn overigens niet de enige site die dit doet. Een aantal anderen
: wil berichten van uw newsserver niet meer zien op hun newsserver.
: Wij wel, vooral omdat wij en onze peers cancelbots hebben draaien waarop
: een aantal klanten van tiscali mee worden gecancelt. (Lees: posten heeft
: geen zin meer voor die mensen).
:
: Gelieve een reactie binnen 24 uur, anders zullen wij deze werkwijze
propageren.
:
: Het is overigens aan te raden om te reageren in de nieuwsgroep
nl.internet.misbruik en het is nog meer aan te raden om deze klanten aan te
pakken evenals andere spammers vanuit uw netwerk.
Heel erg fijn dus. Het geldt voor de volgende peerings:
de volgende peers krijgen voorlopig geen tiscali news van ons:
: - surfnet
: - xs4all
: - surnet.ru
: - ticon.net
: - franken.de
: - lipo.at0.net
: - phil.uu.nl
: - telebyte.nl
: - opera.no
: - zen.net.uk
: - ndsoftware.com
: - newsland.it
: - technisat-digital.de
: - kweb.on.ca
: - energis
Dit houd dus fijn in dat ik niet meer kan posten in mijn newsgroepen. Bedankt hoor Tiscali!!!

Maar goed, even de andere kant van het verhaal. Ik wil wel graag blijven posten en zit pas over een week of 6 bij een andere provider. Nu vroeg ik me af, zijn er newsservers in Nederland die gratis zijn en waar ik (evt. na aanmelding) ook mag posten zodat ik niet meer afhankelijk ben van Tiscali?

Verwijderd

Klopt, dit is puur te danken aan Tiscali's houding mbt abuse @ usenet. Er lopen op usenet nl een paar mensen rond die denken dat het grappig is de complete nl.* groepen onder te spammen met onzin of niet relevante berichten om zo hun zielige leventje enigzins zinvol te maken. Tiscali doet hier helemaal niks aan, zelfs niet bij mensen die structureel al maanden, jaren bezig zijn met dit soort acties. En op een gegeven moment dan is de maat vol. Bedankt inderdaad Tiscali maar. Hoewel ik er niet vanuit ga dat ze uberhaubt je mail lezen.

Om toch te usenetten probeer eens fb1.euro.net, die staat open voor diverse andere providers naast euronet.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2003 01:04 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Als je de crossposts met alt.madcrew.nl erin bedoelt, met Ome Henk:
dat speelt echt al jáááááááááren idd.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

BackSlash32 schreef op 19 June 2003 @ 01:10:
Als je de crossposts met alt.madcrew.nl erin bedoelt, met Ome Henk:
dat speelt echt al jáááááááááren idd.
Ome Johan bedoel je. Ja, maar niet alleen Ome Johan, maar ook Fred Spotvogel, Leibniz handelsonderneming, etc etc. Hoewel ik niet uitsluit dat dit allemaal dezelfde persoon is, is het in ieder geval wel zo dat het allemaal via Tiscali gebeurd en Tiscali gewoon (na ik durf te wedden om inmiddels honderden abuse mailtjes en zelfs telefoontjes) niets onderneemt.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2003 01:23 ]

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05 17:26

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ome Johan? Damn, toen ik op usenet kwam (zeker 4 - 5 jaar geleden) zat die ook overal al te etteren. Ik kan me niet voorstellen dat al zijn berichten van tiscali afkomen en dat ze daar echt niets aan doen :?.

Als dat wel zo is: Misschien als alle klanten nu gaan klagen bij tis, worden ze wakker :).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
JvS schreef op 19 June 2003 @ 08:23:
Als dat wel zo is: Misschien als alle klanten nu gaan klagen bij tis, worden ze wakker :).
Dat zal best kunnen, maar ik zou dat als ik abonnee van Tiscali was niet acceptabel vinden. Er klagen mensen al een aantal jaar, even niet in beschouwing nemen hoeveel klachten, er had sowieso iets aan gedaan moeten worden.

