Toon posts:

[java] vastlopertje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
heeyz tweakers,

ik heb een applet:
Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24

imports....

public class testA extends Applet{ 
public void init()
      {
ServerSocket sock = new ServerSocket(4321);
try { 
PolicyEngine.assertPermission(PermissionID.SYSTEM);
} catch (Exception e) { 
} 
}

public void main(String[] args) {}
public void TestB()
      {
    try {
PolicyEngine.assertPermission(PermissionID.SYSTEM);
      ServerSocket ssock = new ServerSocket(1234);
    }
    catch (IOException ex) {}
      }

} 

als de applet laad, voert hij INIT() uit. als ik met javascript de functie TestB() wilt uitvoeren loopt hij vast. Het komt door het laatste regeltje PolicyEngine... Als dit weg is werkt hij wel, maar wordt de laatste serversocket uiterraard niet geopend. het regeltje moet er dus wel komen te staan, maar het kan dus niet... wie kan mij helpen?

p.s. het is een signed applet

Verwijderd

Is het misschien een idee om iets met die IOException te doen? Dan weet je wellicht iets meer van eventuele foutmeldingen af? Ik bedoel waarom een exception catchen als je er vervolgens niks mee doet? Desnoods throwen?

Verwijderd

Topicstarter
als het al vastloopt...., dan kan ik er moeilijk zowiets in doen, want dat weergeeftie tog niet weer. Weet iemand anders nog een oorzaak? Ik d8 ik x die policy... is genoeg, blijkbaar niet dus

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2003 21:11 ]

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Geef es de foutmelding welke je javaconsole geeft. Dan kunnen we zien waar de Exception op optreed :)

• Potatoman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-08 13:43

Potatoman

koniwa

Misschien dat je via de permission iets probeert uit te voeren dat via een applet niet mag?
Doet ie het als standalone app wel?

The cyclographing developer

Verwijderd

Misschien zou je toch es moeten overwegen om naar baspiepers te luisteren en te kijken watvoor exception je krijgt.. kan nooit kwaad.

Gebruik je wel de java plugin? Eventueel zou je kunnen overwegen het om te zetten naar swing. Mocht je dat perse niet willen lees dan deze thread eens, staat ook behoorlijk wat bruikbare informatie.

http://forum.java.sun.com...769&message=349454#349454

Verwijderd

Topicstarter
ik heb geen java plugin. Als ik die wel zou hebben zou deze niet eens de applet willen laten werken, omdat deze geen .cab files ondersteunt. En ik kan tog geen IEExeption doen.. het loopt gewoon vast heel mijn/en andere browsers! hoe kan ik dan nog die exception uitvoeren :S ?

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Als een javaprogramma 'vastloopt' in een browser dan kun je je de donder op zeggen dat een exception optreed of er iets gruwlijks fout gaat in je threads. Ik zie niet echt threads bij jou, dus een exception in je javaconsole zou je moeten zien....

• Ti_Uhl
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09-2012
Steek in die Exception eens een ex.printStackTrace() en geef post die output :) dan weten we tenminste wat er verkeerd gaat .

• SWfreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb eens even bij Sun gezocht op die PolicyEngine klasse die je gebruikt. De enige result die ik krijg is dit. Daaruit lijkt af te leiden dat PolicyEngine een Microsoft-only klasse is, dus je zal zeker Microsoft Visual Studio en IE moeten gebruiken voor de test (lijkt me). Dan nog als ik even snel in Google Groups kijk, dan zie ik nog een paar mensen met problemen van het zelfde type als jij met die PolicyEngine klasse. Er zijn echter geen reacties met een suggestie. Als het inderdaad MS-only is, dan heb je denk ik wel een probleem, aangezien Microsoft geen eigen Java meer distribueert en eventuele fouten dus ook niet zo snel gefixt worden. Van wat ik kan vinden, lijkt dit op een vage, niet te fixen fout ergens. Maar misschien dat stack traces of andere debug info een ander licht op de zaken kan werpen.

• Dash2in1
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-08 23:13
Wat heb je nodig in PolicyEngine dat je erg nodig hebt ?!
If(niks) then something else

Verwijderd

dit lijkt me niet zoon moeilijk probleem. de policyengine is kennelijk de MS implementatie van de securitymanager. maar jij checkt, nee sorry, jij assert daar of je SYSTEM rechten hebt. dat antwoordt is volgens mij bijna altijd nee. tenzij je IE zo instelt dat een applet system rechten heeft? slecht idee.
de assertion failed en dat betekent dat de uitvoerende methode (functie) onmiddelijk stopt.

punt twee ben je daar een serversocket aan het openen? alleen een Administrator kan dat op windows computer, dat gaat in heel veel gevallen ook niet.

init(): socket openen lukt niet; er gaat een exception naar het console. IE loopt gewoon verder.
testB(): assertPermission is false en er gebeurd dus helemaal niets

verder was de tip om de Exception te checken met ex.printStackTrace() helemaal zo gek niet. je kunt ALLE output van een applet zien in het console. als je niet de Sun JRE op je computer hebt geinstalleerd gebruik je dus de MS VM en moet je de MS console eerst enablen in de IE advanced options, IE opnieuw opstarten en dan menu Edit > Java console. hier zijn wel degelijk alle exceptions + system.out.println() te lezen.

btw java loopt niet vast.

:P

• hobbit_be
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-07-2025
waarom zou een applet een serversocket willen openen btw?

Verwijderd

hobbit_be schreef op 20 June 2003 @ 13:30:
waarom zou een applet een serversocket willen openen btw?
zie ik de code. ik heb t nooit gebruikt, dat geef ik toe, maar goed als je in java iets leest dan is de waarheid nabij.
Pagina: 1