Toon posts:

[XP installatie] Setup cannot copy the file:...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goed, heren, dames, een lang verhaal:

Nieuwe pc gekocht vandaag:

ASUS P4PE moederbord
P4 2.66 CPU
2x 512 Noname geheugen
Maxtor 120 Gig HD 8 mb
DVD+brander Nec 1100a
Ati Radeon 9200 128 mb

Daar heb ik verder me ouwe Noname DVD-speler bijgezet.

Op die pc wil ik windows XP Prof installeren.
Douw cd erin
Schijf formatteren enz, partitie van 15 Gig aanmaken, zooi kopieren, maar na zo'n 34 % van het kopieren van de bestanden gaat het fout, zeg tie dat hij een bestand niet kan kopieren. Kan het dan nogmaals proberen door op enter te drukken, overslaan door Esc in te drukken of afbreken door op F3 te drukken. Eerst een paar x enter geprobeerd, maar geen resultaat, daarna F3 maar het eerste de beste volgende bestand doettie dan ook niet. Dus maar afbreken.

Poging 2. Andere XP cd. Zelfde resultaat.
Poging 3. Andere DVD-station. Zelfde resultaat.
Poging 4. Windows 2000. Zelfde resultaat (alleen wel na meer procenten, ik vermoed zelf omdat w2k kleiner is ofzo)

Poging 5. Op andere computer kijken of de Harde schijf niet gaar is ofzo. Error Check gedaan op die andere pc (had de hd als slave daar erbij gehangen) Nix geen foutmeldingen, kon ook gewoon gegevens naar die schijf toeschrijven, ook al stond het eerste deel van de installatiebestanden er nog op. Dus:

Poging 6. Weer in me nieuwe PC, dacht, misschien heb tie er nou wel zin in. Maar nee...
Poging 7. Me hd in me ouwe systeem losgehaald, daar de nieuwe HD als master ingehangen, XP installatie CD-rom in de cd-romspeler, en gaaaaaaaaan, gewoon zonder problemen installeren. Maar helaas, XP vind het niet goed als je een hd zomaar in een andere PC (met ander moederbord enzo gooit) dus in me nieuwe systeem blauwe schermen tot en met, en nooit opstarten.

Poging 8. De NEC brander (die SEcondary master was) losgekoppeld en geprobeerd via de DVD-speler (primary slave) te installeren. Zelfde resultaat.
Poging 9. De NEC brander weer aangesloten op de Sec Master en de Primary Slave DVD-speler losgehaald. Zelfde resultaat.

Poging 10. Tweakers.net

Somebody, Anybody, Please help desperate PEt0rtje...

Al heb ik dingen nog niet gemeld of zijn ze niet duidelijk, dan hoor ik het wel. Weet iemand wat er aan de hand is, dan hoor ik het ook wel

Verwijderd

welk bestand?

Verwijderd

Topicstarter
Varieert, is elke keer een andere, maar elke keer bij XP rond de 34 procent. Na een aantal bestanden aan het begin, gaat ie ze op alfabet kopieren, het varieert van bestanden beginnend met een H tot bestanden beginnend met een N. De laatste keer, de melding die nu nog staat te pronken op me andere bak gaat het om: home_ss.dll, maar ik heb ook infosoft.dll al een keer gehad en nog enkele anderen...

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-09 20:15

DaRoot

Some say...

Ik denk dat het je geheugen is of je moederbord. Heb soortgelijke dingen ook meegemaakt, met rot geheugen. Ook 1x een gevalletje rotte cd, maar dat had je zelf al door.

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

Verwijderd

je cd naar de harddisk kopieren, en dan bladeren naar i386 install.exe? (moet je wel smartdrive ff op je floppie zetten) En zo minimaal mogelijk, een geheugenbankje misschien?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2003 21:06 ]

• Deuce
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-08 15:11
Check het geheugen eens. Ik heb gelijkwaardige problems gehad en uiteindelijk bleek geheugen brak te zijn. Nieuw reepje erin (garantie) en als alles ging weer ok.

Verwijderd

Topicstarter
Zal er 1 bank uithalen, en kijken of tie het dan wel doet...
Here goes poging 11. :?

Verwijderd

Topicstarter
And poging 11 is a Big Succes!!!

Gasten hartelijk dank, ik gaat morgen weer ff terug met me geheugenbankie...

Neem aan dat diegene die er nu nog inzit goed is, of zou ik ze voor de zekerheid beiden terugbrengen?

In elk geval THANKS!!!

• E-razor1984
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 24-07 21:05
Heb je toevallig iets van een raidcontoller in je pc zitten, dit was bij mij nl. ook 't geval en de installatie bleef geloof ik continue steken op 34%, ff je raid controller er uit halen en pas als je windows geinstalleerd is weer terug zetten, en 't werkt weer als vanouds

Verwijderd

Topicstarter
Nope, geen raid-controller in mijn bak voor zover ik weet...

Verwijderd

Draai Memtest86, weet je zeker of je geheugen goed is: www.memtest86.com

Verwijderd

Topicstarter
Nou, heb vandaag de geheugen-module omgewisseld, maar ook nu blijft hij nog steeds rebooten out of the blue zeg maar...

Misschien dat me moederbord wel brak is :(

• Dirtyharry
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-07 20:20
Ruil dat no-name maar om voor merk.

Ik had hetzelfde, computer deed soms zelf in het geheel niks.

Nadat ik het omgeruild voor merk werkte alles perfect.

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-09 16:09
E_razor_2 schreef op 18 juni 2003 @ 21:15:
Heb je toevallig iets van een raidcontoller in je pc zitten, dit was bij mij nl. ook 't geval en de installatie bleef geloof ik continue steken op 34%, ff je raid controller er uit halen en pas als je windows geinstalleerd is weer terug zetten, en 't werkt weer als vanouds
34% is een heel bekend probleem met WinXP installatie.. kan blijven hangen op isdn kaartjes maar ook ander soort hardware.. blijkbaar dus ook een raid kaartje. Misschien iets van IRQ initialisatie of drivers die niet goed kunnen worden geinstalleerd... maar wel een wazig probleem want na een aantal keer kan hij het ineens wel doen zonder enige verandering in het systeem :|

57696520646974206c65657374206973206e657264

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:01
Mijn ervaringen hebben me geleerd dat je altijd merk geheugen moet kopen

no-name is gewoon te vaak brak :(
Pagina: 1