Toon posts:

[fp] Tellertje fubar?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
nieuws: Microsoft gaat eigen virusscanner ontwikkelen

Volgens het tellertje moeten er '9' reacties zijn op niveau 3, ik tel
er echter maar 5. Op niveau '4' zou dat er 1 moeten zijn, maar ik
zie er '0'.

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Het klopt wel hoor. Alleen omdat een aantal van die hoog gewaardeerde reactie een reactie zijn op een lager gewaardeerde zie je ze niet. Zet je layoutstijl eens op 'Plat' en kijk dan weer eens? Dan klopt het wel :).

Verwijderd

Topicstarter
okay, beetje vaag, maar wel lekker.

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 18 June 2003 @ 20:22:
okay, beetje vaag, maar wel lekker.
Niks vaags aan, maar je moet een beetje logisch nadenken :P. Als je kiest voor de geneste lay-out met een bepaalde score, dan krijg je alleen de parent-reacties te zien. De child-reacties krijg je dan niet te zien. Als je doet wat * Harm zegt en je kiest dan voor de platte lay-out in plaats van de geneste lay-out, dan krijg je wel het correct aantal reacties te zien omdat dan elke reactie een parent-reply is :P.

Verwijderd

Topicstarter
Klopt, maar bij Slashdot werkt het wel op die manier, en dat werkt ook prettiger. Als ik kies om alle reacties op niveau '3' (of wat dan ook) te bekijken, dan verwacht ik die ook te zien. Ik vind het IMHO niet erg gebruiksvriendelijk. Second, zal ik dus altijd moeten switchen van 'plat' naar 'genest' als ik weer een niveau lager wil. Anders staat allen onder elkaar, ipv genest. Maar als ik dus op 'plat' ga kijken, en daarna weer terug wil naar niveau 2 (met veel postings) moet ik dus ook weer terug klikken van plat naar genest. IMHO, niet erg handig. Waarom niet gewoon als Slashdot alles tonen, ook child-reacties?

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Omdat het een hoge-ass serverload geeft om bij iedere reactie die te laag is te gaan controleren of er ergens dieper in de boom nog een hangt die een hogere score heeft. Bovendien heb je weinig aan een "goede" reactie als die een "slechte" vraag beantwoord. Als je op een hoge score wil lezen dan zijn de mindere reacties kennelijk niet interessant genoeg voor je, dus waarom zou je dan wel de antwoorden op die vragen/opmerkingen willen zien?

[ Voor 59% gewijzigd door Wouter Tinus op 18-06-2003 22:39 ]

Professioneel Hyves-weigeraar

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Wouter Tinus schreef op 18 June 2003 @ 22:34:
Omdat het een hoge-ass serverload geeft om bij iedere reactie die te laag is te gaan controleren of er ergens dieper in de boom nog een hangt die een hogere score heeft. Bovendien heb je weinig aan een "goede" reactie als die een "slechte" vraag beantwoord. Als je op een hoge score wil lezen dan zijn de mindere reacties kennelijk niet interessant genoeg voor je, dus waarom zou je dan wel de antwoorden op die vragen/opmerkingen willen zien?
dat zal toch wel meevallen? ik kan me herinneren dat iemand van de FP-crew ooit zei dat de meesten toch op platte layout met alles onder de 0 niet showen browsen, dus dat maar enkelen het doen...

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Standaard is het genest en de meeste bezoekers zijn niet eens ingelogd. Ook onder de ingelogde users zijn er volgens mij maar weinig die een platte layout aannemen, ten eerste omdat ze daar moeite voor moeten doen en ten tweede omdat het niet handiger leest (tenzij je dus echt alle +4 reacties wil lezen).

Professioneel Hyves-weigeraar

Pagina: 1