Toon posts:

negatieven inverteren dmv licht

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben me al een tijdje af aan het vragen of ik licht op een of andere manier kan inverteren zodat ik mijn negatieven in normale niet geinverteerde kleuren kan bekijken.
Ik schiet nogal veel foto's (op amateuristische basis van inline skaten) en wil vooraf een duidelijke selectie kunnen maken van wat ik ga scannen of naderhand af ga drukken.

Als ik ze als dia's af laat drukken is er natuurlijk geen probleem.
Ook heb ik een negatievenscanner.
Nu wil ik dit bijvoorbeeld met een loep doen zodat ik de negatieven haarnauwkeurig kan bekijken.

Weet er iemand of er iets op de markt is wat dit kan, of dat het zelf gemaakt kan worden......nog leuker (tweakert toch, ovnie? :P )

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:11

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Ik denk dat het onmogelijk is omdat te doen zonder computer/ontwikkelapparatuur. Het schijnt dat je negatieven kunt "leren" te kijken waardoor je na verloop van tijd gewoon weet of een foto er goed uit gaat zien of niet aan de hand van het negatief.

Misschien is er wel speciale appartuur voor te koop die dit kan, maar dan denk ik toch dat het je wel aardig wat gaat kosten.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Je kán een diaprojector modden zodat je negatieven projecteert; die zijn echter dan nog steeds negatief (duh). Kwestie van veel doen; leer je vanzelf te zien wat goed is gegaan en wat niet. Het gaat uiteindelijk vooral om bewegingsonscherpte en bepaalde moves die je op de plaat wilt hebben; kleur kun je altijd nog aanpassen.

Verwijderd

Topicstarter
dat klopt inderdaad.
Was me alleen al een tijdje af aan het vregen of er uberhaubt zoiets op de markt was.
Ik ben al redelijk geoefend met negatieven kijken maar zoals HunterPro zegt is de bewegingsonscherpte nauwelijks zichtbaar op negatieven.
Maar toch.......het allerbelangrijkste zijn de kleuren t.o.v. de compositie en recht evenredig omgekeerd.
Hoop nog steeds dat er zoiets bestaat.( en hoop doet bloeien ofzoiets of geven of liefhebben :S )