Toon posts:

disk A en disk B?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op mijn laptop (IBM Thinkpad, Win XP) heb ik 1 diskdrive. Ik draaide eerst 98 SE, en was er niets aan de hand. Onlangs heb ik XP erop gezet. Werkt goed, alleen 1 foutje: hij geeft aan dat ik disk A en disk B heb. Wat disk A is, weet ik niet, disk B spreekt de diskette aan. Nu wil ik die B kwijt, en alleen A gebruiken. In apparaatbeheer kun je de diskstaton verwijderen, deze komt weer terug na opnieuw opstarten. In de BIOS van dit apparaat kom ik niet iets tegen waarin ik dit kan aanpassen. Wie heeft een adviesje voor me?

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-03 12:53

Pubbert

random gestoord

Staat er dus in de bios bij standaard cmos setup maar 1 diskette aan?

of heb je "ook" nog een usb floppydrive gebruikt of de mogelijkheid voor een externe floppydrive?

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• Big4SMK
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-02 14:12
Wat gebeurd er als je je Disk A probeert te bereiken?

• Banshee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-12-2025
Verwijderd schreef op 18 juni 2003 @ 18:11:
Op mijn laptop (IBM Thinkpad, Win XP) heb ik 1 diskdrive. Ik draaide eerst 98 SE, en was er niets aan de hand. Onlangs heb ik XP erop gezet. Werkt goed, alleen 1 foutje: hij geeft aan dat ik disk A en disk B heb. Wat disk A is, weet ik niet, disk B spreekt de diskette aan. Nu wil ik die B kwijt, en alleen A gebruiken. In apparaatbeheer kun je de diskstaton verwijderen, deze komt weer terug na opnieuw opstarten. In de BIOS van dit apparaat kom ik niet iets tegen waarin ik dit kan aanpassen. Wie heeft een adviesje voor me?
Installeer Tweakui (powertoys) van MS site, en stel daar in dat je bepaalde drives niet meer wilt hebben, je haalt daar dus drive B weg, maar stel EERST in je bios ff in dat je je diskette stations niet wilt swappen (omdraaien), anders gooi je in Tweakui de verkeerde weg, en heb je er geen een meer.
Hier heb je de link naar dat proggie:
http://www.microsoft.com/.../Networking/NTTweakUI.asp

Suc6

Verwijderd

In Bios: [Swap Floppydrive] aanstaan ?
Gaat het om een interne of een USB floppydrive?
Heb je al geprobeert om via Hardware>Apparaatbeheer de driveletter toewijzing te wijzigen?

Verwijderd

NOTE:

All ThinkPads with removable floppy drives prior to A20 and T20 systems will have the internal bay floppy drive labeled "Drive B:\" and the floppy drive on the external floppy drive connector as "Drive A:\". This applies to the systems like the ThinkPad 600's, 770's, and 570's. The ThinkPad T20 system floppy drive will be "Drive A:\" whether the floppy drive is inserted into the UltraBay 2000 bay or on the external floppy drive connector. This is designed to work in this manner.

Feature dus :P
Pagina: 1