Toon posts:

Chello naar 10Mbit connectie!!!

Pagina: 1
Acties:
  • 54 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Woensdag, 18 juni 2003 - Met een nieuw modem biedt UPC zijn klanten binnenkort de mogelijkheid via de kabel te internetten met theoretische snelheden tot 10 Mbps.

De kabelaar stelde deze week bij de officiële opening van een hightechdemonstratiewoning op het Amsterdamse IJburg het eerste Euro-DOCSIS 2.0-modem in het UPC-netwerk in werking. De invoering van Euro-DOCSIS 2.0 en de extra bandbreedte die hierdoor ontstaat, maken de kabel volgens UPC geschikt voor vele nieuwe breedbandtoepassingen.

Als deze standaard eenmaal is ingevoerd, kan het bedrijf naar eigen zeggen bijvoorbeeld meer dan zes telefoonlijnen per kabelaansluiting aanbieden, naast internetdiensten op snelheden die een veelvoud zijn van de huidige.

Door de grote toename van capaciteit en snelheid wordt 'Broadband-to-the-Home' een realiteit, aldus UPC. Het wachten is nog op een grootschalige introductie van de nieuwe standaard door de toeleveranciers.

Met de demonstratiewoning wil UPC aantonen dat de 'oude' kabelinfrastructuur - een combinatie van hoogwaardige glasvezel- en coaxkabel - klaar is voor de toekomst. De kabelaar verzet zich hiermee tegen de door de gemeente ondersteunde plannen voor een hoogwaardig glasvezelnetwerk tot in de huiskamer.

Het is nog niet bekend wanneer Chello-klanten van het nieuwe modem kunnen profiteren.

bron:webwereld.nl
wat moeten we hier van denken en wanneer gaat het dan eidenlijk eens wat sneller? zal de upload ook sneller gaan?

• ludo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-03 18:17
Ja die theoretische snelheden ken ik wel ;) Zullen ze het ook aan gaan bieden? Ben vooral benieuwd wat ze met de upload gaan doen :D Maar ben benieuwd! Hopen dat @Home ook zoiets zal doen (als het waar is)... Bron?

• ElbY
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-05 10:38
En na invoering:

Wegens forse inversteringen in ons netwerk zijn wij genoodzaakt u een heffing door de strot te drukken van 6%.

Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
Sjello

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:03

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

lol pas geleden kwam er een topic langs waarin stond dat de abbo's juist zouden veranderen naar een plus en lite versie :P Ze weten ook niet wat ze willen :P (of het is allemaal onzin ;) )

Xbox Live ID:Notna8310

• ludo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-03 18:17
ElbY schreef op 18 June 2003 @ 21:09:
En na invoering:

Wegens forse inversteringen in ons netwerk zijn wij genoodzaakt u een heffing door de strot te drukken van 6%.

Met vriendelijke groet,
Sjello
Zal in het begin denk ik wel meer zijn dan 6% Als ze 10mbit hebben trekken ze dit gelijk met de ADSL Super abonnementen (8mbit). Zal dus wel 100 euro per maand worden. En het oude abonnement zelfde prijs houden...

Verwijderd

Topicstarter
ik hoop dta het zo snel mogelijk naar een symetrische 10Mbit gaat. maar dat zal wel te veel gevraagd zijn. Denk dat de routers en switches het niet aan zullen kunnen.

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 00:22
meeste routers hebben een WAN interface van 8Mbit.. dus dat valt wel mee

Op zich hoef ik geen 10MBit verbinding ... alleen een down van 256KBps en een upload van 64KBps zouden errug lekker zijn, sneller is (voor 1 pc, thuisgebruik) nutteloos

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:12

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Whahahahah....dit is gewoon de natte droom voor UPC. Waar willen ze de centen vandaan halen, er bestaan nog steeds geen geldbomen hoor :+ 8)7

ff serieus:

Wat een bombarie zeg, er bestaat allang 8 Mbit ADSL voor een prijs die Chello nooit zou kunnen aanbieden voor de eerste 3 jaar. UPC en beloften nakomen? *hint* denk maar eens even terug aan de ellende met de set-up boxes en de sofware van MS :X

[ Voor 18% gewijzigd door I_stealth_I op 18-06-2003 21:18 ]

/dev/null

Verwijderd

nu nog de verbindingen vanaf chello naar de rest van internet...............

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-05 08:36
I_Stealth_I schreef op 18 June 2003 @ 21:15:
Whahahahah....dit is gewoon de natte droom voor UPC. Waar willen ze de centen vandaan halen, er bestaan nog steeds geen geldbomen hoor :+ 8)7

ff serieus:

Wat een bombarie zeg, er bestaat allang 8 Mbit ADSL voor een prijs die Chello nooit zou kunnen aanbieden voor de eerste 3 jaar. UPC en beloften nakomen? *hint* denk maar eens even terug aan de ellende met de set-up boxes en de sofware van MS :X
Onzin.. De prijs/snelheid van chello op dit moment is beter dan van *dsl ... En waarom zou chello geen 10mbit kunnen aanbieden.. Zelfs het oude coax is vele malen sneller dan de koperdraadjes van de telefoon.
Ik vraag me alleen af waarom chello (en ook @home, etc) er zo lang mee gewacht heeft.

• Krul
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-04 20:33

Krul

Holodoc

Dit wordt natuurlijk ondergebracht in een power-abbonnement van > 100 euro. Vraag me sterk af wat de upload bandbreedte gaat worden.

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:12

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

InterCC schreef op 18 juni 2003 @ 21:20:
[...]

Onzin.. De prijs/snelheid van chello op dit moment is beter dan van *dsl ... En waarom zou chello geen 10mbit kunnen aanbieden.. Zelfs het oude coax is vele malen sneller dan de koperdraadjes van de telefoon.
Ik vraag me alleen af waarom chello (en ook @home, etc) er zo lang mee gewacht heeft.
Wat een ongelovelijke onzin. Voor 95 pleuro heb je een verbinding tot 8Mbit en een halve Mbit upload. Zonder dat belachelijke datalimiet. En dat andere voordelen maar te zwijgen (vast-ip, stabiel, deugelijke administatie, helpdesk etc :X )

/dev/null

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:53

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Ja werkelijk geweldig, heel erg spannend dat het 'mogelijk' is om 10 mbit rond te pompen. Oftewel, daar is niks aan :)

Het is alleen absoluut niet rendabel dus ik ben heel benieuwd wat we met dit bericht moeten :).

Verwijderd

In Sweden hebben ze al 26Mbit VDSL voor 40 euro per maand en er komt 152Mbit VDSL daar :< wij lopen nog te klooien met 10Mbit

• DirtyHennessy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-05 12:39
ElbY schreef op 18 juni 2003 @ 21:09:
En na invoering:

Met vriendelijke groet,
Sjello
Voor wanneer geldt deze prijsverhoging ? keb tot nu toe alleen maar prijsverhoging gezien , een verhoging in upload of download is er nog niet geweest 8)7

Verwijderd

en waarom is chello sneller als dsl?
ik ben met mijn basic adsl nog steeds sneller in de praktijk als chello, vele malen sneller zelfs.
en dan bedoel ik niet speedtest, maar gewoon dingen downloadne en surfen vooral buitenland..........

Verwijderd

uhm, ik haal gewoon 180kb/s hoor, altijd.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-05 21:47
Er loopt al een topic over de (mogelijke) nieuwe abonnementsvormen, en wel hier:
[rml][ Chello] Nieuwe abbo's Plus en Lite[/rml]

Zouden jullie daar willen verder gaan? Thnx :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.