Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ederooij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 22:30

ederooij

MOOOOOOOOOOOH

Topicstarter
Ik ben nu al weer enige tijd bezig met het vervangen van mijn huidige digitale camera, een Pentax EI-200. Mijn eerste keuze viel logischerwijs op de Pentax Optio S, deze viel echter snel af na het lezen van reviews en zien van foto-samples.

Deze werd gevolgd door de camera die het beste uit de test komt bij Dpreview.com, de Canon Ixus 400. Echter na het lezen van meerdere ervaringen van GOTters ben ik toch gaan twijfelen. Vooral door het rooie ogen probleem. Iets wat mij zeer stoort op foto's.

Nu twijfel ik dus tussen de Canon en de Sony Dsc-V1. Echter van de Sony is nog geen enkele review verschenen mbt een productieversie. Ook kan ik nergens echte ervaringen van GOTters of andere eindgebruikers vinden. Het prijsverschil boeit mij niet zo aangezien het om de kwaliteit van de foto en het toestel gaat.
Dit is dan ook een oproep naar ervaringen met de V1 van Sony.

Search is gebruikt.

Bennie gek, ben een koe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:51

YellowCube

Wait...what?

de Ixus lijkt me vergeleken met die Pentax wel een priegelcameraatje, maar misschien doe je het daar juist om.

Over de Sony weet ik niks...sorry

offtopic:
wat vind je trouwens van de EL-2000 (voor en tegens)?

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ederooij

ederooij

MOOOOOOOOOOOH

Topicstarter
De EI-2000 heb ik geen ervaringen mee, met z'n kleinere broertje wel. Supercamera qua kwaliteit, alleen een beetje te fors. Ik laat het altijd liggen.

Bennie gek, ben een koe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:59

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Ik denk dat iedere minicamera snel last heeft van rode ogen, de V1 heeft echter als ik me niet vergis een aansluiting voor een externe flitser... maar dan heb je een mini camera met een enorme flitser er op...

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techless
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Techless

GuT

nieuws: Sony Cybershot DSC-V1 review

Er is al wel een review verschenen. Die is geeft wel een voldoende, maar ik vond er nog al wat aan mankeren om te zeggen dat ie beter is dan de Canon G3.
Ik vind wel dat nightshot/ nightframing een must aangezien ik veel op feestjes foto's maak (donkere feestjes) Ik denk dat ik dan toch voor de wat grotere 717 ga. Of ik wacht nog effe af.

The eyes can mislead, the smile can lie, but the shoes always tell the truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ederooij

ederooij

MOOOOOOOOOOOH

Topicstarter
Ik zie het inderdaad staan dat
"The review has been finished using a production model camera. Product shots have been updated where necessary, and all sample photos are from this shipping model."

Dat geeft mij echter niet een geheel vertrouwen in dat de review ook op test resultaten goed is. Dit vind ik dus om eerlijk te zijn niet een review die op een productiemodel is gebaseerd.

[ Voor 6% gewijzigd door ederooij op 19-06-2003 00:33 ]

Bennie gek, ben een koe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selachii
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-07-2020

Selachii

gamedev

Hier is nog een review van een production model:
http://www.steves-digicams.com/2003_reviews/v1.html

Ik heb deze camera ook overwogen. De reviews en meningen zijn erg verdeeld. Op het Sony Talk Forum van dpreview.com zijn diverse mensen die hem hebben en pics posten.

Ikzelf heb uiteindelijk gekozen voor de 717, vooral om de batt duur en het formaat wat voor mij niet essentieel is.

De v1 heeft af en toe wel 'veel' last van coloshifts. De Canon S50 produceerd waarschijnlijk iets betere plaatjes, maar heeft misschien een iets mindere feature set.

