CloneDVD eindelijk gereleased

Pagina: 1
Acties:

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-07 16:41

TheLunatic

Ouwe boxen.

Topicstarter
CloneDVD pagina op de homepage van Elaborate Bytes

Het heeft even mogen duren, maar eindelijk hebben de makers van CloneCD (Elaborate Bytes) dan toch CloneDVD uitgebracht. CloneDVD maakt het mogelijk om een dual-layer DVD te extracten en recompressen, zodat deze op een enkele recordable DVD past.
Experience top quality home theatre! CloneDVD extracts, transcodes and writes any orginal DVD title you like to a single recordable DVD. Be impressed by the program speed and the amazing image quality of the movie copy. A special transcoding technology compresses your choice of DVD title with your selected audio and subtitle streams to one DVD Recordable. A Video Preview plays an overview of all selectable DVD titles. CloneDVD is very easy to use. Our unique Film Strip will guide you step by step through all settings - very suitable for beginners!
Hopelijk hebben we uiteindelijk dan toch een professioneel programma op DVD'tjes te kopieren. Ben er zelf nooit zo mee bezig geweest (kijk net zo graag een divx), maar nu zo'n bekend bedrijf zo'n programma uitbrengt, ga ik het toch eens proberen.

Op zich vind ik dat zo'n programma illegale kopien in de hand werkt. Was het voorheen nog niet zo aantrekkelijk om een film te kopieren omdat je vaak 2 DVD's of meer nodig had, kun je 'em nu verkleinen zodat ie lekker op 1 DVD-tje past ! Misschien een beetje hetzelfde effect als MP3, maar dan voor films, hetgeen voor veel mensen zeer aantrekkelijk is.

edit Nu ik het zo na lees zie ik dat dit best een loos topic is ... maar goed, wie weet wat voor leuke discussies het los weekt :)

[ Voor 6% gewijzigd door TheLunatic op 18-06-2003 20:41 ]

Mother, will they like this song?

Verwijderd

Ah nee tis geen loos topic. :)
Heb je al een url ingediend voor meutracker ?
Dit programma zal voor veel mensen een verademing zijn.
Vooral als je een "reserve" kopie wil maken en geen 2 dvd's wil gebruiken is dit erg handig.

Verwijderd

Wat is jullie ervaring trouwens met het kwaliteitsverlies? Die zou er toch wel moeten zijn, aangezien je de oorspronkelijke mpeg2-stream moet uitpakken en vervolgens opnieuw naar een mpeg2-stream (dus weer lossy) en dan ook nog eens met een lagere bitrate moet hercomprimeren. Als je het origineel en de kopie dan naas elkaar legt, in hoeverre is er dan kwaliteitsverlies waar te nemen?

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:05

Stewie!

Keen must die!

Handig, het menu kan je erbij branden :)

Strava: https://www.strava.com/athletes/149347154

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-07 16:41

TheLunatic

Ouwe boxen.

Topicstarter
Ik heb zelf twee ge-re-encode films gezien, en ik moet zeggen dat ik positief verbaasd was over de kwaliteit ! Die films waren met DVD2One bewerkt...

Mother, will they like this song?

• QSYS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-04 01:13
ik zal deze denk ik wel proberen, heb nu ook dvdshrink 2.3, maar moet nog ff kwaliteiten gaan vergelijken

Verwijderd

iemand het proggel al gebruikt ? is het beter dan dvd2one ? Gebruik zelf nu dvd2one 1.1.3 en bij sommige films is de kwaliteit geweldig, maar bij andere films is het wat minder ( natuurlijk is dit bij originele films ook wel zo en ik bedoel niet dat de ene film 1u30 is en die van mindere kwaliteit dan 3uur of zo ) Het ziet er voor zover mogelijk nog simpeler uit dan dvd2one en als het net zo goed werkt, dan zie ik geen reden om niet over te stappen :P

Verwijderd

Ik gebruik momenteel dvd-decrypter en pinnacle instantcopy voor dit soort zaken :)

