Twijfel welke webcam?

Pagina: 1
Acties:

• El Gravedigger
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-04-2025
Wil nu een webcam gaan kopen maar wil wel dat de beeld kwaliteit goed is etc. Heb hier al wat rond gekeken en de 'Philips ToUcam Pro' en Logitech 3000 of 4000 lijken me opzich wel wat alleen zegt de 1 dat Logitech zuigt en de ander vindt het helemaal geweldig. Iemand die me advies kan geven? Thx

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Neem de Logitech Pro 4000 Zoom, een van de heftigste webcams die ik op dit moment kan vinden. Zou er zelf ook voor gaan, zij het niet dat ik er al 1 heb, en binnenkort zo''n cadeau geval krijg van Chello.

• zaphod_b
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-05 19:19
Ik had vroeger een Creative Webcam II, via USB. Dat ding was BAGGER. Heb nu sinds een jaartje de Philips ToUcam Pro en die is toppie. Goeie beeldkwaliteit, heel scherp, goeie kleuren, en een hoge fps-rate. Prima cam dus. Ook de ToUCam Fun en XS, de iets goedkopere modellen, zijn meer dan prima.

Succes met je keuze!

• Nakebod
  • Laatst online: 15:52

Nakebod

Nope.

Ik zou gaan voor de Philips ToUcam Pro, heb er zelf 2 van, gewoon top dingen, weinig licht nodig, voor webcam zijnde goede beeldkwaliteit.

Heb ook een recent model Logitech Quickcam Express Zoom, is op zich aardig, alleen heeft vrij veel licht nodig (Op dit moment is beeld zowat zwart, zonder lampen, me Philipsen hebben beide goed beeld), en die zoom is al helemaal nix.
Dus als je logitech neemt, neem dan een model zonder zoom, is gewoon software matige zoom...

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• super_newbie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-04 18:00
Ik ben al een hele tijd in het bezig van de logitech quickcam pro 3000. Ben er altijd tevreden over geweest. Hij geeft goede beeld kwaliteit op 640 * 480 en ook de framerate is heel ok.
Ik kan je eventueel wel een paar foto mailen die gemaakt zijn met mijn logitech.

Alhoewel als ik er nu een zou kopen zou ik toch voor de quickcam pro 4000 gaan omwille can de zoom. Dat lijkt mij toch een hele leuke extra voor een paar tientjes meer.

Ook in met minder licht blijft de cam acceptable. Vooral de goedkopere cams hebben problemen met duister. De quickcam 3000 & 4000 bij mijn weten hebben er geen probleem mee.

[ Voor 17% gewijzigd door super_newbie op 18-06-2003 21:51 ]

• El Gravedigger
Thx allemaal... lol nog stees niet eruit welke te nemen, maar ik vindt de Logitech 4000 eigenlijk toch te duur... met verzendkosten 90 euro of in die richting, en die philips cam schijnt goed te zijn, ook met weinig licht... hoop dat ik die op ebay voor een leuke prijs kan krijgen (die philips cam schint wat ouder te zijn). Denk dat de Philips ToUcam Pro het gaat worden :7 Heeft iemand misschien voorbeeld fotos? Ben eigenlijk wel benieuwd hoe de kwaliteit is als er weinig licht is.

Btw iemand nog een Philips ToUcam Pro in de aanbieding? ;)

[ Voor 7% gewijzigd door El Gravedigger op 18-06-2003 22:04 ]

• super_newbie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-04 18:00
de logitech quickcam 3000 staar hier in de pricewatch voor rond de 50 euro. Niet al te duur voor redelijke cam.

• Nakebod

Nakebod

Nope.

El Gravedigger schreef op 18 June 2003 @ 21:54:

Btw iemand nog een Philips ToUcam Pro in de aanbieding? ;)
Aanbieding? :)

Dit vind/vond ik een mooie Aanbieding!
Vandaar dat ik een 2e ToUcam Pro heb nu, en ook een XS dan, voor die prijs, kon het niet laten :P

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat dacht je van een Sweex webcam voor iets van 15€
lekker goedkoop en nog prachtig goede kwaliteit voor een webcam :D

Verwijderd

hmmmz zelfde probleem hier, ik kan niet kiezen tussen de Philips PCVC750K (88 €) en Logitech Quickcam Pro 4000 (69 €)
Voordeel van de Philips is wel dat hij 60 fps heeft...

• glashio
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-05 22:08

glashio

C64 > AMIGA > PC

Ben het helemaal eens met Terw_Dan :) M'n Sweex Webcam is zker een aanrader ;)

* glashio heeft hem nieuw gekocht voor 10 Pleuro

> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

• El Gravedigger
Nakebod schreef op 18 juni 2003 @ 22:09:
[...]