...gamen blijft leuk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuit
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:55

beschuit

Why yes, a bulletproof vest

Ff wat (p)reviews van de DSC-V1:
http://www.dcresource.com...dsc_v1-review/index.shtml
http://www.imaging-resource.com/PRODS/V1/V1A.HTM
http://www.dpreview.com/news/0302/03022703sonyv1preview.asp

Prijzen in de VS (vanaf EUR475):
http://www.ibuyernet.com/prod.html?id=476390&s=P#pt
Prijzen in NL (vanaf EUR673):
pricewatch: Sony Cybershot DSC-V1 (5MP, 4x zoom, 35-136mm, f/2.8-4.0)

Als je iemand kent die naar de VS gaat (of je gaat zelf), lijkt het me zeker
de moeite waard om er daar een te kopen, hoewel ik niet weet hoe het dan met
garantie zit. Het lijkt me een geweldige camera, jammer dat de memorysticks
zo vreselijk duur zijn vergeleken met Compact Flash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selachii

Selachii

gamedev

Ik heb hem vanmiddag even vast gehad, helaas hadden ze er in de winkel geen volle batterei bij, anders had ik gelijk m'n MS volgeschoten :D
Jezus wat is dat dingetje klein, viel me echt alles mee, hij's best dik inderdaad maar het formaat is erg indrukwekkend! Ik zou graag een dagje met zo'n ding spelen :)

De MS(pro's) woden binnekort een stuk goedkoper. De 256MB komt rond de 100E te liggen dan wel niet iets eronder. Vind ik een best aardige prijs als je hem vergelijkt met CF 16x/24x/30x

...gamen blijft leuk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audi-80
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01-08 08:53

audi-80

Voorsprong door techniek

Ik heb er gisteren er een gekocht 8)
Hij bevalt me prima, er zitten erg veel functie's op.
Een hoop die je toch nooit gebruikt, maar altijd leuk om mee te spelen :)
De foto's zijn ook erg scherp en hebben mooie kleuren .

Soms is het beter iets moois te verliezen dan het nooit gehad te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ederooij

ederooij

MOOOOOOOOOOOH

Topicstarter
He Audi-80, naar jou was ik net op zoek. Helemaal de juiste smaak, zelfde auto als ik en ook nog eens de Camera die ik wil.

Kan je niet iets meer vertellen over die V1? En eventueel een aantal foto's laten zien die je er mee hebt gemaakt.

Bennie gek, ben een koe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:18
Ik ben me al dagen suf aan't lezen over deze cam. :Z

Audi-80, kan jij misschien wat meer info geven, werkt hij prettig, snel, goeie pics, ....?

Thanx!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audi-80

audi-80

Voorsprong door techniek

Hij slaat de foto's erg snel op (ben mavica gewend) binnen een halve seconde schat ik (als het niet sneller is ) er zit een optie op om de foto's meteen terug te kijken of hij gelukt is met een mogelijkheid om hem te wissen.
Nightframing is ook erg handig om in het donker te richten, nightshot is ook leuk maar niet echt om mooie foto's mee te maken
verder kun je alles automatisch in laten stellen of het handmatig doen.
hij maakt goede duidelijke foto's en je kunt er ook leuke filmpjes mee maken met onbeperkte lengte (tot de memorystick vol is natuurlijk)
de accu gaat ook best lang mee.
het enige echte nadeel vind ik dat die memorysticks zo duur zijn.

als ik om mijn ander pc zit zal ik wat foto's online zetten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er dus vandaag ook een binnengekregen, had al een P71 maar ik ben het analoge werk nogal gewend en wilde dus meer handmatige mogelijkheden. Dat is dus precies wat deze V1 allemaal kan.

Volledig automatisch geeft aardige plaatjes maar op het moment dat je nu net iets meer uit je foto wilt halen kun je gaan voor shutter priority of aperture priority. Precies zoals mijn oude Canon AE1 dat doet. Formaat is verder klein maar stevig. Beetje onhandig is de flitser die vanzelf uitklapt waardoor je dus je linker hand nergens goed kwijt kunt, maar daar krijg je dus de mogelijkheid voor terug dat je een externe flitser kunt aansluiten. Verder schijn je dus mogelijkheden te hebben voor een Wide angle of Tele lens. Ook een pre voor mij.

