[JSP/ACCESS] access loopt vast op floats

Pagina: 1
Acties:

• N3vS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-08 07:24
Beste mensen,

voor school ben ik met een project bezig en bijna aan het einde loop ik vast.

Situatie:
In een pagina waar verzendgegevens worden ingevoerd kunnen ook verzend kosten ingevuld worden, dit werkt prima tijdens een insert geen foutmeldingen.

Nu ben ik een stukje verder, moet ik weer een float in een valuta veld zetten en daarna een float in een numeriek veld zetten. Alleen bij deze pagina gaat Access over de zeik door die floats. Ik kom niet verder dan het valuta veld. Ik heb dezelfde code gebruikt als op de eerdere pagina, behalve de veldnamen. Heb de namen nu wel tich keren gecontroleerd.
Ik krijg van Access de volgende melding: [MICROSOFT][ODBC Microsoft Acces Driver]Optional feature not implemented

Ik hoop dat jullie een hint hebben waar ik kan zoeken! Ik ben ten einde raad.

Greetz N3vS
----
Code voorbeeld:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
PreparedStatement table_verzendtype = connection.prepareStatement("INSERT INTO verzendtype (vrz_naam, vrz_desc, vrz_kosten, wbshp_id) values (?, ?, ?, ?);");
table_verzendtype.setString(1, vrz_naam);
table_verzendtype.setString(2, vrz_desc);
table_verzendtype.setFloat(3, vrz_kosten);
table_verzendtype.setInt(4, vrz_wbshp_id);

int table_vrz = table_verzendtype.executeUpdate();
table_verzendtype.close();
System.out.println("insertVerzendtype(insert) succesvol!");

Het gaat fout bij table_verzendtype.setFloat(3, vrz_kosten); Hier probeer ik een float te zetten, maar Access behapt het niet.

Greetz N3vS

edit:
moest code voorbeeld toevoegen

[ Voor 30% gewijzigd door N3vS op 19-06-2003 01:18 ]

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-06 10:37

OZ-Gump

terug van weggeweest

En wat voor vedltype heeft dat derde veld?
Het lijkt er op dat het toch mis gaat met het wegschrijven van teveel gegevens en dat Access die niet kan interpreteren. Probeer eens wat er gebeurt als je de waarde uit het betreffende veld eerst even format naar een Currency. Dus een variabele aanmaken van type currency en daar de waarde uit vrz_kosten inzetten.

Is trouwens vrz_kosten wel van het juiste type? Is die hetzelfde als die eerdere (die wel goed gaat)?

En dan nog een vraagje. Waarom bereid je eerst een Insert-statement voor en ga je vervolgens handmatig de waardes aan de velden toewijzen? Lijkt me dat een van de twee voldoende is, niet? Of moet ik eerst mijn koffie opdrinken? (8>

My personal website

• N3vS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-08 07:24
Het derde veld staat in Access als een 'Valuta' veld. Zou het misschien helpen als ik er een Double van zou maken?

Hoe kan ik er in java currency van maken? private Currency vrz_kosten = 0; werkt niet :( Ik heb net even gezocht, maar ik kan in java.lang niets van currency vinden :s (Ik gebruik java 1.3.1)

Hoe zou ik die insert-statement anders kunnen doen? Ik gebruik die ? zodat ik ' en ; kan invullen op de website zonder dat ik foutmeldingen krijg.

edit:
Ik heb net een script gekregen van een leraar, het schijnt dus dat je een access valuta veld als een java BigDecimal moet casten. Als ik dit probeer krijg ik een JSP error 'javax.servlet.ServletException'. Ik weet nog niet wat ik fout doe, de class compileert zonder fouten. Bedankt voor jullie hulp, ik ga dit nu ff anders oplossen ivm tijdnood

Greetz N3vS

[ Voor 31% gewijzigd door N3vS op 19-06-2003 10:46 . Reden: nieuwe informatie ]

• Feyd-Rautha
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-08-2025
Zoek eens op Decimal of Big decimal. Waar ik weet niet of dat standaard in de JDK 1.3.1 zit ...

dit is misschien de beste oplossing. Maar het maakt wel gebruik van JDK 1.4.1 ;)

I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little-death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. Where the fear has gone there will be nothing. Only I will remain.

• VonAalscht
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-07 14:34

VonAalscht

Raaaar

Hoe sla je een float op in Access ? Met een punt of een komma ? Hoe gaat Access hier mee om als je die punt of komma er in wil stoppen als Access het tegenovergestelde verwacht ?