Synchroniseren Outlook met Outlook

Pagina: 1
Acties:
  • 198 views sinds 30-01-2008

• Joch_um_all
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-06-2025
Ik heb al gezocht, maar nix gevonden.
Ik heb op dit moment een draadloze verbinding tussen mijn pc enerzijds en de wireless router en adsl-modem anderzijds. Hier thuis draait het hele huishouden om de PC, maar die gaat in ons nieuwe huis naar zolder. Nu wil ik een netwerkje maken met in de huiskamer ook een PC-tje aangesloten op de TV. De main-task zal webbrowsing, maar vooral mail en calender zijn.

Nu wil ik graag op beide computers met dezelfde contacts, mailboxen en vooral calender werken. Een exchangeserver lijkt wat overkill en erg duur.

Ik wil dus op beide machines dezeflde pst-file kunnen benaderen. Dat kan wel, maar niet tegelijk. Nu is het natuurlijk wel zo dat mijn palmtop perfect met outlook kan synchroniseren. Zoiets wil ik nu ook tussen die twee pc´s. Beide hun eigen pst-file, maar die moeten ze om de zoveel tijd synchroniseren.

Hier bestaat vast een heel simpel en klein tooltje voor, maar wie helpt mij em vinden? Of liever, wie heeft hiermee ervaring?

[ Voor 3% gewijzigd door Joch_um_all op 18-06-2003 23:15 ]

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Het bestaat volgens mij niet :+ Maar je zou je eens kunnen verdiepen in een IMAP server :? Er is genoeg over te vinden :) Wellicht kun je zelfs een email account bij een iMap dienst kunnen nemen. Bij iMap blijven spullen op de server staan; dus hoeft er niet te worden gesynct (gesynched?)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Joch_um_all
Bijvoorbeeld ervaring met LBE synchronizer, intellisync, Qsync, of syncpst?

[ Voor 9% gewijzigd door Joch_um_all op 18-06-2003 23:27 ]

• Joch_um_all
dank spider, ik weet dat ze bestaan, maar ik vraag me af of, en zo ja welke, al net zo goed werken als die syncsoftware voor palmtops.

• Joch_um_all
Niemand die een aanbeveling kan doen?

• The Jester
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-11-2024

The Jester

The fool escaped from paradise

Zomaar een slag in de lucht:
kun je niet één (1) mailbox gebruiken, die op je server staat?
Als alle clients daarvan gebruik maken, hoef je niet te synchroniseren.

As you grow up and leave the playground where you kissed your prince and found your frog...

• Dries Arnolds
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-06 18:40

Dries Arnolds

*bling bling*

Zoals Joch_um_all al zegt: dan kun je die niet tegelijk benaderen met twee clients.

• XthinkZ
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-04 01:45

XthinkZ

+3 Geniaal. :p

Dries Arnolds schreef op 23 June 2003 @ 09:20:
Zoals Joch_um_all al zegt: dan kun je die niet tegelijk benaderen met twee clients.
Maar dan kunnen ze wel dezelfde mail benaderen.
Ikzelf laat altijd een kopietje van de mail op de server staan.
Diezelfde mail kan ik dan ook benaderen met een andere pc.

Probeer anders http://www.code-crafters.com.

En download de ability mailserver.

• Joch_um_all
Dank voor de reply s.

Al die truuken ken ik. Echter ik ben écht op zoek naar een goed sync progje (om redenen die ik al noemde in mijn eerdere postings, calender etc.) Ik weet dat ze er zijn: LBE synchronizer, intellisync, Qsync, of syncpst. Mijn vraag gaat er dus over of iemand daar ervaring mee heeft.

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:35

YellowCube

Wait...what?

ik heb nu met een aantal van die programma's zitten klieren en ik ben er wel achter dat LBEsync en Syncpst de makkelijkste zijn...Gewoon de 2 pst files aangeven die gesynchroniseerd moeten worden en je bent klaar.
Probleem is echter dat ik een aantal foutmeldingen krijg waarvan ik nog niet weet hoe je daar omheen moet.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• Joch_um_all
DANK! kga het snel proberen!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:11
Joch_um_all schreef op 05 juli 2003 @ 16:06:
DANK! kga het snel proberen!
Dit topique verdient een trap omhoog want ik ben wel benieuwd hoe jij het uiteindelijk opgelost hebt. Ik zit nu namelijk met hetzelfde probleem...

omniscale.nl

• Eastern
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-06 22:21
osasync werkt ook wel, maar is niet gratis. $ 50 voor 2 client pc. Je kan dan in beide pc's outlook gebruiken en vervolgens worden ze automatisch of op afroep gesyncd. http://www.vaita.com/

[ Voor 16% gewijzigd door Eastern op 13-09-2003 14:10 ]

• posttoast
Eastern schreef op 13 September 2003 @ 14:09:
osasync werkt ook wel, maar is niet gratis. $ 50 voor 2 client pc. Je kan dan in beide pc's outlook gebruiken en vervolgens worden ze automatisch of op afroep gesyncd. http://www.vaita.com/
Synchroniseert dat programma alleen je contacts of ook je email en je kalender? Dat laatste gaat het mij namelijk om.

En dan op zo'n manier dat ik wanneer ik op mijn laptop mailtje x verstuur en op mijn PC mailtje Y hij na het synchroniseren op zowel PC als laptop mailtje x en y in mijn sent items heeft staan. Want gewoon bruut die PST kopieeren kan ik ook wel op een andere manier doen. :)

Edit: ik heb even op die site gekeken en het lijkt erop dat dit kan wat ik wil. Even een trial proberen. :)

[ Voor 8% gewijzigd door posttoast op 13-09-2003 15:48 ]

omniscale.nl

• Eastern
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-06 22:21
Voor die $ 50 kan je 2 pc's met elkaar, volledig (alle outlook items, calendar, mails en notities) synchroniseren. En het werkt over het algemeen erg goed!

