Toon posts:

Image maken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik wil graag het volgende doen, alleen weet ik niet of dat haalbaar is

Ik heb een Novell NetWare 6 server draaien

daar heb ik 2 clients opdraaien, allebei hebben ze de besturingssysteem WinXP

Nu wil ik dat de Novell NetWare 6 server automatisch back-ups maakt van de clients en opslaat op de hdd van zich zelf.

Dit moet natuurlijk niet iedere dag gebeuren 8)7 , maar laten we zeggen dat de NetWare server iedere week een backup maakt (een ghost image)

Ik weet dat je via een inlog script bepaalde apllicaties kan laten starten, dus wil ik via een inlog script regelen dat een bepaalde ghost programma iedere week wordt gestart.

Maar nu de echte vraag :P

met welk programma is dit te realiseren? Ik heb al vernomen dat Norton Ghost 2003 dit niet kan.

ik w8 met smak op jullie reacties, alvast bedankt

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Dit kan wel met Norton ghost; een kwestie van zoeken:

[google=norton ghost netware]

[ Voor 28% gewijzigd door Spider.007 op 18-06-2003 18:16 ]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
ja dan maak je een ghost image van de server zelf, maar ik wil dus via de netware server ghost images maken van de clients, en dat netware die dan opslaat op zijn eigen hdd

Verwijderd

Je kan het beter anders zien. Zorg dat de server de client opdracht geeft een image te maken, en laat hem die vervolgens wegschrijven naar de server. Is makkelijk te doen lijkt me.

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar hoe kan je dat dan doen???? want als ik de client opdracht geef om een image te maken en weg te schrijven naar de server... dan krijg ik een een of andere vage fout melding over dat ik geen ghost file kan plaatsen in een sub directory

• janster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-06-2025
Verwijderd schreef op 18 June 2003 @ 23:34:
Ja maar hoe kan je dat dan doen???? want als ik de client opdracht geef om een image te maken en weg te schrijven naar de server... dan krijg ik een een of andere vage fout melding over dat ik geen ghost file kan plaatsen in een sub directory
Dit kan je oplossen door op de clients de netwerkdrive te mappen van de server.

Verwijderd

Laat hem de image eerst lokaal wegschrijven. Dan laat je hem een netwerkdrive aanmaken, de file kopieren, en de netwerkdrive verwijderen. Sim-pel.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 21:12

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

NetWare heeft hier weinig tot niets mee te maken.
De nieuwste Notron Ghost is in staat om een script vanuit een werkende XP te runnen.
De PC zal dan opnieuw opstarten in DOS, imagen , en weer terug naar XP booten.

Je zult dan dus ook nog die image moeten laten wegschrijven naar een mapping op de NW server vanuit DOS.

Mijn advies :
Flans een flop in elkaar waarmee je automatisch inlog op de NW server onder DOS, vervolgens start je ghost.exe op met een rits parameters (allemaal vanuit een batch file) zodat hij z'n dump op een mapping van die NW server neerzet.

Na de dump laat je 'm rebooten (ook een parameter), elke vrijdag ff booten met die flop en klaar ;)

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Dat zei ik :P Alleen zou ik hem eerst lokaal wegschrijven, dan kopieren naar een netwerkdrive, en dan de lokale verwijderen. Ben niet zo'n fan van over het netwerk wegschrijven. Als je netwerk het dan even niet doet heb je de image in ieder geval, en hoef je die alleen nog een keertje over te zetten.

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2003 20:45 ]

Pagina: 1