Toon posts:

tips...

Pagina: 1
Acties:
  • 94 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik wil dus een extra subwoofer hebben voor wat meer power (mijn jamo's, studio 180, leveren niet genoeg bass nee ;) ) aangezien ik een heel nieuw buro aan het maken ben leek het me wel strak om de sub gewoon gelijk in te bouwen.
zie de tekening voor mijn buro plannen, en de ruimte voor de sub(s)

http://home.zonnet.nl/j.litjens/buro.gif

ik heb de volgende apparatuur:

Pioneer VSX-D510 5.1 versterker
voor: 2x Jamo Studio 180 zuilen
achter: 2x Akai SW-MX92 speakertjes (mijn ex voorspeakers :Z)
center: eigenlijk nog zoekende naar iets geschikts..ruimte is er al voor, onder de tv. zie plaatje. ik gebruik er nu een brakke Akai SR-210 voor (ja dat is idd geen center :O

ik wil een beetje dreunende bass, maar ook wel krachtig tegelijk.
ik weet dat de versterker daar niet egt toe in staat zal zijn, maar die kan altijd nog vervangen worden.

het lijkt me verder wel slim om voor de sub een aparte behuizing te maken en die dan 'los' erin te plaatsen..op deze manier kan ik de sub er nog altijd uit halen. (nee ik verw8 niet dat het nodig zal zijn, maar toch) je krijgt dan dus wel te maken met een soort van dubbele wand.

wat voor tips hebben jullie? plaatsing, soort sub, grootte, etc?? ben een egte noob wat dat betreft, maar wil er graag meer van weten.

het eindresultaat zal ik iig hier wel weer posten, mijn home cinema setje mag strax wel gezien worden in een custom-build buro waar ik strax aan kan werken/leren/tv kijken/films kijken/etc...ehm..naja..eigenlijk was het dat dan ook wel. never mind de 'etc' ;)

nog wat extra info:

kamer:
.......................Deur
______________|___
|x <-Buro-> x ........|
|........X................|
|.....................kast
|.....................___|
|....................|
|..................B|
|..................E|
|..................D|
|....................|
|x___________x|

never mind de dots..met spaties werkte het niet :? het is iets van 3x4m. in dat 'uitsteekseltje' zit de deur en een kledingkast, dus die ruimte is te verwaarlozen. speaker opstelling zoals die nu is: zie de 'x', zo zal het ook blijven ;-)

graag jullie ideeen/reactie(s) :*)

• Unicron
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:58
erg duidelijke titel

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Budget?
Hoeveel liters aan ruimte (effectief)?
Voorkeuren qua bouwwijze?
Wat heb je aan versterkerpower/filters?

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:56

JvS

Ik heb hem zelf ook

No offense, maar ga eerst een zoeken naar de 10 tallen "hoe bouw ik zelf een subwoofer" topics en de FAQ waarin een beginnetj wordt gemaakt met zelfbouw enzo. Als je er een wil kopen, geldt de "welke moet ik kopen" policy. Loop een winkel in, ga luisteren bepaal zelf wat je mooi vindt (en je geeft niet eens een budget). Topics openen zonder eerst eens zelf te orienteren is niet de bedoeling.

Ook je topictitel is niet echt een hele goeie moet ik zeggen :o. Probeer in de titel de inhoud van je topic samen te vatten, met "tips" snapt niemand wat je bedoelt.

[search=subwoofer zelfbouwen]
[search=subwoofer kopen]

Unicorn:
Erg nuttige, vriendelijke en ontopic en opbouwende post! (niet dus). Zou je voortaan een topicreport willen maken in plaats van dit soort loze offtopic posts te schrijven?

[ Voor 21% gewijzigd door JvS op 18-06-2003 17:39 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Dit topic is gesloten.