Clone-cd imho is een erg fijn programma, zonder frutsen een cd kopieeren...Hoop dat het met Clone-dvd ook zo fijn is (en snel natuurlijk) ;)

Verwijderd

Heeft iedereen hier dan al een DVD Writer ??? Ben ik nu echt zo achter aan het lopen ;)

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:20

Rival24

I'll Be Back

Verwijderd schreef op 19 June 2003 @ 13:05:
Ik gebruik momenteel dvd-decrypter en pinnacle instantcopy voor dit soort zaken :)

Clone-cd imho is een erg fijn programma, zonder frutsen een cd kopieeren...Hoop dat het met Clone-dvd ook zo fijn is (en snel natuurlijk) ;)
Ik gebruik zelf ook deze combo, of als de film lang duurt of het menu extreem groot is gebruik ik DVD2ONE, maar dit programma produceert kwalitatief minder goede film dan instantcopy.

Ik hoop dat CloneDVD een vervanger wordt voor instantcopy aangezien CloneCD toen het uitkwam echt een superprogramma was. Instantcopy is vrij traag, en behoorlijk groot.

Ik heb op het moment alleen even niets te kopieren, maar als ik weer wat heb ga ik dit programma zeker een keer uitproberen.
Verwijderd schreef op 19 juni 2003 @ 13:09:
Heeft iedereen hier dan al een DVD Writer ??? Ben ik nu echt zo achter aan het lopen ;)
Een hoop filmliefhebbers hebben zo'n ding wel gekocht ja. Maar als je niet echt veel boodschap hebt aan kwaliteit en fatsoenlijk geluid kun je net zo goed Divx of xvidjes blijven kijken.

[ Voor 19% gewijzigd door Rival24 op 19-06-2003 13:11 ]

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:26

qless

...vraag maar...

Ik heb met DVD-schrink (2.2) een kopie van een DVD-9 naar DVD+RW gemaakt...en daarbij moest ik de film -20% schrinken...ik zie totaal geen kwaliteits verlies (zowel niet op pc monitor als op breedbeeld)

Website
Drones: Air 3s, Mini 4 Pro, Avata 2
Camera's: Canon R6, Canon 5d2, Dji Osmo Action 4
Objectieven: 8 fisheye, 14f2.8, 24f2.8, 50f1.8, 135f2, 17-40f4, 24-105f4, 70-300f4-5.6, 150-600f5-6.3, 25f2.8-2.5x-5x

Verwijderd

Rival24 schreef op 19 June 2003 @ 13:10:
[...]

Ik gebruik zelf ook deze combo, of als de film lang duurt of het menu extreem groot is gebruik ik DVD2ONE, maar dit programma produceert kwalitatief minder goede film dan instantcopy.

Ik hoop dat CloneDVD een vervanger wordt voor instantcopy aangezien CloneCD toen het uitkwam echt een superprogramma was. Instantcopy is vrij traag, en behoorlijk groot.

Ik heb op het moment alleen even niets te kopieren, maar als ik weer wat heb ga ik dit programma zeker een keer uitproberen.
Precies, en jouw genoemde reden is dan ook precies waarom ik dvd2one dus helemaal niet gebruik.

Het liefst backup ik een film met extra's, menu's etc.... :)

Ik doe met de combo dvd-decrypter en instantcopy incl fikken ongeveer (op een film van 1,5 uur) 3,5 uur. jij?

• Rival24

Rival24

I'll Be Back

Verwijderd schreef op 19 juni 2003 @ 13:13:
[...]

Precies, en jouw genoemde reden is dan ook precies waarom ik dvd2one dus helemaal niet gebruik.