Aardige features zijn dus verder de nightframing waarbij je dus het beeld als nachtcam op je lcd ziet maar op het moment van de foto flitst hij gewoon. En verder vinden mijn katten de laser autofocus erg interessant, een feature die overigens ook op de F717 aanwezig is.

Al met al geen camera voor iemand die alleen voor het point en shoot werk wil gaan want dan laat je een hoop mooie functies liggen. Wel een prettige bediening. Zo zit er een aparte jog-shuttle knop op en een hoop directe knoppen voor bijvoorbeeld exposure-lock, manual-autofocus en een knop om snel wat foto's te deleten. Ik hoor overigens ook veel verhalen over de Canon maar daar kan ik hem niet mee vergelijken want daar heb ik geen ervaring mee. Ik had nog zo'n 5 MS-jes liggen dus om nu weer over te stappen op een ander merk, das toch minder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Bedankt voor de korte uiteenzetting beide, denk dat ik de mijne ook maar ga bestellen. :)
Waar hebben jullie hem vandaag trouwens en hoeveel €€€'tjes was hij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ederooij

ederooij

MOOOOOOOOOOOH

Topicstarter
Hier heb ik inderdaad iets aan. Maar vertel eens, de fotos uit point en shoot zijn allen scherp en zonder vertekend beeld? Rooie ogen? Ik vroeg me af of met Nightframing de rooie ogen te minimaliseren is?

Paar vragen die bij mij open stonden

Bennie gek, ben een koe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
ederooij schreef op 24 June 2003 @ 12:39:
Hier heb ik inderdaad iets aan. Maar vertel eens, de fotos uit point en shoot zijn allen scherp en zonder vertekend beeld? Rooie ogen? Ik vroeg me af of met Nightframing de rooie ogen te minimaliseren is?

Paar vragen die bij mij open stonden
Als je op dpreview of steves-digicams en zo de testen leest, hebben heel veel cams last van die roge ogen. Ja, zelfs de G5! Ik denk dat je dat dus een beetje moet relativeren.

Wat ik me afvraag is of de kleuren een beetje realistisch zijn, want daar hebben er veel kritiek op, maar de samples lijken mij toch allemaal ok te zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ederooij

ederooij

MOOOOOOOOOOOH

Topicstarter
Fire69 schreef op 24 June 2003 @ 15:12:
[...]

Als je op dpreview of steves-digicams en zo de testen leest, hebben heel veel cams last van die roge ogen. Ja, zelfs de G5! Ik denk dat je dat dus een beetje moet relativeren.

Wat ik me afvraag is of de kleuren een beetje realistisch zijn, want daar hebben er veel kritiek op, maar de samples lijken mij toch allemaal ok te zijn?
Klopt idd van die ogen maar ik heb er zo'n gruwelijke hekel aan dat ik het echt minimaal wil. IK was eerst van plan omdie Ixus 400 te halen, maar het topic daarover ging eigenlijk alleen maar over die rooie ogen. Daarom kijk ik nu voor deze sony.

Maar back on topic, volgens mij zijn de foto's idd erg goed. Geen vervormingen of iets dergelijks te zien door mij. Maar ik wacht wel geduldig dpreview af met hun review. Vind over het algemeen het volledigst ook al begrijp ik hun conclusies niet altijd even goed.

Bennie gek, ben een koe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had hem bij Your Best Buy besteld, was alleen niet voorradig en ik ga volgende week op vakantie, werd ik een dag later gemaild dat ze er toch een binnen hadden gekregen. Uiteindelijk 684 Euro voor betaald (incl. rembours) (ik zag ook dat de prijs gelijk omhoog is gegaan :)) Rooie ogen heb ik met deze alleen nog niet geprobeerd maar dat was met mijn P71 ook niet geweldig. Meestal moet ik deze later alsnog wegwerken...