Ik heb de trial ook geprobeerd en die beviel erg goed, ik ben alleen nog niet tot de aanschaf over gegaan.

• Joch_um_all
Ben er door drukte, verhuizing en veel zon nog niet aan toegekomen, maar nu de dagen korter, en de temperatuur lager wordt, hoop ik hier snel wat ervaringen te kunnen posten.
Tot zover alvast weer dank voor alle reacties en ..... keep us posted!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

Misschien is dit een oplossing voor het vraagstuk:
pst bestanden delen

Stelt je in staat om pst bestanden over het netwerk te delen. Ik heb het nog niet geprobeerd, maar het klinkt als een goede en degelijk optie.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• Joch_um_all
kan ook natuurlijk, maar de voorwaarde is dat de computers altijd tegelijk aan staan. Ik wil echt twee pst files kunnen syncen op de momenten dat ze toevallig tegelijk aan staan. Maar ik wil op elke computer ook de gegevens beschikbaar hebben als de ander niet aan staat. Osasync pro klinkt voor mijn specifieke wensen het meest veelbelovend vooralsnog....

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:10
DIT is de opslossing voor jouw probleem: http://service.multikabel...?viewid=411&type=download

Public Outlook, linksboven staat kleine opschrijving + link.

• posttoast
jongentje schreef op 16 September 2003 @ 09:44:
DIT is de opslossing voor jouw probleem: http://service.multikabel...?viewid=411&type=download

Werkt dat Public Outlook ook over internet (dus niet alleen via een lokaal netwerk)? Dan zou het ideaal zijn.

omniscale.nl

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:10
Vincent Bovelander schreef op 16 September 2003 @ 09:56:
[...]

Werkt dat Public Outlook ook over internet (dus niet alleen via een lokaal netwerk)? Dan zou het ideaal zijn.
Probeer het... maar denk niet dat het werkt. Heb het zelf nooit gebruikt.

• Joch_um_all
jongentje schreef op 16 September 2003 @ 09:44:

Dank,

Dat is dezelfde die yellowcube ook al even suggereerde. Daarbij herhaal ik het bezwaar: beide computers moeten tegelijk aanstaan, aangezien je altijd bij één hoofd pst file moet kunnen. Je kunt daarmee niet echt twee pst-files syncen.

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

Is het niet gewoon zo dat Public Outlook het mogelijk maakt om een pst file te delen over het netwerk. Dat kan nu namelijk niet.
Als het zo is dan kun je toch gewoon de map waarin de file staat delen en die map vervolgens offline beschikbaar maken op andere machines in je LAN.

Dan hoeft er niet per defenitie altijd 1 pc aan te staan.

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
network folders, niet beschikbaar in office xp, wel in 2000, doet precies wat public outlook en consoorten doen, maar dan zonder plugins... zoek maar op network folder in je office-help

om ze echter gewoon te synchroniseren, zonder exchange server of zo ben ik er echter ook nog niet aan uit

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

• 4ice
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-10-2022

4ice

Strength and honor

Na diverse topics hierover te hebben gelezen denk ik dat er voor mij maar een oplossing is:

Outlook (op mijn laptop) met mijn GSM laten synchroniseren en dan vervolgens mijn GSM weer met mijn gewone PC. Kan natuurlijk ook andersom en je moet wel infrarood tot je beschikking hebben.

Het is een extra stap, maar het werkt wel en je hoeft dus niet .pst bestanden te gaan kopieren. In ieder geval worden hiermee de belangrijkste dingen gesynchroniseerd (agenda, contacten, etc).

Misschien is dit voor anderen ook een optie?

Sjonny.nl

• posttoast
4ice schreef op 21 September 2003 @ 22:38:
Na diverse topics hierover te hebben gelezen denk ik dat er voor mij maar een oplossing is:

Outlook (op mijn laptop) met mijn GSM laten synchroniseren en dan vervolgens mijn GSM weer met mijn gewone PC. Kan natuurlijk ook andersom en je moet wel infrarood tot je beschikking hebben.

Het is een extra stap, maar het werkt wel en je hoeft dus niet .pst bestanden te gaan kopieren. In ieder geval worden hiermee de belangrijkste dingen gesynchroniseerd (agenda, contacten, etc).

Misschien is dit voor anderen ook een optie?
Op zich een creatieve oplossing, alleen is dit natuurlijk niet werkbaar voor email.

Hoe ingewikkeld is het eigenlijk om zelf een exchangeserver op te zetten?

omniscale.nl

• 4ice
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-10-2022

4ice

Strength and honor

Vincent Bovelander schreef op 21 september 2003 @ 22:40:
[...]

Op zich een creatieve oplossing, alleen is dit natuurlijk niet werkbaar voor email.

Hoe ingewikkeld is het eigenlijk om zelf een exchangeserver op te zetten?
Je hebt gelijk wat betreft de email, maar voor mij was het vooral belangrijk dat de kalender en contacten gesynchroniseerd worden.

Met het opzetten van een exchangeserver heb ik geen ervaring, misschien anderen?

Sjonny.nl

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:26

Predator

Suffers from split brain

NT -> SA

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Check www.plaxo.com ... deze synced gewoon online je adressbook / agenda enz.... het is jammer dat dit niet mail mail werkt....

ik zou dan overwegen zelf n maildeamon te draaien of exchange ... dat je je eigen imap server draait

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

en nu maar hopen dat TS drie jaar na dato dit nog leest?

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.