Het liefst backup ik een film met extra's, menu's etc.... :)

Ik doe met de combo dvd-decrypter en instantcopy incl fikken ongeveer (op een film van 1,5 uur) 3,5 uur. jij?
Het kopieren met dvd decrypter duurt ongeveer 10 minuten (sinds ik mijn firmware in mijn toshiba heb geupdate kan ik op max 16x rippen, afhankelijk van de media). Daarna het omzetten met Instantcopy, dat varieert heel erg. Als jer niets gecompressed hoeft te worden duurt dat 20 minuten, maar als er flink wat verbouwd moet worden ben je er een uur mee bezig, daarna nog 25 minuten fikken (2,4x +r). Bij elkaar dus zo'n 1,5 uur.

Er zijn updates voor instancopy beschikbaar, vooral update nr. 3 zorgt ervoor dat films een heel stuk sneller worden gecompressed.

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-09 17:58

Royz

Kleurenblind!!

Verwijderd schreef op 19 juni 2003 @ 13:13:
[...]
Ik gebruik deze combi ook.

Volgende cijfers zijn schattingen ;).
DVD-Decrypten -> ong. 20 min
DVD9 -> DVD5 -> ong. 120 min
Branden verschilt per snelheid van de DVD. Als ik 1x zou branden zou ik dus inderdaad ook rond de 3,5 uur zitten.
Rival24 schreef op 19 June 2003 @ 13:17:
[...]

Het kopieren met dvd decrypter duurt ongeveer 10 minuten (sinds ik mijn firmware in mijn toshiba heb geupdate kan ik op max 16x rippen
Ik kan maar op 10x ofzo :(. Scheelt veel tijd...

[ Voor 28% gewijzigd door Royz op 19-06-2003 13:20 ]

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Verwijderd

Rival24 schreef op 19 juni 2003 @ 13:17:
[...]

Het kopieren met dvd decrypter duurt ongeveer 10 minuten (sinds ik mijn firmware in mijn toshiba heb geupdate kan ik op max 16x rippen, afhankelijk van de media). Daarna het omzetten met Instantcopy, dat varieert heel erg. Als jer niets gecompressed hoeft te worden duurt dat 20 minuten, maar als er flink wat verbouwd moet worden ben je er een uur mee bezig, daarna nog 25 minuten fikken (2,4x +r). Bij elkaar dus zo'n 1,5 uur.

Er zijn updates voor instancopy beschikbaar, vooral update nr. 3 zorgt ervoor dat films een heel stuk sneller worden gecompressed.
Dan ben ik me toch heel erg sterk aan het afvragen waarom het bij mij zo lang duurt...... :?

En die updates.......willen bij mij niet werken :| Zal wel omdat ik een *kuch* illegal version heb :X

• FUBAR
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:02

FUBAR

F*ed up beyond all recognition

ik vind dit programma weinig toevoegen aan DVDshrink, logisch maar jammer dat je eerst moet rippen met bijv. dvd decrypter vanwege CSS
ik draai nu even wat kwaliteittests met dvdshrink 2.3 (ben ik erg tevreden over, en gebruik ik altijd voor films van max 130 min.)
clonedvd (ben benieuwd, werkt wel lekker maar ik weet niet of het wat toevoegd)
en ik zal even een 3 uur film pakken en dan de vergelijkig uitbreiden met dvd2dvd-r

To be, or not to ...ehh.... what was the question?

• efan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
voor de mensen die geen brander hebbe: je zou met dvd2one je vob's kunnen laten shrinken. en die met bijv. dvdx naar divx laten encoden. krijg je ook wel goeie kwaliteit, terwijl de grootte van de cd (700mb) hetzelfde blijft, oftewel een hogere bitrate.

edit: correct me if i'm wrong :P

[ Voor 8% gewijzigd door efan op 19-06-2003 15:43 ]

• Rival24

Rival24

I'll Be Back

ido schreef op 19 June 2003 @ 15:42:
voor de mensen die geen brander hebbe: je zou met dvd2one je vob's kunnen laten shrinken. en die met bijv. dvdx naar divx laten encoden. krijg je ook wel goeie kwaliteit, terwijl de grootte van de cd (700mb) hetzelfde blijft, oftewel een hogere bitrate.

edit: correct me if i'm wrong :P
Je wilt een dvd dan ongeveer 5 gig naar 700mb terugbrengen door de mpeg2 file te verkleinen naar 700mb? Slecht plan, aangezien een 700mb mpeg2 file er gigantisch slecht uitziet. (een 700mb divx ziet er stukken beter uit).

