[TV] Casema digitale tv

Pagina: 1
Acties:
  • 248 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Wits
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 16-01-2023

Wits

fka Witsflow

Topicstarter
Ik zit eraan te denken digitale kabel van casema te nemen, en dan vooral voor de verbeterde beeldkwaliteit. Nou is me echter 1 ding nog niet duidelijk: worden de huidige zenders dan ook digitaal meegestuurd, of blijven die analoog? De website is hier niet echt duidelijk in ("je krijgt een basispakket"). Ik hoop dat er hier iemand is met digitale kabel van casema, en me hier duidelijkheid over kan geven.

• Ferdo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-01 17:24

Ferdo

Dido Armstrong :9~

De huidige zenders worden gewoon analoog doorgegeven.

Audioscrobbler profile
Begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach,
want wie vrolijk kijkt in de morgen, die lacht de hele dag,
jaaa, die lacht de hele dag!

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-03 11:31
DVB televisie is ongelovelijk veel beter, scherper dan de bestaande analoge signalen.
Helemaal omdat er error-correctie op de bits wordt toegepast. Nooit meer ruis dus :)
Ik heb een schotel en wil eigenlijk niet meer terug naar kabel :D Helaas biedt Casema geen digitale kabelTV aan in mijn woonplaats. Het leuke van DVB is ook dat meerdere 'ouderwetse' zenders op 1 frequentie worden verzonden. Zo kunnen er maarliefst 6 zenders zitten op 1 frequentie, en wel meer bij smalbandige kanalen (meestal de minder relevante zenders).

Het lijkt me dat Casema niet per woonhuis kan filteren of er enkel analoog of zowel analoog als digitaal signaal verstuurd wordt. Dus in principe zou je zowel de analoge als de digitale frequenties moeten kunnen ontvangen. Anders zouden je buren in theorie geen kabel meer hebben als jij besluit digitaal te gaan :P

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Verwijderd

ik heb het hier ook volgens mij zijn die wel digtaal maar voor de filmkanalen hoef je het niet te doen kost bestveel en je ziet de ene na de andere herhaling ik werd daar gek van en heb het op gezegt eerlijk gezegt ik vind het aanbod tegen vallen :'(

• Wits
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 16-01-2023

Wits

fka Witsflow

Topicstarter
Hmm, zou wel jammer zijn als die gewoon analoog doorgegeven worden, aangezien dat hetgene is wat me over de streep moet trekken.

[ Voor 22% gewijzigd door Wits op 18-06-2003 22:56 ]

• ScuL
Kijk dan eens naar óf CanalDigitaal (schotel) http://www.canaldigitaal.nl [DVB-S]
óf Digitenne http://www.digitenne.nl [DVB-T].

• Paulusdebospooier
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:00

Paulusdebospooier

Hobbyist.

Alle kanalen waar je voor kiest (lees: betaalt)worden digitaal weergegeven. Ze blijven ook analoog aanwezig op je kabel. Zelf hebben we Casema digitale televisie genomen vanwege Cinenova. Dat kun je alleen krijgen met digitale televisie. Service van Casema is mij erg tegengevallen. Steeds de verkeerde pakketten ingeschakeld, te hoge rekeningen vertuurd en heel slecht bereikbare en dure helpdesk. Beeld is wel heel erg mooi.

Geen auto mooier dan de W116!

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-02 12:29
Het leuke van DVB is ook dat meerdere 'ouderwetse' zenders op 1 frequentie worden verzonden. Zo kunnen er maarliefst 6 zenders zitten op 1 frequentie, en wel meer bij smalbandige kanalen (meestal de minder relevante zenders).
Dat is leuk voor de providers maar voor ons kijkers weer een nadeel, omdat een providers als Canal Digitaal geld wilt besparen op transponderruimte, en daarom zoveel mogelijk zenders bij elkaar propt. Dit met een slechte beeldkwaliteit tot gevolg, in vergelijking met bijv. Duitse en Scandinavische zenders.

• ScuL
Klopt, ik vind persoonlijk eigenlijk dat ze muziekzenders als MTV en TMF smalbandig moeten uitzenden en de nationale (publieken&commerciëlen) als Ned1/2/3 en RTL4/5 in een bredere stream.

[ Voor 4% gewijzigd door ScuL op 25-06-2003 13:35 ]

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-02 12:29
MTV zit niet eens in het Canal Digitaal pakket. Sowieso zijn alle NL zenders behoorlijk gecomprimeert....

• ScuL
Weet ik, en weet ik.
Ik zei hoe het zou moeten zijn niet hoe het nu is.

Pagina: 1