Toon posts:

Tuinfeest, geluid huren

Pagina: 1
Acties:
  • 410 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een feestje gaan geven in de tuin...het publiek zal ongeveer op 3 a 10 meter in de tuin staan. Hiervoor wil ik dus het geluid gaan huren. Er zullen voornamelijk hardere dance stromingen (lees gabber) gedraaid gaan worden.

Heb ik dan aan deze set genoeg, om het publiek een bj te imponeren?

VGSG04 - Set 1200 fullrange Details 90,00
4 x fullrange speaker + versterker

Het is buiten, dus ik dacht ik kan beter 4x de fullrange nemen dan 2 fullrange met 2 subs erbij. Is dit ook zo?

http://www.licht-geluid.n...ikelLijst.asp?ArtGrpID=10

Deze winkel is nog wel aan te rijden voor me hiervandaan (Alblasserdam).

Ik vraag het eerst even hier, want hier weet ik tenminste dat ik een objectieve mening krijg (heb een bj verkopersangst).

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
Uh ff 1 ding... Heb je het al geregeld met de buren? Want als je dáármee gaat blazen kun je rekenen op bezoek van de politie en die komen dan niet om mee te feesten ;)

• MM
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

MM

was: m.m

Met 4 speakers (wel op statief plaatsen niet op de grond!) heb je inderdaad een betere spreiding, maar je basweergave zal wel minder zijn. Ten eerste omdat je geen subs hebt, ten 2e omdat de geluidsgolven elkaar op bepaalde punten zullen gaan uitdoven, vooral in de lagere segmenten. Over het algemeen is een 4hoeks opstelling echter wel het beste voor buitengebruik, zeker omdat dit om direct stralende kastjes gaat en niet om hoorns (die wat verder dragen)

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:10

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

regel dan even netjes een vergunning bij de gemeente....

Maar ik zou lekker voor de aparte sub - set gaan.

Wise enough to play the fool

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:57

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik denk dat het topic daar niet over gaat, we zitten hier in Audio video hardware en niet in het sociaal met de buren omgaan forum ;).
On-topic blijven alstublieft ;).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:27
Het beste zou zo'n VDoSC kist zijn of hoe heten die dingen :D Die worden ook gebruikt op de gebruikelijke feesten en knoerten vrij hard :)
Kan je ook niet effe hier langs komen ik kan dat wel gebruiken in de achtertuin :P

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Verwijderd

Eerst een hogere prioriteit: heb je al overlegd de buren dat je een dergelijk feestje gaat houden?

• MM
  • Niet online

MM

Motown lees de draad voor je blaat ;)

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

• NightOwlNL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-03 14:49
Verwijderd schreef op 18 juni 2003 @ 22:30:
Eerst een hogere prioriteit: heb je al overlegd de buren dat je een dergelijk feestje gaat houden?
dit is niet relevant :)

wat wel relevant is > wat zijn de vermogens, enne, ga voor die set met subs, heb je tenminstte hardcore en geen hihatmuziek

• MM
  • Niet online

MM

Mwah als je nou ff op de site had gekeken had je gezien dat in die tops 15"ers hadden gezeten...

Verwijderd

m.m schreef op 18 June 2003 @ 22:32:
Motown lees de draad voor je blaat ;)
Oeps! Nou ja, toen ik de reply aan het tikken was stonden die reacties er nog niet, hoor... Echt nog niet... :/

Verwijderd

m.m schreef op 18 juni 2003 @ 22:48:
Mwah als je nou ff op de site had gekeken had je gezien dat in die tops 15"ers hadden gezeten...
Als het van die standaard statief speakers zijn (15" + hoorntje) doen die 15" weinig echt bonk bonk laag dus je gaat wel wat enorm missen met gabber muziek.

Zou maar ff iets van sub regelen erbij. Echter nadeel van echt laag is dat je het ook een paar veel huizen verderop merkt.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2003 23:20 ]

Verwijderd

Wat een draad dit zeg...