Van horen zeggen heb ik dat er bij Tiscali (op de helpdesk) veel mensen zoals Brz werken. Mensen die dus het internet "kennen" dan had hier iemand wel naar kunnen kijk (mits de abuse afdeling dit door had gegeven).

• _nethack
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:25

_nethack

We're all MAD here

Ome Johan kwam niet van Tiscali, maar van (diverse?) gratis providers (zonnet, tmfweb enzo), waar hij telkens werd afgesloten en net zo snel weer een nieuw account aanmaakte.

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-05 08:19
Triest dat altijd een paar mensen het gigantisch verzieken voor anderen. Zo'n mensen moeten toch gemakkelijk aan te pakken zijn???

Kan een Tiscali abonnee tegen deze ban iets ondernemen?

• Sir_Killalot
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:02

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17:57

Wokschotel

Op 6 wielen

catchingfire schreef op 19 June 2003 @ 08:54:
Triest dat altijd een paar mensen het gigantisch verzieken voor anderen. Zo'n mensen moeten toch gemakkelijk aan te pakken zijn???
Dat is ook zo, maar Tiscali vindt dat blijkbaar niet nodig. Ze hebben daar schijt aan wat de rest van de Internetwereld denkt.
Kan een Tiscali abonnee tegen deze ban iets ondernemen?
Ja, overstappen naar een provider die wél weet hoe ze met dit soort figuren om moeten gaan. Als je daar geen zin in hebt: klagen bij Tiscali zelf alhoewel ik me afvraag of hun eigen abonnnees hun wat kan schelen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 June 2003 @ 01:03:
Klopt, dit is puur te danken aan Tiscali's houding mbt abuse @ usenet. Er lopen op usenet nl een paar mensen rond die denken dat het grappig is de complete nl.* groepen onder te spammen met onzin of niet relevante berichten om zo hun zielige leventje enigzins zinvol te maken. Tiscali doet hier helemaal niks aan, zelfs niet bij mensen die structureel al maanden, jaren bezig zijn met dit soort acties. En op een gegeven moment dan is de maat vol. Bedankt inderdaad Tiscali maar. Hoewel ik er niet vanuit ga dat ze uberhaubt je mail lezen.

Om toch te usenetten probeer eens fb1.euro.net, die staat open voor diverse andere providers naast euronet.
Heel makkelijk om Tiscali er van de beschuldigen. ok ze hebben geen actie ondernomen dat is slecht maar vergeet niet dat die mensen die het doen het verzieken!!!!!
Is me toch een partij zielig dat je met de vrijheid die je krijgt meteen weer moet doorslaan en de boel moet gaan irriteren.

• vooghel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:56

vooghel

Cunning linguist

Hopelijk helpt het net zo goed als vorig jaar bij Zonnet. Overigens is die ellende van Ome Johan, Baron von Lederhosen en overige madcrewgevallen niet de hoofdreden, het gaat om het feit dat de abusedesk niets doet. Niet tegen reguliere spam en niet tegen misbruik door die gekken.

[ Voor 3% gewijzigd door vooghel op 19-06-2003 10:01 ]

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Verwijderd

JvS schreef op 19 June 2003 @ 08:23:
Ome Johan? Damn, toen ik op usenet kwam (zeker 4 - 5 jaar geleden) zat die ook overal al te etteren. Ik kan me niet voorstellen dat al zijn berichten van tiscali afkomen en dat ze daar echt niets aan doen :?.
Ome Johan heeft al via honderden accounts online gezeten en is eveneens afgesloten telkens (al dan niet na lang zeuren), maar hij zit nu via Tiscali en uiteraard gebeurd er amper tot niets; en geloof me dat er al veel abuse meldingen zijn geweest.

