Toon posts:

D schrijf laat C schrijf crashen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net watercooling en had me hele pc uit elkaar gehaalt, nu als ik me D schrijf weer aansluit zegt die dat die geen boot device kan vinden en als ik C alleen doe wel.

Mischien heb ik kabels verkeerd aangesloten maar ik heb ze nu op alle manieren geprobeert, en ik heb de kabeld op me moederbord eruit gehaalt, die van HD-led en Reset knop enzo, ik ha dopgeschreven hoe die terug moesten maar ik ben HD-led en reset knop draden vergeten, nu wil ik graag waten waar die draden terug moeten en waarom me HD het niet meer doet.

Appart doen ze het wel maar bij elkaar niet.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

HDD led en Reset knop moeten op je moederbord. Verder kun je controleren of je je primaire / secundaire indeling wellicht per ongeluk heb verdraaid? Wat zie je precies in je BIOS staan aan HDD's :?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Spider.007 schreef op 18 juni 2003 @ 17:55:
HDD led en Reset knop moeten op je moederbord. Verder kun je controleren of je je primaire / secundaire indeling wellicht per ongeluk heb verdraaid? Wat zie je precies in je BIOS staan aan HDD's :?
Dat ze op me moederbord moesten dat wist ik wel :P maar op welk pinnetje?

En als ik de D schrijf erbij doe dan geeft die dat er geen HDD's zijn en als ik alleen me C doe staat die als slave bij niet master.

Edit: Ik ga nu de jumpers ff goed zetten want ik denk dat die dan verkeerd staan, maar toch hij deed het wel zo.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2003 18:04 ]

• Exterazzo
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:30

Exterazzo

Qeasy

Staan je jumpers wel goed, de ene moet op master en de andere op slave staan.

Btw het is schijf, niet schrijf

Audentia

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 juni 2003 @ 17:57:
[...]

wat dacht je van je boekje erbij pakken en het even opzoeken?

't staat zelfs op je mobo!

hint: JFP1

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2003 18:09 ]

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Verwijderd schreef op 18 juni 2003 @ 17:57:
[...]

Lees de handleiding van je moederbord :?
En als ik de D schrijf erbij doe dan geeft die dat er geen HDD's zijn en als ik alleen me C doe staat die als slave bij niet master.

Edit: Ik ga nu de jumpers ff goed zetten want ik denk dat die dan verkeerd staan, maar toch hij deed het wel zo.
Zet je C als master en je D als slave... Dit is wel heeel erg basic :|

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Jumpers staan goed en hij doet het nu, toch vind ik het raar dat als ik hem gewoon terug zet zoals het was dat die het dan niet doet en eerst wel, maar heel erg bedankt :)

En dat van die Reset en HDD lampje zoek ik wel in de handleiding.

Verwijderd

pagina 2-17

mocht je HD led niet branden dan ff stekkertje omdraaien.
led is een diode, je weet wel anode/kathode :P

[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2003 18:24 ]

• Juicy
  • Laatst online: 21-03 07:11
Verwijderd schreef op 18 juni 2003 @ 17:40:
Ik heb net watercooling en had me hele pc uit elkaar gehaalt, nu als ik me D schrijf weer aansluit zegt die dat die geen boot device kan vinden en als ik C alleen doe wel.
Watercooling en nog niet eens weten dat het schijven zijn en geen schrijven ?! :?

Verder lijkt me dit een zaak van even de manual downloaden en goed lezen ...

-

Verwijderd

Juicy schreef op 18 June 2003 @ 18:17:
[...]

Watercooling en nog niet eens weten dat het schijven zijn en geen schrijven ?! :?
en mierenneuken is met dubbel n

als je je verveelt ga dan iemand anders lastig vallen :r

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Juicy schreef op 18 June 2003 @ 18:17:
[...]

Verder lijkt me dit een zaak van even de manual downloaden en goed lezen ...
Zoals je weet liggen watercooling setjes tegenwoordig ook al bij de Hema ;) Verder vindt ik de vergelijking tussen watercooling en een kleine typefout erg vergezocht.

Ook is het antwoord al gegeven; inderdaad zou de TS iets meer vooronderzoek hebben mogen doen :)

---

Verwijderd

Topicstarter
ja sry het spijt me, ik had er zelf op moeten komen maar ik dacht als het eerst ook zo werkte dan nu ook wel, ik wist nie eens dat die jumpers fout stonden, en nu kan dit topic dicht of langzaam weg zakken want het probleem is opgelost.
Pagina: 1