Toon posts:

Morrowind lockup

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Oke, ik heb me echt 2 dagen kapot lopen zoeken dus ik zou nu echt graag een antwoordje of 2 willen _/-\o_

1) De lockup als je het spel start en de eerste twee laadbalken zijn geweest, ik kan geen oudere nvidia drivers meer vinden, en ik weet ook niet wat ik anders zou moeten veranderen :'(

[knip] Sorry, dat willen we op GoT liever niet hebben. -The Will

intel 2 ghz
512 mb ram
onboard sound card
Gforce 4 mx

Bij voorbaat dank _/-\o_

[ Voor 19% gewijzigd door The Will op 19-06-2003 02:15 ]

Verwijderd

www.guru3d.com voor oudere nvidia drivers. Heb je al patches en direct x 9?

Verwijderd

Topicstarter
oke ik heb dus ff geprobeerd met de 23.11 drivers te spelen, maar daar krijgt ie NOG eerder een lockup, nog voordat ik ook maar een laadscherm heb gezien, als ik de driver terug schroef naar 44.03 sluit ie NA de laadbalken af... Hier kan het dus aan liggen, maar wat nu???

Verwijderd

wel al gepatched dus? wat Masera al vroeg?

Verwijderd

Topicstarter
yops:)

Verwijderd

Het is jammer dat het forum van www.morrowind.com er al twee dagen uitligt vanwege een "server upgrade". Daarin staan altijd wel handige tips (in het morrowind hard-/software issues forum).

Een paar vragen die mij niet duidelijk worden uit de startpost:

1. Heb je dit al eerder meegemaakt of gebeurde het "plotseling"?
2. Heb je alleen in dit spel last van lockups?
3. Probeer eens in een venster (640x480)?
4. Loopt het geluid door bij een lockup of herhaalt hij het laatste? (kan wezen dat de hardwareacceleratie van de geluidskaart te hoog staat?)
5. Loopt hij altijd vast op hetzelfde stuk?
6. Wordt de processor niet te warm?
7. Als laatste: wat voor os gebruik je? (overstappen van '98 naar xp kan soms helpen).

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2003 23:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
1. Het gebeurd altijd tijdens laden spel, en gebeuird sinds ik hem het voor het eerst heb ge-installed
2. Ja, alleen met morrowind
3. Nee dat ga ik ff proberen
4. Je hoort geen geluid na het Bethesda begin filmpje, daarna geen geluid
5. Altijd na het laden van de esm file en de data
6. nee die wordt nie te warm:)
7. ik heb als os win Xp pro

Verwijderd

Topicstarter
3. Nee dat ga ik ff proberen[/quote]
Geprobeerd maar geen succes:'(

Verwijderd

Hmm, al geprobeerde compatibility mode over te zetten naar win98se :?

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, al geprobeerde compatibility mode over te zetten naar win98se :?
Ja en dat werk ook niet, ik wordt gek hier, zal ik hebm maar weggooien, ehm nee
:X , toch nog maar ff op suggesties wachten :*)

Verwijderd

Topicstarter
In het Topic: directx 9.0 + morrowind = lockup heeft Marco aangegeven dat je de 23.11 detonator misschien kan gebruiken maar dat werkt ook niet...
Is er misschien een combinatie van Detonator met directX die het beste werkt???

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:57
Een combinatie die het beste werkt is nooit te zeggen. Op het ene systeem werkt de ene combinatie helemaal niet en op de andere weer perfect. Volgens mij heeft Morrowind minimaal 8.1 nodig, dus je kan Direct X 8.1, 9.0 en 9.0a uitproberen.

Verder zijn veel lockup problemen van Morrowind heel vaak opgelost door het downgraden van je videokaart drivers. In één minuut tijd ben ik drie reply's tegen gekomen van drie verschillende mensen die alledrie met een oudere driver wel normaal konden spelen.
Probeer dus ook eens wat oudere drivers en dan het liefst van verschillende series. Dus bijvoorbeeld de 23.11, 30.81, 41.09 en dan nu de 44.03. Deze zijn allemaal van Guru3D.com te halen :)

The devil is in the details.

Pagina: 1