Toon posts:

Koeler past niet: verschil tussen socket 370 en 462?

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ok misschien beetje n00b vraag, maar ik zit er wel mooi mee.. Daarnet een amd 2600 gehaald en een nieuwe koeler, blijkt dat die koeler niet op mijn a7v333 mobo past. Tenminste, het past wel, alleen ik krijg het beugeltje niet onder de uitsteekseltjes van de socket. De koeler die op mijn vorige proc zat, zat wel vast.

Komt dit nou doordat er dus toch verschil zit tussen socket A 370 en socket A 462? Of moet ik het doorzichtige stukje plastic op het mobo weghalen? Ik zou natuurlijk ook het beugeltje kunnen uitvijlen :Y)

• Carp_Hunter
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-08 20:56

Carp_Hunter

aka KiLLsLesS

Er zit geen verschil in een socket370 of socket A (462). Deze zijn fysiek identiek (op een paar uitvoerings varianten na met meerdere lipjes: max 3 aan iedere kant)

Bij de koeler staat ook geschikt voor Socket A/370

Ik denk dat je net iets harde moet duwen om de koeler erop te zetten (kijk wel uit want je zou niet de eerste zijn met een afgebrokkelde core 8)7 )

-KiLLALoT- -Guild Wars Player LLL en WauS- -System- & -Server

Verwijderd

Carp_Hunter schreef op 18 juni 2003 @ 18:21:
Er zit geen verschil in een socket370 of socket A (462). Deze zijn fysiek identiek (op een paar uitvoerings varianten na met meerdere lipjes: max 3 aan iedere kant)

Bij de koeler staat ook geschikt voor Socket A/370

Ik denk dat je net iets harde moet duwen om de koeler erop te zetten (kijk wel uit want je zou niet de eerste zijn met een afgebrokkelde core 8)7 )
Geen verschil...... 8)7 |:(

Er zijn wel s370 socket uitvoeringen met 3 lipjes eraan. Maar het verschil tussen een socket 370 en een socket A is.......... het aantal pinnen ofzo :?

(^^^ LET OP: CYNISCHE POST!!! ^^^)

Verwijderd

Topicstarter
Ik had het dus over Socket A 370...

• Lord_Gaav
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-05 13:13
er bestaat dus geen Socket A 370 :? de Socket A heeft 462 pinnen, niet meer, niet minder

ik snap dus ook niet waarom hij niet past, ik had exact dezelfde koeler, en hij paste op elk Socket A mobo dat ik had (het waren er 3),

je doet dus toch echt iets GRUWELIJK fout

en beschrijf "doorzichtig stukje plastic"

[ Voor 60% gewijzigd door Lord_Gaav op 18-06-2003 18:37 ]

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:29

makje

Professioneel prutser

Verwijderd schreef op 18 June 2003 @ 18:31:
Ik had het dus over Socket A 370...
ik begrijp niet precies wat je hiermee bedoeld, een socket A 370 bestaat niet. Het is of een socket 370 (intel pentium3/celeron) of een socket A (AMD).

Koelers die op een socket 370 passen, passen ook op een socket A. Ik denk dus dat je het nog eens moet proberen. Waarschijnlijk is het holddown-klemmetje enigszins verschoven waardoor het nu lijkt alsof het niet past :?

[edit]
TheGreatRanma schreef op 18 June 2003 @ 18:33:
er bestaat dus geen Socket A 370 :? de Socket A heeft 462 pinnen, niet meer, niet minder
Het aantal pinnen van de cpu's die van deze sockets gebruik maken, heeft niets te maken met de kwestie of een koeler op deze beide sockets past

[ Voor 27% gewijzigd door makje op 18-06-2003 18:39 ]

9800x3d

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

ik heb ook zo'n probleem gehad en heb de uitsteeksels aan de socket (s370 fcpga) iets kleiner gemaakt, fijngeknepen met een tangetje...

ik heb n http://www.arctic-cooling.com/en/products/copper_silent_tc/
op t plaatje zie je 3 gaatjes in het bevestigingsijzertje. De buitenste gaten waren te klein, maar de socket 'modden' is veel makkelijker... (tenzij je veel ijzer-mod-spul hebt liggen natuurlijk) het wordt er wel iets minder stevig van!

Verwijderd

en beschrijf "doorzichtig stukje plastic"
soort folie om het moederplankje te beschermen.

Ik ben er achter wat er mis was. Dankzij jullie geruststellende antwoorden dat het wel moest passen en dat je anders gewoon hard moet duwen, ben ik nog eens gaan kijken en kwam toen op het idee om de onderkant van het klemmetje een stukje kleiner te vijlen.
zo gezegd zo gedaan, de boel zit er nu netjes op en hij draait als een tierelier.

Maar hoe zit dit dan? (uit een ander topic, ik had zelf natuurlijk al zitten zoeken voor ik deze vraag stelde.)
t heeft dus geen FUCK te maken met de aantal pinnetjes die op een proc zitten!!!
Socket A = 370 compartibel maar is
socket 462= socket A compartibel (dan is het direct ook socket 370 namelijk
edit: ben nu niet meer als half7 ingelogd, maar weer achter mn eigen compu

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2003 20:40 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

FAQwerk:

So462=SoA
So370=PPGA/FC-PGA/FC-PGA2

Beiden hebben ze extern dezelfde vorm (incl koeleraansluitingen), maar het aantal pinnetjes verschilt (en de pinout verschilt bovendien licht tussen de verschillende So370 varianten)

Je quote iemand die er zelf ook blijkbaar het fijne niet van snapt :z

[ Voor 14% gewijzigd door dion_b op 18-06-2003 21:08 ]

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.