Toon posts:

[Packard Bell] TV out wel beeld, maar ineens geen geluid.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien ik gezien wordt als iemand die nogal wat weet van pc's werd ik zojuist geroepen door mijn onderbuurman met een Packard Bell IConnect pc (okay ik kan er ook niets aan doen dat het er een van dat merk is, maar toch).
Nu had hij dus een Svideo kabel aan zijn pc gehangen voro de TV-Out. Beeldscherm ging zoals het hoort uit en het beeld verscheen in de andere kamer door middel van de doorgetrokken kabel op het tv scherm. Geen probleem tot nu toe.
Echter als er een dvd'tje of divx'je bekeken gaat worden dan krijg je als je kijkt op het pc beeldscherm gewoon normaal geluid, maar als je overschakelt naar tv-out dan kapt ook ineens het geluid ermee op de pc speakers. Waar kan dit aan liggen want ik kom er echt niet meer uit.

Verwijderd

misschien 1 of ander vaag tooltje geinstalled dat automatisch de line-out activeert?

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Het enige dat ik me kan bedenken is dat de speakers aan de monitor zitten, en dat met het uitschakelen van de monitor de speakers ook worden uitgeschakeld.
Je zou de line-out eens kunnen proberen te splitten, en dan een audiokabeltje naar de TV kunnen leggen, kijken of dat wel werkt...
En anders, tja, niet als flame bedoeld, maar het blijft een Packard Hell.

Verwijderd

Topicstarter
De-activeert dus wantd at ding heeft een microfooningang, een line-in en een line-out (voro de speakers). Ik kon geen vage tooltjes vinden... of misschien dat het iets is wat ingebakken zit door Packard Bell, maar ik zou nie weten wat want ik blij het liefst zo veel mogelijk van die "standaard" voorgeinstalleerde pc's af.

Verwijderd

Topicstarter
BredeP schreef op 19 June 2003 @ 00:11:
Het enige dat ik me kan bedenken is dat de speakers aan de monitor zitten, en dat met het uitschakelen van de monitor de speakers ook worden uitgeschakeld.
Ze zitten er alleen aan vast maar je kunt ze er van af pakken. dus hebben geen connectie via kabels oid met de monitor. Altans das wat ik denk.. misschien dat ze de stroom van de monitor aftappen.. zal daar eens naar kijken.. heeft iemand ervaring met deze dingen en weet iemand hoe ze bevestigd zijn...???

Verwijderd

Misschien stuurt ie het geluid plotseling over de digitale uitgang (die niemand gebruikt) of zit er geen digitale aansluiting voor geluid? Als dat wel zo is, maar eens op het luidsprekertje in de systray klikken en kijken of er ergens onder geavanceerd een vinkje is versprongen.

Verwijderd

voor mijn tv-out gebruik ik niet het kabeltje dat bij je videokaart wordt geleverd.
als je geluid op je tv wilt moet je een apart kabeltje kopen. aan de ene kant zit scart en aan de andere kant zit je svideo en een 3,5mm jack-plug die in je line-out moet.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:54

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hmm, dit komt me ergens bekend voor van m'n tijd op de PB helpdesk...

Post trouwens eens wat specs (iConnect kan van alles zijn), met name wat voor VGA erin zit, en welke geluidschip/codec.

Edit:
En natuurlijk welk OS

[ Voor 8% gewijzigd door dion_b op 20-06-2003 03:23 ]

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1