USB draadloos netwerk met 3 PC's. access point nodig?

Pagina: 1
Acties:

• navyseal44
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-07 08:49
Ik heb niet zo veel verstand van draadloos netwerken, maar ik vraag me af of ik, als ik 3 PC's draadloos aan elkaar wil koppelen met 3 USB adaptertjes, heb ik dan een access point nodig?

• JeroenMeloen
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-05 12:31
Ja, voor zover ik weet heb je altijd een access point nodig bij meer dan 2 pc's

• Happy-Amd_Freak
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-09-2021
Jep dan heb je idd een Accespoint nodig. Waarmee wilde je die 3 USB adaptertjes anders laten verbinden(of whatever he ;))? :P

Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-08 11:21

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Nee, je hebt in principe géén access point nodig. Je moet dan wel bedenken dat zo'n netwerk érg traag is (zonder access point en 2+ clients) én dat de drivers er ondersteuning voor moeten hebben, niet elke kaart ondersteund het.

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

• navyseal44
Dat het traag is maakt niet uit want het is maar om internet te delen...
Alleen ja: 2x ja en 1x nee, wat is het nou...?

P.S., nu we het er toch over hebben: Heb ik met 2 dus geen access point nodig?

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Het kan ZONDER acces point, maar....tja...er kleven nadelen aan!

There is no place like ::1

Verwijderd

Klopt, het kan zonder.

• navyseal44
Wat voor nadelen dan?

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Een acces point vermindert het "controle" netwerk verkeer dat rondgaat. Want nu zouden all e NIC's zelf elke keer de twee andere moeten opzoeken. Terwijl in geval van een acces point deze het doet.

En sinds er meer "controle" over het netwerk moet zijn zonder acces point gaat er veel meer snelheid verloren.

Het zou niet gek zijn dat verbindingen veel sneller uitvallen zonder acces point.

Oh ja, een acces point heeft een heel groot voordeel. Beter te beveiligen, ik weet niet hoe veel je er al van weet maar Warchalken is een sport die bestaat omdat vele mensen een netwerk opzetten maar niet beveiligen.

Zo'n acces point kan je zo instellen dat alleen JOU kaarten er op kunnen inloggen plus je kan er hele sterke encryptie op zetten waardoor mensen dus niet inbreken op je netwerk en je internet gebruiken!

Plus, je kan gewoon je internet inpluggen in het acces point en dan wordt het over je netwerk verdeelt. Anders moet je altijd een van je computers aan laten staan!

[ Voor 12% gewijzigd door swampy op 18-06-2003 21:23 ]

• navyseal44
nou, dat is het probleem: is niet voor mezelf. Maar die mensen waar het voor is willen draadloos, niet in een computer schroeven, zo goedkoop mogelijk, hebben geen verstand van PC's en hebben een USB modem voor i-net dus jah

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

tja....het kan goedkoop en zonder acces point.

Ach..waarom ook niet, het is toch niet jouw netwerk...niet? Denk dat je het wel aan de praat kan krijgen maar het is meer de vraag hoelang het opblijft!

Pagina: 1