linkpro switch (voor wie hem op hcc gekocht heeft)

Pagina: 1
Acties:

• morpheus
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 25-08 08:00
ik heb dus ook op de HCC deze switch gekocht. Heb hem nog niet echt kunnen testen, maar lijkt het te doen.

Een maar echter. Thuis kwam ik erachter dat integenstelling zoals in de handleiding en het plaatje op internet, mijn switch geen buffer lampje heeft. (dient dit om collisions aan te geven?? of iets anders???)

Missen anderen dit ook?? of bezit je wel dit lampje. en waar dient het dus voor.

niet dat die switch zoveel heeft gekost, maar als ik een lampje verwacht wil ik ook een lampje ;)

3kwp pvoutput

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-03 20:42
Ik heb 'm ook gekocht.

Ik stond ook ff raar te kijken dat er geen buffer lampie op zat.

Deze geeft aan als het buffer vol zit (veel data pompen).

Owjah...op internet lijkt ie 3x zo groot.

• morpheus
hehe, tja, dat had ik ook. stond ook wel pietlullig te kijken toen ik zo'n klein ding eruit haalde.

maar dat ledje, tja, vindt dat echt minder.
Heb hem opengemaakt. zit een ledje in, alleen sticker aan de voorkant laat het ledje dus niet zien. Tevens springt het ledje niet even aan als je de stekker erin steekt. ga ik vanavond nog even testen.

3kwp pvoutput

Verwijderd

erm een switch en collisions??

• morpheus
kunnen die niet meer voorkomen door die buffer?? behalve dus als de buffer vol is.

hmmm, dan wil ik dus zeker dat ledje zien branden.

3kwp pvoutput

• TriLithium
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17:54

TriLithium

7800Wp E/W + 7.5 kW Ecodan

ik heb ehm ook gekocht, moet alleen nog ff m'n ook nieuw gekochte 100MBit 3coms in m'n pc's zetten, voor de rest doet ie het goed op 10Mbit half-duplex, hahahaha

Verwijderd

Op zondag 26 november 2000 17:55 schreef Ruud het volgende:
erm een switch en collisions??
Een switch verzend dan wel data rechtstreeks naar de juiste poort, maar dat betekend niet dat er geen collisions meer voor kunnen komen. Werkstations kunnen nog tegelijk gaan verzenden en dus een collision veroorzaken.
A switch has on every port an collision domain. All devices connected to that port (a single workstation or multiple workstation on a 10/100 baseT hub) compete for bandwidth. The more devices connected to a port, the more collisions that may occur.
Pagina: 1