[Database] 'Hyper File' converteren/lezen ?

Pagina: 1
Acties:
  • 129 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• raps
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-08 09:10
Beste allen,

Ik wil de data lezen wat dmv een software-pakket is genereerd. Deze data wil ik dan later misschien in een text-bestandje zetten of naar excel halen ofzo, maar dat is nu nog niet belangrijk.

Het stukje software is opgebouwd met Windev en de data is opgeslagen als een 'Hyper File'. De enige informatie die ik gevonden heb over de Hyper File is dat deze gebruik maakt van 3 extensies:
*.FIC Data file
*.NDX Index file
*.MMO Memo file

Ik heb dus een aantal tabellen in bovenstaande vorm, maar wil hier meer mee kunnen doen. Beginnend met lezen, maar later misschien converteren (naar soort SQL bijv).

Ik heb uiteraard al wel gezocht op internet. Windev & Hyper Files lijken vrijwel alleen franstalig te zijn. Bijna geen info gevonden.

Kan iemand mij op een of andere manier helpen?

Alvast bedankt.

• McOrmick
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Nou, volgens de brochure op pcsoft.fr kan de nieuwste versie exporteren naar Word, Excel en XML ... dus misschien moet je de update ff downloaden -> is ~ 37MB, maar sloom (34 kbyte/s).

• raps
uhm, ja het probleem is dat ik de software niet zelf ontwikkeld heb EN dat ik de ontwikkelaars ervan niet kan benaderen. Webdev zelf heb ik ook niet, en ik weet ook helemaal niks van Webdev af (als ontwikkelomgeving).

Het stukje software exporteerd al naar excel, alleen op een heeeele onhandige manier. Ik wil die data dus op een andere manier gaan 'behandelen', om deze daarna ook voor andere doeleinden te gebruiken.

Dus ik zoek een manier om deze data te lezen of te converteren.

[ Voor 13% gewijzigd door raps op 18-06-2003 21:31 ]

Verwijderd

Lijkt mij dat je met XML volledig uit de voeten zou moeten kunnen ?

• djc
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09-2025

djc

Verwijderd schreef op 19 juni 2003 @ 20:33:
Lijkt mij dat je met XML volledig uit de voeten zou moeten kunnen?
Lijkt mij ook. Voor XML zijn in elke programmeer/scripting-taal tegenwoordig wel libs die het kunnen parsen, en anders is het zelf schrijven van een parser ook niet eens *heel* erg moeilijk.

Rustacean

• raps
XML is wel een heel mooi medium, zeker om naderhand allerlei dingen te gaan doen. Maar dan zit ik nog met het probleem:
Hoe krijg ik dit in XML?
Ik beschik niet over de source van het programma (Windev), en al zou ik dat wel doen, kan ik hier niks mee, want ik weet ook helemaal niks van Windev.

Ik moet dus op een of andere manier de data omzetten ofzo vanuit een 'Hyper File' naar bijv een XML bestand. Snappen jullie waar ik mee zit?

[ Voor 4% gewijzigd door raps op 20-06-2003 14:36 ]

Pagina: 1