Misschien zal een techpost er wel goed in staan :+

Ik denk dat je toch wel beter voor 1 geluidsfront kan gaan. Dan neem je bijvoorbeeld de JBL set met 2x Front (2x15") en 2 subs (1x18")

Flink baspotentieel heb je dan, en dat is wel lekker bij dat soort muziek, ook zal je heel wat verliezen omdat het buiten is. Ik weet niet of het echt een houseparty moet zijn, maar mijn ervaring is dat somigge mensen ook soms wel ff lekker "uit de muziek" staan. Dan zouden ze wat naar achteren kunnen lopen. Hoe groot is je tuin eigenlijk? Op 3 a 10m kan ik niet zoveel uit opmaken ;)

• Timmey
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik heb vorige week een feest in m'n achtertuin gehouden.

Ervaring met dat soort feesten is dat de muziek helemaaaal niet zo hard hoeft te staan, mensen willen lekker ouwehoeren en zuipen, daar komen ze voor :)

Ik had overigens van m'n buurman 4 Bose boxen en een versterker geleend. Hadden eerst altijd in een bruin cafe gestaan. Kwam een lekker geluidje uit, 't was kwalitatief niet veel maar dat is op zulk soort gelegenheden ook niet belangrijk :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal em ook niet continue op vol vermogen zetten natuurlijk, maar het is wel leuk als het ff wat harder kan. Er zijn wat tegengestelde geluiden hier. De een zegt: je kan voor buiten beter 4 fullrange speakers (met toch nog een 15" bassdriver) nemen, omdat je dan "verder" komt met je geluid, en de ander zegt: je kan beter met 2 subs en 2 fullrange gaan draaien, omdat het dan echt laag gaat.

Vooral het argument van Timmey en Play, dat mensen ook wel eens uit de muziek willen staan vind ik wel goed.

Ik moet de buurt nog wel even inlichten en ze mogen allemaal komen. Ik woon hier in een wijk waarbij iedereen elkaar nog kent en ik denk dat we hier samen wel uitkomen. Ik maak er gewoon een buurtfeestje van. De tuin is ongeveer 20 meter lang en 15 meter breed. Voor de plek waar ik de speakers wil neerzetten is een terrasje, waar de muziekliefhebbers hun gang kunnen gaan en op 15 meter afstand is een terrasje, waar de ouwetjes een bj kunnen relaxen.

Edit:
Nou vooruit een plaatje dan maar:
http://www.theyoungzone.nl/tuin.jpg

BJ groot :p

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2003 10:37 . Reden: plaatje ]

• NightOwlNL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-03 14:49
uhm, mensen, t gaat niet om de doorsnede van de speaker, t gaat om t vermogen en de geluidsdruk, dus post die dingen ff, 15 inch kan 10 maar ook 1000 watts leveren, dus vertel en maak me wijs :)

Verwijderd

De Subs met Tops moet je zowiezo doen. Fullranges heb je betere spreiding en geluidsveld zoals al is gezegd maar dat heb je volgens mij helemaal niet nodig als je alleen het voorste deel van je tuin met geluid hoeft te vullen. Ik weet niet of gabber met veel bass is, verwacht ik wel maar luister het niet. Fulranges gaan niet zo bijster laag en subs geven dan een mooie aanvulling. DE subs + sats dus!

Verwijderd

MR_WAZOO schreef op 19 June 2003 @ 16:15:
uhm, mensen, t gaat niet om de doorsnede van de speaker, t gaat om t vermogen en de geluidsdruk, dus post die dingen ff, 15 inch kan 10 maar ook 1000 watts leveren, dus vertel en maak me wijs :)
uhm, echt niet.

Natuurlijk zegt het niet alles, maar het is een veel betere indicatie als het max vermogen. Spl levels zeggen natuurlijk wel alles, maar als jij denkt dat je grafiekjes gaat vinden dan wens ik je veel succes :)

Overige gegevens moet je zelf maar zoeken, als er schreeuwerig in de naam staat hoeveel watt die set moet zijn en jij denkt dat je daar een goede inducatie van krijgt vind ik het best. Maar ik kijk liever wat verder.

