[XP] Floppydrive; "unexpected i/o error"

Pagina: 1
Acties:

• _Alien_
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14-03 21:21
Goeieavond allemaal,
mijn probleem:
Ik merkte dat mijn floppy een beetje vreemd deed (vastlopers tijdens gebruik e.d.).
I.v.m. een nieuwe HD die ik had geinstaleerd moet ik mijn bios flashen(aangezien deze nog niet compatible is met het formaat van die HD).
Hiervoor moet ik dus een bootdisk maken, echter.....dat lukt dus niet.
De pc start normaal op, en eenmaal in XP is de floppydrive gewoon aanwezig. Ook kan ik de drive openen als er een floppy zit. Een 'quick format' is ook mogelijk.
Wanneer ik echter voor de optie 'Create an MS-DOS startupdisk' kies, dan geeft hij na een aantal seconden de melding: "unexpected I/O error" en kan hij niet verder.

Dus ik maak op een andere PC een bootdisk, en start op. Nu geeft hij op het moment dat hij moet booten vanaf A de melding 'Disk I/O error, replace disk and press enter". Haal ik de flop eruit en dan start hij verder normaal op naar XP.
Ik heb hierna met andere FDD kabels getest, geen verschil. Ook een andere floppydrive maakte niet uit. Het ligt dus blijkbaar aant het Mobo...

Iemand een idee voor een oplossing?

Verwijderd

ik neem aan dat je meerdere floppies heb gebruikt? Deed ie het voor het flashen van de bios wel goed?

Verwijderd

A) Andere diskettes
B) Kabel wel goed om?
C) Douw in een andere PC een 98 boot-flop of een boot-flop met CD-ROM drivers erop (98-boot flop owned daar mee). In nero selecteer je bij het bakken van een boot CD dat hij die diskette als "bron" moet gebruiken. Op de rest van de CD zet je je flash programma; whatsoever je wilt doen. Start vervolgens op van die CD.

• _Alien_
Het probleem is dus dattie ook bij het opstarten een i/o error geeft (dus nog voordat XP wordt geladen.
En ik heb m'n bios nog steeds niet kunnen flashen door dit probleem.

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:17
boot cd'tje, of als je een asus mobo hebt kun je ook in xp updaten.... zo doe ik het altijd (heb ook geen flop)

https://wren.co/join/Devian

• _Alien_
hoe kun je booten vanaf cd?
Moet je daarvoor niet eerst een cd driver laden?

ik heb een MSI-6199VA mobo

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:17
_Alien_ schreef op 19 juni 2003 @ 10:49:
hoe kun je booten vanaf cd?
Moet je daarvoor niet eerst een cd driver laden?

ik heb een MSI-6199VA mobo
Je moet gewoon met bvb nero een bootable cd gaan maken.. vraagt tie een x om opstartbestanden.. en dan werkt het gewoon... wel zorgen dat je cdrom drivers er ook op staan en die ook geladen worden in de config.sys en dan kun je gewoon opstarten vanaf je cdrom ( wel ff instellen in je bios).. is hier in de search vast wel meer over te vinden

https://wren.co/join/Devian

• _Alien_
check, het is gelukt. Geboot vanaf cdrom, bios geflashed, en mn HD werkt naar behoren! yeehaw, ik ben een gelukkig man.
Bedankt voor de hulp allemaal.

topic kan wat mij betreft dicht.
Pagina: 1