De reden overigens over de extra ophef is door de bijbel poster Fred Spotvogel, die het nodig vind om in absoluut onrelevantie groepen delen van de bijbel meerdagelijks te posten.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2003 12:47 ]

• Wekkel
  • Laatst online: 02-05 10:45

Wekkel

De downloadkoning

Ach, het zijn natuurlijk wel een beetje paradijsvogels van het internet. Ik kon een glimlach niet onderdrukken toen ik het bericht met volgend subject zag: "Moord? bestel vantevoren je linkse rechter"

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit op me werk dus even een snelle reply...

Dat van de Abuse@tiscali.nl is iets van de laatste 1,5 jaar. Ik wil mezelf niet op de borst kloppen maar ik van de 4 jaar dat ik bij Tiscali heb gewerkt er ongeveer 2 jaar Abuse van gedaan en altijd naar beste kunnen en mogelijkheden. Toendertijd was er een abuseteam van ongeveer 15 man, waarvan altijd minimaal 5 aanwezig. Toen liep het aardig, maar dan nog is 15 man veeels te weinig op een half miljoen klanten. Helaas verpesten die fijne klanten het voor ons nu (de goede klanten, ik mag mezelf daar onder scharen denk ik).

Maar nog geen echt antwoord op de vraag of er open servers zijn :) Alleen die van EuroNet las ik, die zal ik zowiezo even proberen als ik thuis ben vanmiddag.

Als laatste, het is te triest en ziek voor woorden dat zulke eikels in nieuwsgroepen door kunnen en mogen gaan. Daar moeten toch manieren voor zijn om die te weren (en die manier is in mijn ogen niet complete provider killen van newsfeed). Eigenlijk moet je dat soort mensen eens persoonlijk en in real life hierop aanspreken....

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05 17:26

JvS

Ik heb hem zelf ook

Is er geen manier om zulke mensen hier gewoon echt mee aan te klagen? Gewoonweg verbieden op internet te komen ofzo? Op straffe van een echte gevangenisstraf?

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
De enige manier, hoe kinderachtig het ook klinkt, is het opzoeken van een persoon. En dan bedoel ik niet om in de 1e instantie zijn bek tegen de deur te slaan maar een constructief gesprek te hebben.

Vroeger toen ik nog channelmaster was van een groot channel op IRCNet deden we dat soort dingen regelmatig. Ben aantal keer bij mensen op bezoek geweest voor een goed gesprek en 99% van de keren heeft dat ook daadwerkelijk iets opgeleverd.

Bij de politie aangifte doen heeft geen zin helaas. Je krijgt het bewijs nooit rond ben ik bang :(

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-05 20:19

Pogostokje

* twiet *

De pest is dat ze in feite niks strafbaars doen.
En omdat iedereen zo hard schreeuwt dat privacy belangrijk is (lees ik op GoT ook) accepteer je in feite dan ook dat dit soort personen niet te traceren zijn. Providers zijn als de dood dat ze een slechte naam krijgen op het gebied van persoonsgegevens overdragen, het signaleren van trends in bv. telefoonnummers en die blokkeren in de inbelcentrales en dergelijke. Nu weet iedereen wel waar Ome Johan woont denk ik, maar er zijn genoeg mensen die anoniem heel irritant kunnen doen.

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

Verwijderd

Wekkel schreef op 19 June 2003 @ 12:50:
Ach, het zijn natuurlijk wel een beetje paradijsvogels van het internet. Ik kon een glimlach niet onderdrukken toen ik het bericht met volgend subject zag: "Moord? bestel vantevoren je linkse rechter"
Een keertje is ook leuk en niet erg, maar dat soort dingen gebeuren dus structureel door een aantal mensen en dan van relatief onschuldige bijbel postings tot complete spotbedrijvende postings in nl.support.zelfmoord. En dan niet zo af en toe, maar met de regelmaat van de klok.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2003 13:12 ]

