Toon posts:

[laptop] zonder cdrom

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik ben op zoek naar een manier om win98 op een laptop te krijgen die geen cdrom station meer heeft.

kan ik misschien win98 op diskette zetten of op een of andere manier die laptop linken om via een klein netwerk een setup te doen?

het is een PII laptop met 2,4 gb schijf.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ja dat kan. Makkelijker is even snel Knoppix downloaden of kopen om de bestanden over te zetten.

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-03 16:44
Mogelijkheden genoeg:

- HDD er even uit halen en dmv een verloopje naar IDE in een normale PC hangen en overpompen.
- Paralelle kabel icm interlnk, nc, laplink oid
- Dos bootflop bouwen met netwerk ondersteuning (mits er een netwerkkrt in zit)
- Externe cdrom kopen/lenen

1 en 3 zijn het snelst: voor 2 en 4 ben je beperkt aan de tragere paralelle interface.

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10:31

DDX

gewoon netboot floppy maken en network drive mappen
setup runnen vanaf netwerk

alleen ff lastig om genoeg geheugen vrij te hebben voor setup

edit:

of gewoon eerst netboot en bestanden copieren
reboot en setup draaien

[ Voor 25% gewijzigd door DDX op 19-06-2003 10:47 ]

https://www.strava.com/athletes/2323035

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-10-2025
die netwerk kaart heeft dus geen bootp ondersteuning, dat is wel bummer, ik heb een laptop waar geen cdrom/floppy in zit, alleen netwerk kaart. hiermee kon ik dmv RIS win2k via netwerk installen :)

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Even opstarten met een dosflop. Dan kun je met een programma zoals interlink of laplink alles even via de seriele poort kopieren. Duurt wel even hoor, maar dan heb je ook wat.

• Soggy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:02

Soggy

vroemmmm

Als je een hele stapel floppies hebt kun je Maxi Disk downloaden. Hiermee kun je de floppies formateren zodat ze 1.6 MB kunnen bevatten. Hierdoor passen de win98 Cab-files op de flop. Even Googelen om te achterhalen welke bestanden er op de eerste diskettes moeten (bootable). Ga ik hier verder niet op in omdat ik niet weet in hoeverre dit legaal is.

Alle diskettes kopiëren naar de HD en vanaf de HD installeren. Het is een rotwerkje, maar het kan wel.

If it works, tweak it

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-03 09:42
Je heb blijkbaar niet gezocht, een topic van een week terug.

Haal je hdd uit de laptop, convertertje (ik heb er 5 euro voor betaald, eventueel mag je hem lenen) eraan hangen en in je iegen systeem...

Vervolgens als 2e hdd haal je hem in windows leeg, en formmat hem met de op tie 'bootable' kopieer de win98 map die op de cd staat, hang de hdd terug in de laptop, boot from hdd, c:\win98\setup.exe en gaan
Pagina: 1