Verwijderd

*laat maar*

[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2003 18:43 ]

• MisterDon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Ff naar het tuintje gekeken. Lekker grote foto hoor (de foto is zowat groter dan de tuin! :D ).
Maar daar hoef je echt geen giga-set neer te zetten hoor!

Ik zou lekker twee (of vier) fullrange bakjes neerzetten. 2 x 500 W moet al een heel eind kunnen komen. Probeer anders eens ergens JBL Eon G2's te vinden. Hebben een zeer mooi fullrange geluid en een heel nette bas. Geen sub-bas, maar dat kun je ondervangen door er een Eon Subkasje bij te nemen.

Bovendien betaal je je er niet blauw aan. En het is lekker handzaam. Aan twee van die kastjes heb je genoeg. Heb ik al heel vaak gedaan met zulke tuinen.

Succes! :)

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:13
ok ok.

Ik heb zelf een drive-in.

Ik heb 2 subs ( 18") en 2 full range speakers en dat draait op feesten perfect.

Subs en full range speakers zijn van behringer en versterker van peavy die 2x 750 watt rms levert.

pics op request. en vragen kan ook altijd :)

Verwijderd

Het zal weer aan mijn criminele hersenneuromen dergelijks iets ligge maare...
Ik zie op je TUIN foto dat het huis/gebouw/pand naast jullie leeg staat :P euhrm gewoon een keertje kraken en daar een flink hardcore feest houwe.. ook wel eens gdaan.

Maar ontopic... Ik denk dat je beter voor 2 full range kan gaan en 2 subs. dan heb je de muziek EEN kant opstaan. Voor de echte dansers op het pleintje perfect en mensen die uit de straal zitten ook perfect inplaats dat die ouderen in full surround overladen worden. Straks hersenspoel je die zo dat we strax hangouderen krijgen :P.
Maar ff normalie het is ook wel fijn op tuin feesten dat je een plekje hebt uit de muziek straal.
Ik heb laatst ook nog tuin/bbq/feest gegeven. met deze heren plus subs en dat ging echt wel goed hoor.
Nog een klein tipje... Pak een kruiwagen, vol met water en ijs en daar in mieter je al je drank in.. doen we hierro ook en het blijft gewoon op de warmere avonden verrasend goed koel moet ik je zeggen.
ANy weg... Laat wel ff horen hoe het afgelopen is he!!!

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/Frontsize.jpg

• Doogie
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
he ectonek, ik ken eventueel iemand die een drive-in in heeft vanuit Bleskensgraaf. heb zijn zooi eens gezien en daarmee blaas je gegarandeerd een mini-krater in je achtertuintje :) Hij draait zelf ook vooral de wat hardere beats, misschien kan je wat van hem huren? Laat het maar horen als je zijn email wilt.

BTW: alst maar niet op 27 juli is, dan geeft hij namelijk zijn eigen examenfeest (* Doogie included :P)

[ Voor 15% gewijzigd door Doogie op 19-06-2003 22:59 ]

• MM
  • Niet online

MM

Er staat helaas erg weinig info op die site die je noemt. Omdat de meesten hier voor subs+tops zijn zal ik nog even de voordelen van een 4kants opstelling fullrange noemen.

1. Betere verdeling van het geluid. Als je een bepaald gedeelte tot dansgebied benoemt en in de 4 hoeken plaats je een speaker is het bijna overal ongeveer even hard.
2. Minder overlast voor de buren, omdat je het geluid naar alle kanten uitstraalt zal de overlast minder zijn. Fullrangekasten gaan over het algemeen wat eerder over van nearfield naar farfield dan subs+top, zodat je nóg minder last met de buren hebt.

Maar goed, het is jouw keuze, denk er nog even goed over na.

Verwijderd

heb zelf een keer een tuinfeest gegeven en weet dat je de speakers moet spreiden omdat geluid buiten veel sneller uitdooft dan binnen omdat het hier terugkaatst. wij hadden ongeveer 2x 285/3 speakers dus nin totaal 6 ivm stereo. en dat was een heel groot aantal huizen verder nog goed te verstaan.
Pagina: 1