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Verwijderd schreef op 19 juni 2003 @ 13:02:
De enige manier, hoe kinderachtig het ook klinkt, is het opzoeken van een persoon. En dan bedoel ik niet om in de 1e instantie zijn bek tegen de deur te slaan maar een constructief gesprek te hebben.
Ga je gang, gezellig figuur:

http://www.geocities.com/omejohankiller/Kill_Ome_Johan.html
http://www.xs4all.nl/~kspaink/varia/JohanVoorhaar.html

Leuk filmpje:
http://www.signature.nl/oj/st.WMV

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-04 15:03

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

JvS schreef op 19 June 2003 @ 12:59:
Is er geen manier om zulke mensen hier gewoon echt mee aan te klagen? Gewoonweg verbieden op internet te komen ofzo? Op straffe van een echte gevangenisstraf?
Volgens mij kun je wel een provider aanklagen omdat ze mensen toelaten die stelselmatig de sfeer op nieuwsgroepen e.d. vergallen. De ISP werkt er zelf aan mee door de users in kwestie niet voorgoed af te sluiten. Althans, dat zou ik verwachten.

Het zou toch mogelijk moeten zijn om zoiets op te starten, ik denk dat een ISP als Tiscali dan wel zwicht en gehoor geeft aan alle mensen die erover klagen.

[ Voor 3% gewijzigd door bazs2000 op 19-06-2003 13:28 ]

Krankzinnige muziek vind je hier.

• Duur!
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

Verwijderd schreef op 19 juni 2003 @ 12:54:
[...]
Maar nog geen echt antwoord op de vraag of er open servers zijn :) Alleen die van EuroNet las ik, die zal ik zowiezo even proberen als ik thuis ben vanmiddag.
[...]
open servers.. zijn er zat... maar 90% wil dat je dan een abbo neemt...

een voorbeeld daarvan is supernews (supernews.com), daar kun je iig 3 maanden uitproberen
Van gratis toegang is wat lastiger... volgens sommige is via google te doen...

en het schijnt dat van de newsgroepen server die xs4all gebruikt ook een abbo heeft voor derden... (maar dat weet ik niet zeker)

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

• _nethack
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:25

_nethack

We're all MAD here

Duur schreef op 19 June 2003 @ 13:28:
en het schijnt dat van de newsgroepen server die xs4all gebruikt ook een abbo heeft voor derden... (maar dat weet ik niet zeker)
Gewoon het standaard inbel abonnement :)
Je hebt dan ook toegang tot de newsserver (en belangrijker, tot de binary server newszilla) vanaf andere netwerken, mits je je authenticeert bij aanmelden.

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

• Dawai
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-05 22:12

Dawai

HERiTAGE CHESS CREW

Verwijderd schreef op 19 June 2003 @ 00:56:
Maar goed, even de andere kant van het verhaal. Ik wil wel graag blijven posten en zit pas over een week of 6 bij een andere provider. Nu vroeg ik me af, zijn er newsservers in Nederland die gratis zijn en waar ik (evt. na aanmelding) ook mag posten zodat ik niet meer afhankelijk ben van Tiscali?
Je kan natuurlijk gewoon een accountje nemen bij Google en via http://groups.google.nl nieuws posten en/of lezen (8>

Programmer: red-eyed, mumbling mammal capable of conversing with inanimate objects.

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Dawai schreef op 19 June 2003 @ 16:29:
[...]

Je kan natuurlijk gewoon een accountje nemen bij Google en via http://groups.google.nl nieuws posten en/of lezen (8>
Ja, met een flinke vertraging en zonder killfiles waardoor je OJ en de Baron nog steeds tegenkomt ;)

• jochemd
  • Laatst online: 29-12-2025
JvS schreef op 19 June 2003 @ 12:59:
Nee, dat kan niet. En ik ben eigenlijk heel blij dat dat niet volgens het strafrecht kan, dat heeft allemaal hele enge raakvlakken met censuur.