Ik denk alleen niet dat het nightframen het rode ogen effect beter voorkomt. Dit zorgt er alleen maar voor dat je ook in het donker nog wat ziet op je lcd bij het richten. De foto wordt verder normaal gemaakt. Vraag me wel af wat het effect is bij mensen als je ineens zo'n laser op hun neus schijnt.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2003 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selachii

Selachii

gamedev

V1 heeft alleen last van colorshifts aan de randen. Maargoed dat speelt niet zo'n grote rol bij p&s fotografie :)

...gamen blijft leuk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audi-80

audi-80

Voorsprong door techniek

Hier wat linkjes naar foto's die ik gemaakt heb :)
(ben wel niet zo'n goede fotograaf ;) )

http://members.lycos.nl/gcs65/sony/dsc00001.JPG
http://members.lycos.nl/gcs65/sony/dsc00002.JPG
http://members.lycos.nl/gcs65/sony/dsc00003.JPG
http://members.lycos.nl/gcs65/sony/dsc00004.JPG
http://members.lycos.nl/gcs65/sony/dsc00005.JPG
Allemaal 5 megapixel (2592 X 1944) Fine (gemiddeld 2,2 MB)

Nog wat animated gifjes die je er ook mee kunt maken:

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/gcs65/sony/1.GIF Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/gcs65/sony/2.GIF

Ik heb er 799,- voor betaald bij combi foto in Boxmeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

audi-80 schreef op 24 June 2003 @ 19:30:
Hier wat linkjes naar foto's die ik gemaakt heb :)
(ben wel niet zo'n goede fotograaf ;) )

http://members.lycos.nl/gcs65/sony/dsc00001.JPG
http://members.lycos.nl/gcs65/sony/dsc00002.JPG
http://members.lycos.nl/gcs65/sony/dsc00003.JPG
http://members.lycos.nl/gcs65/sony/dsc00004.JPG
http://members.lycos.nl/gcs65/sony/dsc00005.JPG
Allemaal 5 megapixel (2592 X 1944) Fine (gemiddeld 2,2 MB)

Nog wat animated gifjes die je er ook mee kunt maken:

[afbeelding] [afbeelding]

Ik heb er 799,- voor betaald bij combi foto in Boxmeer.
ligt het nu aan mijn monitor of hebben al die plaatjes een flinke dosis ruis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb even wat 3 MP (wel de V1) foto's geplaatst op:

http://home.wanadoo.nl/zula

1e foto is dus automatisch 2e uit rijdende trein met snelle shutter, 3e volautomatisch 4e weer snelle shutter en de 5e een macro

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2003 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ederooij

ederooij

MOOOOOOOOOOOH

Topicstarter
Vond de foto's van Audi-80 niet echt overtuigend overkomen, die van Bonefish daarentegen zijn zeer mooi. Die nachtfoto van je kat is niet super maar derest is prima. Zoetermeer staat er goed op.

Bennie gek, ben een koe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selachii

Selachii

gamedev

ugh, jah, die qualie valt me idd redelijk tegen (zoals in de reviews werd aangegeven)

Bij foto2 van audi-80, als je naar de helemaal linker boom kijkt, dan zie je heel duidelijk de 'purple fringing' of 'Chromatic Aberation'. De colorshifts zijn in de meeste fotos wel goed te zien (groene rand aan de eene kant, rode aan de andere).
Ik moet zeggen dat ik de kleuren wel HEEL erg mooi vind. De ruis, tsja, ik vind het voor een compact camera nog best meevallen.
Lijkt me een top point&shoot camera die toch net ff wat meer biedt dan een standaard cameraatje zodat je er lekker mee kan hobbyen.

...gamen blijft leuk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Verwijderd schreef op 24 June 2003 @ 16:40:
Ik had hem bij Your Best Buy besteld, was alleen niet voorradig en ik ga volgende week op vakantie, werd ik een dag later gemaild dat ze er toch een binnen hadden gekregen. Uiteindelijk 684 Euro voor betaald (incl. rembours) (ik zag ook dat de prijs gelijk omhoog is gegaan :)) Rooie ogen heb ik met deze alleen nog niet geprobeerd maar dat was met mijn P71 ook niet geweldig. Meestal moet ik deze later alsnog wegwerken...

