Toon posts:

[GPRS] "universele" aanbieders??!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een O2 abbo met GPRS, ik kan een GPRS verbinding maken met de laptop en op deze manier internetten. Maar sommige IP adressen zijn niet goed te bereiken (nee, geen DNS, ook enkele IP's kan ik niet bereiken).

Mijn vraag is zijn er ook "universele" aanbieders, waar ik een GPRS verbinding naartoe kan maken? Dus ipv naar O2? Net zoals je universele WAP aanbieders hebt...?

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-11 11:26

Korakal

Up up up!

Nee. WAP is een dienst die op een GSM-data of GPRS draait.
GPRS is een onderliggende communicatielaag. GPRS is onderdeel van het netwerk, WAP niet.

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan dus gebruik maken van een andere "provider" dan die van O2? Ik krijg een IP adres uit de 192.168.*.* toegewezen vanaf O2, beetje vreemd of niet? Ga dus niet rechtstreeks het internet op...?!?!

• ProgrammerX
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-02-2021
Verwijderd schreef op 18 June 2003 @ 19:05:
Ik kan dus gebruik maken van een andere "provider" dan die van O2? Ik krijg een IP adres uit de 192.168.*.* toegewezen vanaf O2, beetje vreemd of niet? Ga dus niet rechtstreeks het internet op...?!?!
Is dit niet altijd zo dat je eerst via een gateway/proxy verbind met het internet. Denk eerder dat de blokkade bij o2 zit dan bij jou.

Verwijderd

Korakal schreef op 18 juni 2003 @ 18:36:
Nee. WAP is een dienst die op een GSM-data of GPRS draait.
GPRS is een onderliggende communicatielaag. GPRS is onderdeel van het netwerk, WAP niet.
GSM-data is ook onderdeel van 't netwerk natuurlijk, maar daarmee kan je wel overal inbellen :) Met GPRS kan dat inderdaad niet, maar dat het net als GSM-data onderdeel van het netwerk is is niet de volledige of juiste reden.