Ik heb hier een server met NetWare 6.5 Beta draaien.
Op zich werkt het goed, ware het niet dat ik NAT voor geen meter werkende krijg.
Er zitten 2 NICs in, 1 voor Local LAN en 1 voor ADSL.
De modem is een 'oude' zwarte Alcatal welke omgetweaked is.
Normaal is het een kwestie van 10.0.0.150 aan de ADSL NIC binden, en een extra route toevoegen (default eroute -> next hop = 10.0.0150) maar dit gaf ook al wat problemen.
Anyway, dat gedeelte werkt nu.
Ik kan pingen naar het modem, IP adressen op internet en ik kan resolven.
Sterker nog, noodgedwongen post ik dat vanuit de X-Console.
NAT staat op "DYNAMIC ONLY" op de ADSL nic.
Ik kan de clients pingen, en de clients kunnen de server pingen.
Echter een simpele ping vanaf de client naar een internet adres geeft simpelweg timeouts
Uiteraard staat op de client 192.168.100.1 (=local IP van de server) als def. gq. ingesteld.
Iemand die soortgelijke situaties al met NW6.5 heeft meegemaakt
Op zich werkt het goed, ware het niet dat ik NAT voor geen meter werkende krijg.
Er zitten 2 NICs in, 1 voor Local LAN en 1 voor ADSL.
De modem is een 'oude' zwarte Alcatal welke omgetweaked is.
Normaal is het een kwestie van 10.0.0.150 aan de ADSL NIC binden, en een extra route toevoegen (default eroute -> next hop = 10.0.0150) maar dit gaf ook al wat problemen.
Anyway, dat gedeelte werkt nu.
Ik kan pingen naar het modem, IP adressen op internet en ik kan resolven.
Sterker nog, noodgedwongen post ik dat vanuit de X-Console.
NAT staat op "DYNAMIC ONLY" op de ADSL nic.
Ik kan de clients pingen, en de clients kunnen de server pingen.
Echter een simpele ping vanaf de client naar een internet adres geeft simpelweg timeouts
Uiteraard staat op de client 192.168.100.1 (=local IP van de server) als def. gq. ingesteld.
Iemand die soortgelijke situaties al met NW6.5 heeft meegemaakt
offtopic:
mijn clinet kan de server pingen en vice versa. De client kan ook zonder problemen paginas van de locale webserver op de NW server opvragen.
Ook kan ik via CIFS met de client inloggen, maar zelfs met nieuwste beta client krijg ik de server niet eens zichtbaar, laat staan inloggen
mijn clinet kan de server pingen en vice versa. De client kan ook zonder problemen paginas van de locale webserver op de NW server opvragen.
Ook kan ik via CIFS met de client inloggen, maar zelfs met nieuwste beta client krijg ik de server niet eens zichtbaar, laat staan inloggen