Beste mensen,
voor school ben ik met een project bezig en bijna aan het einde loop ik vast.
Situatie:
In een pagina waar verzendgegevens worden ingevoerd kunnen ook verzend kosten ingevuld worden, dit werkt prima tijdens een insert geen foutmeldingen.
Nu ben ik een stukje verder, moet ik weer een float in een valuta veld zetten en daarna een float in een numeriek veld zetten. Alleen bij deze pagina gaat Access over de zeik door die floats. Ik kom niet verder dan het valuta veld. Ik heb dezelfde code gebruikt als op de eerdere pagina, behalve de veldnamen. Heb de namen nu wel tich keren gecontroleerd.
Ik krijg van Access de volgende melding: [MICROSOFT][ODBC Microsoft Acces Driver]Optional feature not implemented
Ik hoop dat jullie een hint hebben waar ik kan zoeken! Ik ben ten einde raad.
Greetz N3vS
----
Code voorbeeld:
Het gaat fout bij table_verzendtype.setFloat(3, vrz_kosten); Hier probeer ik een float te zetten, maar Access behapt het niet.
Greetz N3vS
voor school ben ik met een project bezig en bijna aan het einde loop ik vast.
Situatie:
In een pagina waar verzendgegevens worden ingevoerd kunnen ook verzend kosten ingevuld worden, dit werkt prima tijdens een insert geen foutmeldingen.
Nu ben ik een stukje verder, moet ik weer een float in een valuta veld zetten en daarna een float in een numeriek veld zetten. Alleen bij deze pagina gaat Access over de zeik door die floats. Ik kom niet verder dan het valuta veld. Ik heb dezelfde code gebruikt als op de eerdere pagina, behalve de veldnamen. Heb de namen nu wel tich keren gecontroleerd.
Ik krijg van Access de volgende melding: [MICROSOFT][ODBC Microsoft Acces Driver]Optional feature not implemented
Ik hoop dat jullie een hint hebben waar ik kan zoeken! Ik ben ten einde raad.
Greetz N3vS
----
Code voorbeeld:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| PreparedStatement table_verzendtype = connection.prepareStatement("INSERT INTO verzendtype (vrz_naam, vrz_desc, vrz_kosten, wbshp_id) values (?, ?, ?, ?);");
table_verzendtype.setString(1, vrz_naam);
table_verzendtype.setString(2, vrz_desc);
table_verzendtype.setFloat(3, vrz_kosten);
table_verzendtype.setInt(4, vrz_wbshp_id);
int table_vrz = table_verzendtype.executeUpdate();
table_verzendtype.close();
System.out.println("insertVerzendtype(insert) succesvol!"); |
Het gaat fout bij table_verzendtype.setFloat(3, vrz_kosten); Hier probeer ik een float te zetten, maar Access behapt het niet.
Greetz N3vS
edit:
moest code voorbeeld toevoegen
moest code voorbeeld toevoegen
[ Voor 30% gewijzigd door N3vS op 19-06-2003 01:18 ]