We zijn bezig om op school een spelletje te maken, het is bijna af maar er moet een centrale database die op een site benaderbaar is een score kunnen worden upgeload door de gebruiker. Om fraude enigzins tegen te gaan hebben we een validation key laten maken voor de score. dit is een simpele berekening die op de score wordt uitgevoerd. Nu willen we die gaan gebruiken om dus scores te kunnen gaan uploaden, ik zit met het probleem hoe je dat checkt in ASP. ik ben vrij nieuw met asp en zou graag willen weten wat ik fout doe hier:"
Er komt steeds geen melding en de score wordt niet in de database geschreven. Hiervoor hadden we nog geen validation key en toen werkte het wel goed. Zou het kunnen liggen aan mijn opmaak van de IF.
modbreak: en die mooie opmaak doe je dus met [code=asp] en [/code]
ASP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
| <% gebruikersnaam = TRIM( Request( "naam" ) ) gebruikersscore = TRIM( Request( "score" ) ) validatie = TRIM( Request( "validatie" ) ) IF validatie = gebruikersscore + 10 THEN Set Con = Server.CreateObject( "ADODB.Connection" ) Con.Open "ihs2a" sqlString = "INSERT INTO score ( naam, score ) VALUES ('" & gebruikersnaam &"','" & gebruikersscore &"')" Con.Execute sqlString %> De score is upgeload <% END IF %> |
Er komt steeds geen melding en de score wordt niet in de database geschreven. Hiervoor hadden we nog geen validation key en toen werkte het wel goed. Zou het kunnen liggen aan mijn opmaak van de IF.
modbreak: en die mooie opmaak doe je dus met [code=asp] en [/code]
[ Voor 16% gewijzigd door curry684 op 18-06-2003 22:42 ]