Ik denk alleen niet dat het nightframen het rode ogen effect beter voorkomt. Dit zorgt er alleen maar voor dat je ook in het donker nog wat ziet op je lcd bij het richten. De foto wordt verder normaal gemaakt. Vraag me wel af wat het effect is bij mensen als je ineens zo'n laser op hun neus schijnt.
Heb em ook bij Your-Bestbuy besteld, 682€ + 29€ rembours naar België, net een mailtje teruggekregen dat hij in voorraad is, dus hopelijk heb ik hem deze week nog! :)

Alleen jammer dat je geen accessoires kan bestellen daar, nu moet ik nog een tasje en batterij ergens anders gaan zoeken. :|

Nightframing zal inderdaad niks veranderen aan de rooie ogen, want er wordt dan ook geflitst.

[ Voor 6% gewijzigd door Fire69 op 25-06-2003 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuit
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:55

beschuit

Why yes, a bulletproof vest

Inderdaad, die foto met de auto's (DSC00002) heeft wel erg veel last van purple fringing. Een aardig programma om daar wat aan te doen is DigiPhoto Cleaner,
http://www.editspeed.com/pcfea.htm
Hoewel ook dit programma met bovenstaande foto ook niet veel kan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audi-80

audi-80

Voorsprong door techniek

De foto's zijn allemaal in in de automatische modus genomen en nr 2 is een echte point en shoot voorbeeld dus echt richten en meteen de knop indrukken maar ik wil me nog wat meer in die instellingen gaan verdiepen als ik wat meer tijd ervoor heb.
ik heb hem immers ook gekocht om mooiere foto's te maken dus ook omdat je veel meer zelf kunt instellen.
Maar ik ben ook een beetje een leek op dat gebied op mijn mavica MVC-FD88 viel ook niet zoveel in te stellen.
maar ik denk dat er veel betere resultaten te bereiken valt met de V1, het is voor mij in ieder geval een hele vooruitgang. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu heb ik laatst een 4 MP HP van iemand in mijn handen gehad en dat was best een leuk dingetje, Makkelijk te bedienen en leuke plaatjes, alleen dus totaal geen enkele handmatige bediening. Je moest de kwaliteit in sterren aangeven (*=matig ****=goed). Wanneer er dan wat mindere plaatjes uit zouden komen zou ik me toch ongelukkig gaan voelen met mijn cam. Nu heb ik in ieder geval genoeg mogelijkheden om bij te stellen, wat tevens weer het nadeel is want een vriend van me heeft een 4 MP Sony die laatst een leuke reportage dacht te maken; praktisch alles mislukt (onscherp enzo), maar die snapt nog niet helemaal wat al die knopjes op zijn toestel zeggen. Hij had achteraf liever een simpele p&s gehad...

Maar goed, ik schiet gewoonlijk ook als een gek mijn MS vol en delete achteraf ook het meeste weer, vind het overigens wel leuk dat deze cam dus ook zo'n ouderwets shutter geluidje maakt, beter dan die piepjes ;)

Maar dat blijft natuurlijk wel de uitdaging bij fotografie, dat net dat ene mooie plaatje ertussen zit...

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2003 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ederooij

ederooij

MOOOOOOOOOOOH

Topicstarter
Eindelijk is hij er, de review van dpreview

zie http://www.dpreview.com/reviews/sonydscv1/

Bennie gek, ben een koe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selachii

Selachii

gamedev

zozo verbazend positief over de beeldkwaliteit

...gamen blijft leuk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
De mijne zit vast bij UPS in Scheidam. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:47

mvds

Totally awesome!

Ik zag best mooie foto's bij die reviews staan, maar moet je daarvoor nog allemaal met instellingen gaan rotzooien of kan je dat soort mooie shots ook maken op full auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ederooij

ederooij

MOOOOOOOOOOOH

Topicstarter
Ben zojuist op de Amerikaanse site een mooie flash demo tegengekomen, zie dit linkje.

