Toon posts:

Xircom Realport PCMCIA lan + 56 k combo

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Yo,

Probleemje: ik heb een IBM thinkpad 600E op de kop kunnen tikken. Ik heb deze geformatteerd en Windows XP PRO opgezet. Dan heb ik getracht om het internet op gang te krijgen, maar dit lukt niet. Netwerkadapter is een xircom realport PCMCIA lan + 56 k combo. Alles lijkt goed geinstalleerd geen conflicten of dergelijke... In de eigenschappen zie ik wel iets eigenaardig: ik krijg steevast een raar IP-adres toegewezen, beginnende met 169.xxx.xxx.xxx. Als abonnee van Telenet moet dit IP nummer beginnen met 213.xxx.xxx.xxx. Aan wat zou dit kunnen liggen. Bytes worden wel verzonden zie ik, maar niet ontvangen.

Hellup!!

PS Twee computers aangesloten op een hub, en om te proberen schakel ik eventjes één af en dan op de laptop.

Verwijderd

Je computer krijgt geen IP-adres van je provider of de DHCP-server. Werkt je provider toevallig met authentificatie op basis van MAC-adres? In dat geval zul je je Xircom kaartje hetzelfde MAC-adres moeten geven als de netwerkkaart in de computer waar je normaal verbinding maakt.

Verwijderd

Topicstarter
Nope dat is niet het geval, alle instellingen werden perfect overgenomen van de pc die normaal aangesloten is.
Het blijft een mysterie...

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-08 14:06
Bij telenet moet je met uw oude netwerkkaart een paar uur wachten voor u overschakelt.
Ik heb met diezelfde netwerkkaart ook hetzelfde probleem gehad in '98. Blijkbaar kunnen de Windows drivers niet overweg met die netwerkkaart.
Wat ik iedere keer moest doen is de computer (was een Compaq ding) opstarten met de netwerkkaart erin en dan eruit halen en terug insteken.
Het kan ook zijn dat je de netwerkkaart er moet uitlaten en dan pas later inpluggen (ben vergeetachtig vandaag). Maar je moest er toch mee foefelen om hem actief te krijgen
Iig die PCMCIA driver voor Windows werkt niet goed ;-)

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

Verwijderd

Topicstarter
Zal ik ff proberen,

Maar ik krijg wel een IP-adres toegewezen uit de 169.xxx.xxx.xxx range... Dat is toch eigenaardig?

• intert0y
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-03-2025
nee dat is niet eigenaardig dat is GEEN ip wat jij krijgt toegewezen maar wat Windows er aan vast knoopt als ie geen DHCP-lease krijgt.

En je kunt normaal niet zomaar met 2 computers tegelijk een netwerk op. Telebyte (of wat heb je ook alweer) zal ook wel gewoon je verbinding aan het MAC-adres van je andere computer hebben geknoopt. HEt beste kun je OF een route kopen of routersoftware installeren op je pc die normaal primair aan het internet is geknoopt. (wel ff extra netwerkkaartje erin).

[ Voor 58% gewijzigd door intert0y op 19-06-2003 20:15 ]

ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 June 2003 @ 18:53:
Nope dat is niet het geval, alle instellingen werden perfect overgenomen van de pc die normaal aangesloten is.
Het blijft een mysterie...
Dat vroeg ik niet :P Werkt je provider met MAC-adres authentificatie?

Ik durf te wedden dat je het MAC-adres niet hebt overgenomen van de andere PC.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2003 20:42 ]

Pagina: 1