[huh] wat is dit voor bestand?

Pagina: 1
Acties:

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:55

spaceboy

Op grote hoogte

Topicstarter
Ik heb net van een officiele instantie een (door mij gevraagde) offerte gekregen. Het bestand heeft een .dat extentie. Als ik 'm met notepad open begint het hiermee. Weet iemand waarmee ik het open? Als ik 't met MS Word doe krijg ik een hele foute layout (maar wel leesbaar).
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
{\rtf1\ansi \deflang1043\deff0{\fonttbl
{\f0\fnil \fcharset0 \fprq2 CG Times;}{\f1\fnil \fcharset0 \fprq2 Times New Roman;}{\f2\fnil \fcharset0 \fprq2 Courier;}
{\f3\fnil \fcharset2 \fprq2 WP TypographicSymbols;}}{\colortbl
\red0\green0\blue0;}
{\stylesheet{\fs20 \snext0 Normal;}
}{\info{\title SIRATON Afrekening                                                  }{\author (C)opyright 1996 TOC Automation B.V.}{\operator D. Floris}
}
\paperw11905\paperh16837\margl1134\margr1134\margt624\margb331\hyphhotz914\ftnbj\ftnrestart\aftnnar\revisions\revbar1 \sectd \headery624\footery811\endnhere 
{\header \pard \li-612\sl0\tx-720\tx0\tx720\tx1440\tx2160\tx2

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

• 4VAlien
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-08 23:13

4VAlien

Intarweb!

Ik krijg associaties met RTF als ik dit zie...

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-09 11:53
ik zie er rtf in staan wat zou kunnen betekenen dat het een "rich text file" is..
Al geprobeerd met wordpad?

Systeem Specs

• BraveWorld
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
RTF waarschijnlijk. Extentie naar .RTF renamen en met Word openen. Maar inhoudelijk staat er weinig in. Vragen om herzending van de offerte. Heb ook wel 's .dat in emails gehad. Moet even nadenken waar dat ook weer vandaan kwam...

edit: anderen hebben wel 's .dat bestanden van mij ontvangen toen ik met Outlook in RTF formaat iets gestuurd had.

[ Voor 22% gewijzigd door BraveWorld op 18-06-2003 17:04 ]

Dit is geen signature...

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Topicstarter
Thnx voor de tips, rtf heb ik geprobeerd. Zelfde als ik gewoon in Word zeg "open bestand". Het is wel leesbaar, maar de kolommen (bovenstaande code snippet is maar een deel, offerte is wel compleet, maar ik had niet zo'n zin om die info hier neer te zetten, is private stuff) :) zijn een totale chaos en 't is niet begrijpelijk allemaal.

Ik heb de notaris al teruggemaild, stelletje prutsers, hebben een dikke titel, een ontzettende Mercedes en een paar ton op de bank, maar effe een normale mail met attachment versturen is er niet meer bij. Die jeugd van tegenwoordig.

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-08 15:44

Wekkel

De downloadkoning

Tekenen van akten gaat nog dan ook nog steeds met een pen :P

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

open hem eens in wordpad <c:windows\write.exe>

kijk net een testfile gemakt in wordpad
en geopend in notepad

{\rtf1\ansi\ansicpg1252\deff0\deflang1033{\fonttbl{\f0\fnil\fcharset0 Times New Roman;}}
\viewkind4\uc1\pard\f0\fs20 test\par
}

[ Voor 102% gewijzigd door Fish op 18-06-2003 17:20 ]

Iperf

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Topicstarter
fish schreef op 18 June 2003 @ 17:17:
open hem eens in wordpad <c:windows\write.exe>

kijk net een testfile gemakt in wordpad
en geopend in notepad

{\rtf1\ansi\ansicpg1252\deff0\deflang1033{\fonttbl{\f0\fnil\fcharset0 Times New Roman;}}
\viewkind4\uc1\pard\f0\fs20 test\par
}
Thx voor de tip, heb 't geprobeerd, maar helaas weer 't zelfde. Het is prima leesbaar, maar het lijkt net of op diverse random plaatsen iemand een paar keer op tab en enter heeft geramd. Dit "zooitje" is net te erg om er een touw aan vast te knopen. Toch bedankt.

Pagina: 1