Verwijderd

Zow,

Gister clone-dvd uitgeprobeerd....

Ziet er goed uit, is sneller als Instantcopy, maar toch als ik het goed heb gezien, is de kwaliteit ietsjes minder dan als een dvd gemaakt met Instantcopy....

Voor de rest is het simpelheid troef, en dat maakt dit programma best wel fijn :)

Verwijderd

Ik heb em ook gisteren geprobeerd met een film van ongeveer 3 uur. Perfecte kwaliteit, perfecte snelheid alleen jammer van de grijze balken in de extra's. Ze hadden die beter helemaal kunnen laten vervallen. Ik denk niet dat ik Instantcopy nog vaak zal gebruiken.

Verwijderd

Grijze balken in de extra's? Helemaal niet gezien.......!

• Sepiroth
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-08 17:17
Verwijderd schreef op 19 June 2003 @ 13:09:
Uhm ja, ik heb er in ieder geval al eentje sinds november 2002 ;)

Verwijderd

@Apocalypse666: als je geen extra's / trailers enzo wilt hebben dan kunje dat aangeven. Echter ze worden wel op DVD gebrand maar dan zonder beeld (grijs beeld) met hele hoge compressie. Tenzij je natuurlijk de hele DVD gekopieerd wilt hebben inclusief trailers etc.

John

• henkyyyyyyy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-08 11:50
Maar moet je bij dit programma , eerst de DVD Decrypten naar je HD ?

Of doet hij dit gelijk , net als DVDxCopy Xpress ???

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

• Poltergeist
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:53
henkyyyyyyy schreef op 20 June 2003 @ 10:00:
Maar moet je bij dit programma , eerst de DVD Decrypten naar je HD ?

Of doet hij dit gelijk , net als DVDxCopy Xpress ???
Eerst decrypten, dan pas met cloneDVD copieren.

Verwijderd

Ja je moet em helaas eerst decrypten. Nadeeltje.

• Schmoove
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:56
Ik vind dat de mensen by Elby een beetje achter de feiten aan lopen onderhand.
CloneCD is maanden geleden voorbij gestreefd door Alcohol 120% en CloneCD wordt ook niet echt meer geupdate.

Dan CloneDVD, ik moet zeggen het is een aardig programma. Maar ik heb niet echt het idee dat het wat toevoegt. DVD Decrypter + InstantCopy doet precies hetzelfde en misschien wel iets beter ook. Daarnaast is er nog leuke freeware zoals DVDShrink, waarbij je helemaal geen Decrypter meer nodig hebt.... die doet het allemaal lekker zelf en da's lekker makkelijk, of niet dan?

Kortom... ze komen er een beetje te laat mee en zolang het dan niet revolutionair is zal het ook weinig zieltjes trekken denk ik.

• MaNDaRK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:17
Maar je noemt ook wel een voordeel, jij hebt het telkens over 2 programma's ;) en ik vind het persoonlijk handiger als het allemaal in 1 programma zit :)

• Schmoove
Ehm, CloneDVD doet het decrypten ook niet hoor. Sorry als dat niet duidelijk was. Je hebt voor CloneDVD nog steeds een decrypter als DVD Decrypter nodig, net als bij InstantCopy. Onder andere daarom denk ik ook dat het allemaal een beetje, "too little too late" is.
DVDShrink (dus niet CloneDVD) is het programma dat geen decrypter nodig heeft, die kan dat zelf.

