Het probleem wat ik nu wil omschrijven heb ik al wat langer (maand of 6) de hDD die de problemen geeft is een Back-up schijf van mij die ik toch niet zo vaak gebruik, dus dacht dat ik de oplossing wel binnen 6 maanden zou kunnen weten (Zeker met een W2151, 52 & 53 cursus tussendoor) Had ik het toen maar aan de leraar gevraagd
Het zou ook een HW-matig probleem kunnen zijn, maar dat durf ik niet zeker te zeggen.
Ik heb nu de volgende configuratie draaien:
Fasttrack100 RAID --------->Primairy ------> Maxtor 13,6GB (C:\)
|
|
|--------->Secundair--->2x Maxtor 40GB Raid1 (part1=F: part2=G:)
Onboard IDE----->Primair----------->NIETS
|
|
|----->Secundair-->2x CD-ROM (D: & E:)
Op de onboard IDE Primary wil ik graag mijn Backup HDD hangen, als ik dit doe, boot mijn hele systeem niet meer omdat hij geen bootgegevens kan vinden.
Op de C:\ staat multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINNT="Microsoft Windows 2000 Professional" /fastdetect in de boot.ini
Waar moet ik het probleem zoeken, zit er ergens een fout op een MBR van één van mijn schijven, ligt het aan 1 van de controllers, of staat er misschien nog een Boot.ini op mijn BackupHDD.
De configuratie kan wel op deze manier draaien, want als ik de Backup HDD erin hang, en ik doe een nieuwe install dan werkt het perfect. Alleen ik heb de tijd van opnieuw installeren wel gehad, problemen uitpluizen is veel leuker & leerzamer.
Ik heb nu de volgende configuratie draaien:
Fasttrack100 RAID --------->Primairy ------> Maxtor 13,6GB (C:\)
|
|
|--------->Secundair--->2x Maxtor 40GB Raid1 (part1=F: part2=G:)
Onboard IDE----->Primair----------->NIETS
|
|
|----->Secundair-->2x CD-ROM (D: & E:)
Op de onboard IDE Primary wil ik graag mijn Backup HDD hangen, als ik dit doe, boot mijn hele systeem niet meer omdat hij geen bootgegevens kan vinden.
Op de C:\ staat multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINNT="Microsoft Windows 2000 Professional" /fastdetect in de boot.ini
Waar moet ik het probleem zoeken, zit er ergens een fout op een MBR van één van mijn schijven, ligt het aan 1 van de controllers, of staat er misschien nog een Boot.ini op mijn BackupHDD.
De configuratie kan wel op deze manier draaien, want als ik de Backup HDD erin hang, en ik doe een nieuwe install dan werkt het perfect. Alleen ik heb de tijd van opnieuw installeren wel gehad, problemen uitpluizen is veel leuker & leerzamer.
[ Voor 3% gewijzigd door Richard op 18-06-2003 20:23 . Reden: Layout verpestende code verwijderd ]
20*350ZO45°