Nieuwe 1.A1 Firmware voor NEC ND-1100A

Pagina: 1
Acties:

• LeNNy
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-03 22:29
Wie heeft de net uitgekomen firmware 1.A1 voor de NEC ND-1100A al getest? Zijn er verbeteringen en zo ja welke? Werken bepaalde media nu beter?

Laat het weten in dit topic.

btw. je kun de firmware hier vinden:

Firmware + Windows update tool (RPC-2)
http://forum.firmware-fla...mware.php?download_id=301

RPC-1 Firmware
http://etna.rpc1.org/nec/index.html

[ Voor 16% gewijzigd door LeNNy op 18-06-2003 23:34 ]

• KBDE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-03 21:56
Wat betreft firmware, ikzelf heb er niet zo'n goede ervaringen mee, maar dat heb ik ook al in het firmware forum gedumpt.

Bij mij was het dus zo dat de brand qualiteit flink achteruit ging zodat gebrande datawrite dvd's nog maar zeer slecht leesbaar waren, terug flashen naar het oude firmware (1.A0) en alles was weer ok.

[ Voor 82% gewijzigd door BalusC op 22-06-2003 00:36 . Reden: offtopic blaat weg ]

• LeNNy
Hmmm, via GOEGEL hadden jullie em ook vast wel gevonden :P maar goed. Laat ik nu net een spindel datawrites hebben. Het lijkt dan ook geen goed idee om die FW te gaan gebruiken. Tenminste als ik de post van KBDE moet geloven.

Ervaringen van andere gebruikers zijn uiteraard welkom. Ik heb em er zelf nog niet ingedouwd.

• 4POX
  • Laatst online: 18-03 19:06

4POX

Everybody is wired

Ik heb even info gezocht. De meningen zijn verschillend.. De een is er blij mee en de ander vind het zwaar min.. Ik hou het eerst op mijn standaard firmware. Dan koop ik wel wat duurdere media. Weet ik zeker dat het overal werkt.

AKA Rinkel weblog

• KBDE
4POX schreef op 20 June 2003 @ 17:27:
Ik heb even info gezocht. De meningen zijn verschillend.. De een is er blij mee en de ander vind het zwaar min.. Ik hou het eerst op mijn standaard firmware. Dan koop ik wel wat duurdere media. Weet ik zeker dat het overal werkt.
Ligt inderdaad aan je gebruikte media of je er op vooruit gaat of niet. Wellicht dat variaties in de hardware ook meebepalen of een bepaalde firmware slechter of juist beter is.

Het beste is daarom ook om zelf eff te testen en kijken welke firmware het beste met je eigen hardware / dvd medium functioneert.

• BreeeZe
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-03 13:23

BreeeZe

Devt

Zou iemand het verschil willen uitleggen tussen: rpc2,rpc2 (autoreset), en rpc1 :?
Of moet ik beter zoeken ;)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

OK, ik heb enkele offtopic posts getrashed over de legaliteit van de firmware.

Voor de duidelijkheid: regiovrije firmware die je via een van de linkjes kunt vinden is niet illegaal. Zoals user Ralfbosz het treffend uitdrukte: Die hele regiocodering heeft geen enkele wettelijke ondersteuning behalve op de rechten van filmdistributie na.

Laten we nu aub ontopic gaan en dus gewoon de ervaringen over de genoemde firmware uitwisselen :)

[ Voor 88% gewijzigd door BalusC op 22-06-2003 00:41 ]

Verwijderd

hoe zit het eigenlijk met de garantie. Is deze nou 1 of 2 jaar. De ene site zegt namelijk 1 en dan ander 2.

• Misterpc
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:20
ik wil voor de belasting verhoging van de dvd schijfjes nog even inslaan bij opus ,
ik heb een ND100a en ik heb 4X memorex schijven op het oog

werkt dit goed of afblijven , de verbatims werken goed ,

B & W 5,8 KWp solar 12 * oost 10 * west

• LeNNy
Heeft iemand trouwens ook enig idee welke firmware ik in mijn ND-1100A moet flashen om het dvd book type aan te kunnen geven. Volgens de DVD+ specificatie moet je dit kunnen wijzigen.

Met de Plextor 504 firmware in je NEC fikker moet je dit toch kunnen aanpassen. De dvd-rom spelen in mijn flaptop (toshiba SD-C2502) lees volgens dvdinfo alleen maar DVD-ROM. Om deze reden wil in mijn via UDF packet writing gefikte +RW (philips media) lezen. Kan dit? Ik heb de schijf mbv. Ahead InCD geformatteerd en beschreven. In mijn Pioneer DVD-105S leest ie de schijf wel. Zal wel weer een van die DVD incompatibiliteiten zijn.

@misterpc
Ik heb trouwens nog niets over het functioneren van memorex 4x DVD+R media gehoord. Iemand anders? bijvoorbeeld HermanH? De firmware goeroe hier :P

@johandb
De garantie lijkt me 2 jaar. Dit is toch europees vastgesteld?

[ Voor 34% gewijzigd door LeNNy op 27-06-2003 01:03 ]

• KBDE
De nec brand standaard met de dvd-rom flag op dvd+r medium.
Als je echt de booktype wil wisselen moet je een andere firmware flashen, bijvoorbeeld die van HP, die ondersteunt het wel.

De plextor firmware kun je beter nog niet flashen, de brandkwaliteit is minder, en het booktype kan er niet mee gewijzigd worden (zo ver ik weet)

• LeNNy
Hmmm, dan zal het zo zijn dat mijn toshiba lezer geen +RW kan lezen... wel raar trouwens. Hij is geleverd is mijn Dell Inspiron 4100 flaptop. Het is een 8x DvD en 24X CD lezer.

Ik zal wel dat er een nieuwere firmware (1.C11) RPC1 en RPC2 voor de speler is. Die zal ik er eens inflessen. Kijken of het dan beter gaat, wat ik trouwens niet denk hoor. Maar ja tweaken is tweaken _/-\o_

[ Voor 16% gewijzigd door LeNNy op 27-06-2003 01:00 . Reden: Tiep Vout ]

• Misterpc
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:20
even een update ,
over de NEC ND1100 A en de 4 X memorex schijven , die werken als een trein gewoon
bij firmware 1.A0

B & W 5,8 KWp solar 12 * oost 10 * west

• olandese
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 31-10-2024
Zou iemand het verschil willen uitleggen tussen: rpc2,rpc2 (autoreset), en rpc1 ???

Ik snap er niets van!!!!
8)7 8)7 8)7
Pagina: 1