Aanbieding? :)

Dit vind/vond ik een mooie Aanbieding!
Vandaar dat ik een 2e ToUcam Pro heb nu, en ook een XS dan, voor die prijs, kon het niet laten :P
_/-\o_ Dat is dus precies dezelfde Philips ToUcam Pro die in de pricewatch voor 74 pleuro staat en je krijgt er nog een andere cam bij? :9

Dat gaat em worden als dat klopt, Nkaebod kan je misschien wat screenshots maken met je Philips ToUcam Pro ? 39 euro voor 2 webcams _/-\o_ Dit is dus de Philips PCVC740K ToUcam Pro ? Nakebod kan je dat bevestigen? Dat zou dus de cam zijn met de gele ring.... heb gehoord dat sommige mensen lagere modellen van philips als een philips pro verkopen.

[ Voor 29% gewijzigd door El Gravedigger op 18-06-2003 23:31 ]

Verwijderd

Zorg voor een goede kwaliteit voor de juiste sensor. Ik heb een CCD sensor en die geven goede kwaliteit. Koop in ieder geval geen webcam met een CMOS sensor. Die geven niet echt geweldige kwaliteit.

• El Gravedigger
Nakebod jij hebt em bij die winkel gekocht is dat de Philips PCVC740K Pro? Met de gele ring op de webcam? Thx

• Paradise
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
El Gravedigger schreef op 19 June 2003 @ 09:22:
Nakebod jij hebt em bij die winkel gekocht is dat de Philips PCVC740K Pro? Met de gele ring op de webcam? Thx
http://www.pc-cameras.philips.com/index_manuals.html

Daar kan je zien hoe de verschillende modellen eruit zien. De 740k pro heeft idd een gele (naja, oranje) ring. De goedkopere modellen hebben een rode ring.

• El Gravedigger
Allemaal thx, uiteindelijk gekozen voor de philips webcam. Nakebod special thx, heb em via die aanbieding die je me liet zien gekocht _/-\o_

• BonBon
  • Laatst online: 17-06-2010
El Gravedigger schreef op 19 June 2003 @ 17:54:
Allemaal thx, uiteindelijk gekozen voor de philips webcam. Nakebod special thx, heb em via die aanbieding die je me liet zien gekocht _/-\o_
En heb je de webcams al binnen, en hoe bevallen ze? Ik snap niet hoe ze het voor die prijs kunnen aanbieden? 8)7

• ronaldinho
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-03 08:43
Ik heb deze week ook even gekeken op die site van de Regenboog, maar die was helaas al op :(

• El Gravedigger
Superrr echt vet, doet het erg goed lol, de Pro is voor mij en die andere die gaat naar een vriendin :) Echt een lekker prijsje :7

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Beetje laate reactie :P

Maar El Gravedigger heeft em ondertussen al :)
@ BonBon, is een actie van Philips zelf, tenminste, de 2 cams zaten in 1 stuk platic met een Philips sticker erop, dunno wat erop stond, 2nd cam for free ofzoiets :)
Maar dan nog idd, was die prijs erg goedkoop voor de Pro alleen al ;)

En de XS is idd leuk voor aan een/je vriendin te geven :)

• El Gravedigger
Was 40 euro voor 2 cams en dan nog 9 euro verzendkosten. Echt een super aanbieding en nogmaals thx Nakebod, anders had ik em gewoon voor 70 euro ofzo moeten kopen en nu gaat de andere cam mooi naar een vriendin, is zij ook weer happy ;)

Beeldkwaliteit is echt super ook als het donker is :)

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Dat was ook mijn reden om er, nog 1, te nemen :)
Die XS ligt hier nu nog niets te doen, maar die ga ik mobiel gebruiken aan laptop :)

De Pro is gewoon 1 van de betere cams voor die prijs (70/80 euro, normale prijs dan)
De beeldkwaliteit (benodigde lichtopbrengst in Lux) van de ToUcam's:
Pro 1 Lux
Fun 5 Lux
XS 10 Lux
En zoals vaak, lager is beter :P

Tip voor de rest van lezers, een beetje duistere omgeving, zoals bijvoorbeeld mijn bureau, waar een Logitech Quickcam Zoom (5 Lux) op gericht is, is minimaal een cam met 5 lux aan te raden. 10 is dan veel te donker.

• BonBon
  • Laatst online: 17-06-2010
ronald1971 schreef op 27 June 2003 @ 01:33:
Ik heb deze week ook even gekeken op die site van de Regenboog, maar die was helaas al op :(
Klopt, ze kunnen alleen nog maar de XS leveren voor 24,95.
Stom dat ze hun website dan niet hebben aangepast
door hem up to date te houden. |:(

Verwijderd

Doe jezelf een plezier en ga niets bij de regenboog kopen. je word daar genaaid waar je bij staat. Geloof me, ik spreek namens honderden mensen.
Pagina: 1