• Rival24

Rival24

I'll Be Back

Schmoove schreef op 20 juni 2003 @ 10:15:
Ik vind dat de mensen by Elby een beetje achter de feiten aan lopen onderhand.
CloneCD is maanden geleden voorbij gestreefd door Alcohol 120% en CloneCD wordt ook niet echt meer geupdate.
Misschien dat Alcohol 120% meer kan, maar ik vind clonecd toch echt veel makkelijker werken. Het is echt enorm simpel, het kan gewoon niet fout, en het heeft voor mij meer dan genoeg opties.
Dan CloneDVD, ik moet zeggen het is een aardig programma. Maar ik heb niet echt het idee dat het wat toevoegt. DVD Decrypter + InstantCopy doet precies hetzelfde en misschien wel iets beter ook.
CloneDVD is snel, Instantcopy is buggy, groot en traag :).
Daarnaast is er nog leuke freeware zoals DVDShrink, waarbij je helemaal geen Decrypter meer nodig hebt.... die doet het allemaal lekker zelf en da's lekker makkelijk, of niet dan?
Ik begrijp niet dat mensen dit programma gebruiken, als je een extra wilt verwijderen gaat het pgrogramma de extra gewoon op een enorm lage bitrate zetten oid, beetje dom. Instantcopy gooit hem weg (je ziet er iig niets van). Maarja... het is freeware ;)
Kortom... ze komen er een beetje te laat mee en zolang het dan niet revolutionair is zal het ook weinig zieltjes trekken denk ik.
Niet revolutionair.... wel handig :)

• Schmoove
Wat Alcohol 120% betreft.... hoezo moeilijker dan CloneCD? Ook hier kan niks fout gaan. Plus Alcohol kopieert meer beveiligingen dan CloneCD, ook met minder geavanceerde branders.
Maar goed, ja CloneCD is makkelijk, 1 druk op de knop en het is gedaan. Ik denk toch dat Alcohol completer is (met een degelijke virtual drive bv. stukken beter dan die van CloneCD, vooral het 'managen' van je ISO's).

Verwijderd

De tijd zal wel uitwijzen of Clonedvd een blijvertje is. Snap alleen niet dat ze geen decrypter ingebouwd hebben. Daar staan ze juist om bekend en daar heeft iedereen (in ieder geval ik) op zitten wachten. 1 programma, mooie kwaliteit en snel. Nu moeten we dus maar weer verder wachten. Enige verschil wat er nu is met Instantcopy is de tijdwinst maar of dat nou 40 euro waard is?????

• Rival24

Rival24

I'll Be Back

Verwijderd schreef op 20 June 2003 @ 11:23:
De tijd zal wel uitwijzen of Clonedvd een blijvertje is. Snap alleen niet dat ze geen decrypter ingebouwd hebben. Daar staan ze juist om bekend en daar heeft iedereen (in ieder geval ik) op zitten wachten. 1 programma, mooie kwaliteit en snel. Nu moeten we dus maar weer verder wachten. Enige verschil wat er nu is met Instantcopy is de tijdwinst maar of dat nou 40 euro waard is?????
Instantcopy is 35 euro, CloneDVD 39, voor het prijsverschil hoef je het niet te doen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 June 2003 @ 11:23:
En de tijdwinst tov Instantcopy is aanzienlijk bij mij :)

• mmedia
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-12-2021
Twee vragen:

heeft iemand al serieuze comparisons/tests kunnen vinden tussen bijvoorbeeld clonedvd, instantcopy, dvdshrink etc. aangaande de kwaliteit/compressie/snelheid.

ik heb zelf de aldi medion 8008 pc met daarbij instantcopy geleverd. Ik heb geupdate naar versie 7.1.1. Weet iemand waar ik het versie nummer kan checken in instantcopy? Ik wil even checken of alles goed is gegaan namelijk!

• Smurff
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Rival24 schreef op 20 June 2003 @ 11:26:
[...]

Instantcopy is 35 euro, CloneDVD 39, voor het prijsverschil hoef je het niet te doen.
Zodra er een Decrypt in zit is het een illegaal programma..
Tenminste dan kunnen er illegale dingen meegedaan worden en hebben ze de kans dat grote media bedrijven rechtzaken zullen aanspannen enzo.
Pagina: 1