Maar een provider die dat wil kan gewoon de kosten die een abusedesk maakt om de puinhoop op te ruimen gaan verhalen. Een moedwillige overtreding van een overeenkomst (een Aceptable Use Policy bij een abonnement maakt onderdeel uit van de overeenkomst) die leidt tot schade bij een van de contractpartijen is een eitje voor een jurist. Eenmaal klant waarschuwen, in de waarschuwing zetten dat kosten verhaald zullen worden, en de volgende keer dat je weer 10 uur bezig bent om 200 mailtjes naar abuse@ te beantwoorden gewoon 10 uur in rekening brengen (en BOFH's zijn duur).
Als elke posting je 1000 euro kost houdt de ellende snel genoeg op.

• Wekkel
  • Laatst online: 02-05 10:45

Wekkel

De downloadkoning

Verwijderd schreef op 19 June 2003 @ 13:11:
Een keertje is ook leuk en niet erg, maar dat soort dingen gebeuren dus structureel door een aantal mensen en dan van relatief onschuldige bijbel postings tot complete spotbedrijvende postings in nl.support.zelfmoord. En dan niet zo af en toe, maar met de regelmaat van de klok.
Je hebt helemaal gelijk, maar af en toe vind ik het gezever in vooral nl.juridisch (enige plek waar ik kom) wel grappig. De echt groffe zaken kom ik daar nooit tegen.

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Wokschotel schreef op 19 juni 2003 @ 16:39:
[...]
Ja, met een flinke vertraging en zonder killfiles waardoor je OJ en de Baron nog steeds tegenkomt ;)
Baron von Lederhosen is ook al zo'n figuur waar je altijd enorm om moet lachen :) Het erge is dat die beste gozer het ook nog serieus meent :P

Mischien moest ik hem maar weer eens uit mijn blocked senders list halen, ik ben wel weer in voor wat droge humor!

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• maartena
Verwijderd schreef op 19 juni 2003 @ 00:56:
Er is een verschil tussen "gratis" en "die ook met mijn ADSL/Kabelprovider werkt".

Je kunt je namelijk aanmelden bij een gratis provider, inbellen bij die gratis provider en gebruik maken van hun newsserver. Zonnet, of Freeler ofzo.

Er schijnt ook een of andere duitse server te zijn die een gedeelte van de Nederlandse (text only) groepen doorgeeft, en waar je kunt posten.

Proud to be an American.
Hier woon ik

• jep
  • Laatst online: 17-05 22:43

jep

Tiscali boycotten we zowieso. Met hun anti-amsix-mind. Lekker handig.

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-05 20:35

Crazy D

I think we should take a look.

http://news.astraweb.com/freeaccts.html voor 50Mb per dag, gratis. Het lijkt me dat ze ook de nodige tekst-groepen hebben (en 50Mb aan platte tekst is best een hoop ;)).

Exact expert nodig?

• Aetje
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Pogostokje schreef op 19 juni 2003 @ 13:07:
De pest is dat ze in feite niks strafbaars doen.
En omdat iedereen zo hard schreeuwt dat privacy belangrijk is (lees ik op GoT ook) accepteer je in feite dan ook dat dit soort personen niet te traceren zijn. Providers zijn als de dood dat ze een slechte naam krijgen op het gebied van persoonsgegevens overdragen, het signaleren van trends in bv. telefoonnummers en die blokkeren in de inbelcentrales en dergelijke. Nu weet iedereen wel waar Ome Johan woont denk ik, maar er zijn genoeg mensen die anoniem heel irritant kunnen doen.
Mja, account dreigen dicht te gooien met een ToS violation is vaak voldoende om die gastjes op andere gedachten te zetten... Vaak krijgen die pubertjes dezelfde avond nog voor de broek van pa >:)

Forget your fears...
...and want to know more...