Begin toch steeds meer naar deze camera te neigen, vind het alleen jammer dat de memorysticks de camera zowat in prijs verdubbelen wil je echt met alle functies werken.

Wat ik mij trouwens afvraag, stel je koopt zo'n extra lens voor de camera. Hoeveel zoom heb je dan? Ik ben nog een beetje een leek wat dat betreft.

Bij de review van Dcresource.com staat een heel klein filmpje gemaakt met de V1. De kwaliteit daarvan valt me erg mee. Gewoon weg netjes.

Nog een ander mooi flash speledingetje gevonden. Zie link

[ Voor 25% gewijzigd door ederooij op 09-07-2003 01:28 ]

Bennie gek, ben een koe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Voor de geinteresseerden, hier kan je een firmware-update downloaden.
Officieel enkel om talen toe te voegen, maar je weet maar nooit! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salutem
  • Laatst online: 01-09 17:03
Ter info : de V1 heeft dit jaar de tipa/eisa award gewonnen en heeft hiermee dus de canon verslagen !

http://www.sony-europe.co...PressShow.x?articleid=946

Stylish DSC-V1 Voted ‘Best Digital Prosumer Camera in Europe’
Launched last month, the new Cyber-shot V1 has now been honoured with a prestigious Technical Image Press Association (TIPA) Award for ‘Best Digital Prosumer Camera’ at the recent TIPA European Photo & Imaging Awards 2003-2004. It certainly hasn’t taken the DSC-V1 long to win the respect of one of Europe’s most influential press titles. This award for the camera is a powerful recognition of its quality, performance and value.

"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-11-2024
salutem schreef op 20 July 2003 @ 17:38:
Ter info : de V1 heeft dit jaar de tipa/eisa award gewonnen en heeft hiermee dus de canon verslagen !
Was gewoon een kwestie van tijd en bovendien dik verdiend :) Wat heeft de Canon voor nieuws te bieden? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Sheik schreef op 21 juli 2003 @ 08:56:
[...]

Was gewoon een kwestie van tijd en bovendien dik verdiend :) Wat heeft de Canon voor nieuws te bieden? :P
Ik veronderstel door deze opmerking dat je ook een V1 hebt?

Ben je er tevreden over? Heb jij geen last van ruis?
Ik ben n00b op gebied van digitale fotografie, en weet dus niet of ik ruis zie of tja.. iets anders. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-11-2024
Fire69, ik heb een F717, maar heb er asociaal veel over gelezen. Ik weet het, ik mag pas beoordelen als ik hem zelf in mijn handen heb gehad en dat is niet zo. Echter de reviews spraken toch wel een eenduidig positief over de V1. In ieder geval zou deze cam in dit prijssegment mijn nieuwe koop zijn geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-08 14:35
Verwijderd schreef op 24 June 2003 @ 19:47:
Ik heb even wat 3 MP (wel de V1) foto's geplaatst op:

http://home.wanadoo.nl/zula

1e foto is dus automatisch 2e uit rijdende trein met snelle shutter, 3e volautomatisch 4e weer snelle shutter en de 5e een macro
http://home.wanadoo.nl/zula/pages/DSC00015.htm

Ministerie van VROM :)
Heb daar half jaartje gewerkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
The Conman schreef op 03 August 2003 @ 15:47:
[...]

http://home.wanadoo.nl/zula/pages/DSC00015.htm

Ministerie van VROM :)
Heb daar half jaartje gewerkt...
Klein vraagje, is dat nu ruis in de hemel of hoort dat zo?
Ik heb dit namelijk ook, en het lijkt me niet echt de bedoeling... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-08 14:35
Fire69 schreef op 03 August 2003 @ 21:04:
[...]

