Toon posts:

Acces 97 Datum ophogen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als volgt:

Ik heb een datum die wordt weergegeven in een rapport, nu moet er een tweede datum in hetzelfde rapport worden weergegeven maar dan 18 dagen hoger. Hoe kan ik bij de datum die reeds wordt weergegeven 18 dagen optellen? Via een bepaalde formule? Bedankt.

• Turboprop
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-07 13:11
Wel heel lastig hoor:
datum + 18 als control source

Verwijderd

Topicstarter
Turboprop schreef op 18 June 2003 @ 19:49:
Wel heel lastig hoor:
datum + 18 als control source
Sorry, maar kan je misschien iets uitgebreider uitleggen hoe dit precies in zijn werk gaat?

• Turboprop
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-07 13:11
datum in het rapport staat in een tekstvakje ?, naam bijv. text1
de 18+ datum komt dan in een ander tekstvakje, bijv. text2

bij text2 geef je dan als control-source (ik heb alleen een Engelse versie): =[text1] + 18

indien nodig kun je de format nog instellen voor beide tekstvakjes

Verwijderd

Topicstarter
Kz komt ie ff dan uhm het zit zo. in een tabel word de datum opgeslagen waarop een offerte wordt aangemaakt. vervolgens is het zo dat deze offerte slechts 18 dagen geldig is en wil ik dus bij de aangemaakte datum 18 laten optellen. Nu heb ik dus bij het rapport van de offerte bij het besturings element bron staan: [Offerte datum]. dit is dus de entiteit uit de tabel die hier word ingevult.

Nu wil ik hier 18 bij optellen zoals als voorbeeld werd gezegt datum+18
dus ik van alles geprobeerd: =[Offerte datum]+18 en =[Offerte datum]+[18].

edit:

mocht nie baten dus ik zoek nog steeds een oplossing :(

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2003 16:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
Problem solved.. Laat de waarde naar een text vak weg schrijven, neem een nieuw text vak en laat daar 18 bij optellen dan gaat het wel. nadeel is dat er nu dus standaard 2 textvakken zijn maar truukje met vb script en klaar is kees.

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 16:14

Crazy D

I think we should take a look.

Om datums te verhogen (of te verlagen) heb je de DateAdd functie. Net iets netter dan "+ 18".
Voor de offerte kun je een Query maken, waarin je een een extra 'veld' toevoegt a la
code:
1
2
3
4
5
6
SELECT 
    Veld, 
    Veld,
    ....,
    DateAdd("d", 18, [Offerte Datum]) As Vervaldatum