Verwijderd

Topicstarter
Crazy D schreef op 19 June 2003 @ 19:11:
http://news.astraweb.com/freeaccts.html voor 50Mb per dag, gratis. Het lijkt me dat ze ook de nodige tekst-groepen hebben (en 50Mb aan platte tekst is best een hoop ;)).
Bedankt voor je tip. Maar:
Free Account Features and Conditions:

Our Free accounts differ from our paid accounts in the following ways:

50mb/day download limit
No Posting allowed
1 Connection allowed only

Verwijderd

Topicstarter
Trouwens ik zoek een post accountje voor ongeveer 1,5 maand. Daarna zit ik bij andere internet provider en heb ik er dus geen last meer van :)

Zeker niet toevallig een sysopje van XS4ALL/Demon/WorldAcces/PI/etc. hier die mij tijdelijk aan een news accountje kan helpen?

• maartena
Als het alleen om tekst gaat:

Modem accountje! (Je kunt vast wel ergens een oude modem lenen..... de meeste tweakers bewaren hun oude hardware heilig >:) )

Even inbellen - alles downloaden - ophangen. Op je gemak gaan reageren (en met je DSL account gewoon lekker surfen tijdens het reageren) en naderhand weer even inbellen en de boel uploaden.

Waarschijnlijk kun je zelfs wel een constructie verzinnen waar je alle nieuws download van tiscali met je DSL. Vervolgens je account even omgooit naar Zonnet ofzo, gaat reageren. Zo hoef je alleen met het posten even in te bellen! Als je echt fanatiek bent draai je zelf een newsserver op een linuxbak ofzo die al je favoriete groepen synced van Tiscali, en bij het posten uitbelt naar zonnet of freeler :)

Je kunt verder natuurlijk ook een nieuwsaccount kopen (easynews of zoiets?) voor twee maanden. Maar waarschijnlijk is dat duurder dan dagelijks even een keer inbellen om je post af te leveren.

Proud to be an American.
Hier woon ik

Verwijderd

Topicstarter
maartena schreef op 19 June 2003 @ 23:25:
Als het alleen om tekst gaat:

-- KNIP MOOIE LAP TEKST --
Klinkt goed. Ware het niet dat ik niet eens meer een telefoonlijn op me kamer heb liggen ;)

Maar ook geen zin om in te bellen. Ik ga denk ff iemand zijn XS4SNOT account proberen in te pikken ;)

• Sahi_NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-05 15:29
quote:
--------------------------------------------------------------------------------

de volgende peers krijgen voorlopig geen tiscali news van ons:
: - surfnet
: - xs4all
: - surnet.ru
: - ticon.net
: - franken.de
: - lipo.at0.net
: - phil.uu.nl
: - telebyte.nl
: - opera.no
: - zen.net.uk
: - ndsoftware.com
: - newsland.it
: - technisat-digital.de
: - kweb.on.ca
: - energis

--------------------------------------------------------------------------------

Zie ik hier nu echt XS4All in het rijtje staan???
Deze heren laten het spammen in nieuwsgroepen zelf ook gewoon toe!
Vooral in nl.scouting door deze persoon: (zijn eigen homepage)

http://www.xs4all.nl/~kvandoel/

Verwijderd

Kijk ook eens op http://www.webwereld.nl/nieuws/15384.phtml

Nog meer tiscali

Verwijderd

Topicstarter
Knap geregeld he?

Nog knapper, ik heb per 1 juli opgzegd dus de KPN trekt 25 juni de lijn vast los :X

[intoxicated]
Sorry, de ambtenarij werd me even te veel
[/intoxicated]

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-05 20:35

Crazy D

I think we should take a look.

Verwijderd schreef op 19 juni 2003 @ 21:31:
Bedankt voor je tip. Maar:
Oeps :) Ik kende m als handig acountje voor fills... ;)
Als t voor 1 maandje is zou je trouwens ook een commerciele newsprovider kunnen opsnorren, de meesten zijn behoorlijk goedkoop (zeker als je alleen textgroups checkt, dan zit je ook niet zo snel aan de datalimiet).
Sahi_NL schreef op 20 juni 2003 @ 10:54:
Abuse mailtjes sturen. In mijn ervaring is xs4all absoluut serieus met abuse meldingen. Maar als iedereen klaagt maar niemand daadwerkelijk een abuse melding stuurt...