Klein vraagje, is dat nu ruis in de hemel of hoort dat zo?
Ik heb dit namelijk ook, en het lijkt me niet echt de bedoeling... :/
dat heb ik ook als ik de lucht fotografeer... 5 megapixel nemen en resizen naar 2-3 dan zie je ze niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-09 08:26

BaRF

bijna kerst

je moet op dpreview eens kijken naar bv de nightshots bij de sensitivity metingen. Als je die foto van de canon g5 en de v1 vergelijkt, valt toch wel weer op dat de sony wel erg rood is hoor :P ik heb met beiden gespeeld, maar canon is nog steeds de winnaar. Betere optische kwaliteit, CF kaarten ipv dat nare mem-stick-zut, en nog van alles :P

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ederooij

ederooij

MOOOOOOOOOOOH

Topicstarter
Ik heb nu dan sinds 3 weekjes deze Camera eindelijk. Supertevreden komt ook mede doordat ik 2*256 mspro erbij genomen heb.

Nu heb ik sinds gisteren ook de Telelens(zie 3e foto). Nooit met een telelens gewerkt en het eerste wat mij opviel, tegenviel om eerlijk te zijn, is dat je als je geen enkele zoom hebt echt door een tunnel kijkt. 1 en al zwart. De foto's die eruit komen zijn wel goed maar hebben dan allen zo'n zwarte rand er omheen.

Nou vroeg ik mij dus af of dit normaal is of dat dit komt doordat je een lens in een lens hebt? Zijn hier mensen die dit weten te verklaren?

Verder erg teverden met m'n toestel.

Bennie gek, ben een koe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

techless schreef op 19 juni 2003 @ 00:02:
nieuws: Sony Cybershot DSC-V1 review

Er is al wel een review verschenen. Die is geeft wel een voldoende, maar ik vond er nog al wat aan mankeren om te zeggen dat ie beter is dan de Canon G3.
Ik vind wel dat nightshot/ nightframing een must aangezien ik veel op feestjes foto's maak (donkere feestjes) Ik denk dat ik dan toch voor de wat grotere 717 ga. Of ik wacht nog effe af.
Bij feestjes blijf jij mooi van nightshot en nightframing af, of wil je werkelijk bagger krijgen?

Ja ik heb ervaring met dergelijke fotografie, moet vanavond mijn 103e feestje schieten. *D

Een F717 is alleen al een betere keuze vanwege de snelle lens (F/2.0) en omdat je de body kunt draaien ten opzichte van de lens (erg, heel erg prettig).

Voor de TS: Ga eens naar een winkel, hou die dingen vast!
ederooij schreef op 01 november 2003 @ 17:38:
Ik heb nu dan sinds 3 weekjes deze Camera eindelijk. Supertevreden komt ook mede doordat ik 2*256 mspro erbij genomen heb.
Dat is wel slim ja, iig genoeg geheugen om even mee vooruit te kunnen :)
Nu heb ik sinds gisteren ook de Telelens(zie 3e foto). Nooit met een telelens gewerkt en het eerste wat mij opviel, tegenviel om eerlijk te zijn, is dat je als je geen enkele zoom hebt echt door een tunnel kijkt. 1 en al zwart. De foto's die eruit komen zijn wel goed maar hebben dan allen zo'n zwarte rand er omheen.

Nou vroeg ik mij dus af of dit normaal is of dat dit komt doordat je een lens in een lens hebt? Zijn hier mensen die dit weten te verklaren?
Klinkt als een of andere halfbakken oplossing, maar ik was zowiezo al geen fan van opzetlensjes. :)
Het hoort dus niet volgens mij, als je een lens veranderd, hoor je nog steeds een volledig beeld te hebben lijk mij :)

[ Voor 38% gewijzigd door Floor-is op 01-11-2003 18:27 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ederooij schreef op 01 november 2003 @ 17:38:

Verder erg teverden met m'n toestel.
Het is inderdaad normaal dat je een zwarte rand hebt bij gebruik van een telelens. Ik heb zelf de Sony S75 met telelens (zie sig) en heb hetzelfde, tevens ook bij vele andere camera's. Dit wordt veroorzaakt doordat de lens bij volledig uitzoomen niet tegen de telelens aanzit en er een adapterring tussen zit. Dus gewoon zover zoomen dat je die rand niet meer hebt of je moet zin hebben om te gaan knippen :)
Pagina: 1