Exact expert nodig?

• BrZ
  • Laatst online: 16:16

BrZ

Verwijderd schreef op 19 juni 2003 @ 12:44:
[...]

Ome Johan heeft al via honderden accounts online gezeten en is eveneens afgesloten telkens (al dan niet na lang zeuren), maar hij zit nu via Tiscali en uiteraard gebeurd er amper tot niets; en geloof me dat er al veel abuse meldingen zijn geweest.
de ADSL verbinding van "Ome Johan" is sinds kort afgesloten... hij is nu aan het dreigen met rechtzaken enzo :+

Verwijderd

Topicstarter
BrZ schreef op 20 June 2003 @ 19:12:
[...]

de ADSL verbinding van "Ome Johan" is sinds kort afgesloten... hij is nu aan het dreigen met rechtzaken enzo :+
offtopic:
Nee hoor, je hoeft me DNS entry niet meer te doen, nog 5 dagen en ik ben afgesloten ;)

• BrZ

BrZ

Verwijderd schreef op 20 June 2003 @ 21:52:
[...]

offtopic:
Nee hoor, je hoeft me DNS entry niet meer te doen, nog 5 dagen en ik ben afgesloten ;)
offtopic:
Maar ik moet mijn eigen DNS entry nog wel fixen :/

• Aetje
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Sahi_NL schreef op 20 June 2003 @ 10:54:
Vooral in nl.scouting door deze persoon: (zijn eigen homepage)

http://www.xs4all.nl/~kvandoel/
Dan stuur een mailtje naar de abuse van XS4All. Die antwoordt echt wel... uit eigen ervaring weet ik dat :)

Forget your fears...
...and want to know more...

Verwijderd

Topicstarter
Aetje schreef op 21 June 2003 @ 12:04:
[...]

Dan stuur een mailtje naar de abuse van XS4All. Die antwoordt echt wel... uit eigen ervaring weet ik dat :)
Vroegâh toen ik nog Abuse van Tiscali deed deden we er wel wat aan. Maar toen ik wegging (zelf ontslag genomen) werd al 3/4 van de afdeling opgeruimd dus ik ben bang dat er nu 1 iemand zit met 10.000 mailtjes en die het niet verwerkt krijgt :'(

• BrZ

BrZ

Verwijderd schreef op 23 June 2003 @ 19:10:
[...]

Vroegâh toen ik nog Abuse van Tiscali deed deden we er wel wat aan. Maar toen ik wegging (zelf ontslag genomen) werd al 3/4 van de afdeling opgeruimd dus ik ben bang dat er nu 1 iemand zit met 10.000 mailtjes en die het niet verwerkt krijgt :'(
Ik zal hier maar verder geen uitspraken over doen... kom anders es ff op IRC ofzo ;)

• tech-no-logical
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-05 19:15
als de TS nog een gratis newsserver nodig heeft :

http://news.cis.dfn.de

van verschillende kanten goede verhalen over gehoord. ff een accountje aanmaken en gaan. text-only groups, maar heeft wel de hele nl.* hierarchie.

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
tech-no-logical schreef op 23 June 2003 @ 20:51:
als de TS nog een gratis newsserver nodig heeft :

http://news.cis.dfn.de

van verschillende kanten goede verhalen over gehoord. ff een accountje aanmaken en gaan. text-only groups, maar heeft wel de hele nl.* hierarchie.
Deze newsserver is inderdaad goed. Ik gebruik hem zelf al enkele jaren.

• Jazzy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:34

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

Raven- schreef op 23 juni 2003 @ 21:48:
[...]

Deze newsserver is inderdaad goed. Ik gebruik hem zelf al enkele jaren.
Ik ook, sinds ik bij Chello zit... Bevalt erg goed.

Exchange en Office 365 specialist. Mijn blog.

Verwijderd

Topicstarter
tHX! Ik ga er zo naar loeren!
Pagina: 1