ADI A715 - refresh rate aanpassen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palmboom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-09 13:31
Ik ben in het bezit van een ADI A715 TFT scherm. Op de doos staat dat hij 1280x1024@75 Hz doet, maar ik krijg Windows onmogelijk op 75 Hz, hij blijft op 60 Hz steken. Het gaat hier dus NIET om DirectX applicaties, maar puur om het Windows beeld.

Ik heb driver gebruikt die op de CD meegeleverd is, en tevens nog een driver van de taiwanese website (www.adi.com.tw) geprobeerd, maar met beide blijft 60 Hz de enige aanwezige optie. Het OnScreenDisplay geeft ook aan dat het scfherm op 60Hz draait.

Ik meen me te herinneren dat het bij TFT schermen niet echt uitmaakt op hoeveel Hz je de boel instelt, maar als het op de doos staat zal het toch moeten lukken neem ik aan. Iemand?

edit:
als ik mijn detonator drivers instel op geforceerd 75 Hz dan nog geeft het OSD tijdens spelletjes 60Hz aan.

[ Voor 8% gewijzigd door Palmboom op 18-06-2003 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

welk windows OS draai je onder ?? En op wat voor bitsdiepte (16/24/32 bits kleuren) heb je windows ingesteld ?? Could help....

En inderdaad, het maakt eigenlijk niet zoveel uit als je je scherm hoger dan 60 Hz insteld, ghosting krijg je zowieso niet snel neem ik aan, je scherm zal wel een refresh rate van 20ms hebben.... En neem niet alles aan wat op de doos staat iig ;)

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Specs graag !! Met XP bv is dit een bekend probleem waar wel een paar oplossingen voor zijn en wat er op die doos staat zal heus wel kloppen----->zou beetje vreemd zijn hé

edit// zit je hier al 2 weken mee te klote ?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2003 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palmboom
Ik draai Windows XP. Resolutie is 1280x1024x32 bits. Mijn videokaart is een Leadtek Geforce4 Ti400 en het scherm is met DVI aangesloten. Driver is Detonator 44.03

Ik zit me hier nog geen 2 weken op blind te staren hoor :) was alleen zelf out-of-options dus dacht ik vraag het hier.

wel prima scherm overigens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
ik merk nooit geen verschil tussen 60/75 hz op mijn tft...
dus niet echt iets om je zorgen over te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Check dit eens voor de lol het is al oud maar wel verhelderend iig: http://www.xp-refresh.net/
En voor de fix:
http://www.pagehosting.co.uk/rf/
Hier moet het mee lukken. 8)

edit// er zijn veel van dit soort tooltjes dus check 'm all maar deze werkt voor mij perfect

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2003 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

unfor schreef op 18 June 2003 @ 23:56:
ik merk nooit geen verschil tussen 60/75 hz op mijn tft...
dus niet echt iets om je zorgen over te maken.
Ik merk het heel goed met een 19" Iiyama,veel rustiger. maar belangrijker vind ik met gamen dat ik nu bv met sof2 met 125 fps speel ipv 60fps.Ik zou zeggen kijk en vergelijk.En wat je niet mist hoef je ook niet te weten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DTorro
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-08 00:40
Je hebt em zeker met je DVI kabel aangesloten, Pak je D-Sub eens!

(Ik heb ook de ADI A715 + GF 4-4400)

[ Voor 25% gewijzigd door DTorro op 19-06-2003 00:05 . Reden: aanvullende info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En wat is jou fps in spellen ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palmboom
Verwijderd schreef op 18 June 2003 @ 23:57:
Check dit eens voor de lol het is al oud maar wel verhelderend iig: http://www.xp-refresh.net/
En voor de fix:
http://www.pagehosting.co.uk/rf/
Hier moet het mee lukken. 8)

edit// er zijn veel van dit soort tooltjes dus check 'm all maar deze werkt voor mij perfect
Dat tooltje heeft als gevolg dat ik geen resoluties meer kan kiezen, werkt dus ook al niet. Ik laat het maar zo dan of zal ADI eens mailen hoe hun dat voor elkaar krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nesto
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-09-2021

Nesto

Chef du production

offtopic:
jongens, kan iemand wat pics posten van het schermpje, en vertellen of je no last hebt van ghosting?En boeit het veel bij dit scherm of je het op de digitale of analoge uitgang verbind?

[ Voor 26% gewijzigd door Nesto op 19-06-2003 21:06 ]

Yes - OEM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Palmboom schreef op 19 June 2003 @ 19:13:
[...]

Dat tooltje heeft als gevolg dat ik geen resoluties meer kan kiezen, werkt dus ook al niet. Ik laat het maar zo dan of zal ADI eens mailen hoe hun dat voor elkaar krijgen.
Die kun je dus weer invullen in die lijst maar pas wel op:de niet-standaard waardes schakelt ie dan uit met gamen.Dus als je 1152×864 met 85 Hertz wil (dus handmatig ingevuld) dan blijft ie daar met gamen op hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gangsternst schreef op 19 juni 2003 @ 19:57:
offtopic:
jongens, kan iemand wat pics posten van het schermpje, en vertellen of je no last hebt van ghosting?En boeit het veel bij dit scherm of je het op de digitale of analoge uitgang verbind?
Ik heb zelf geen ervaringen met dit soort schermen dus helaas.....suc6 iig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Palmboom schreef op 18 June 2003 @ 16:51:
Ik ben in het bezit van een ADI A715 TFT scherm. Op de doos staat dat hij 1280x1024@75 Hz doet, maar ik krijg Windows onmogelijk op 75 Hz, hij blijft op 60 Hz steken. Het gaat hier dus NIET om DirectX applicaties, maar puur om het Windows beeld.

Ik heb driver gebruikt die op de CD meegeleverd is, en tevens nog een driver van de taiwanese website (www.adi.com.tw) geprobeerd, maar met beide blijft 60 Hz de enige aanwezige optie. Het OnScreenDisplay geeft ook aan dat het scfherm op 60Hz draait.

Ik meen me te herinneren dat het bij TFT schermen niet echt uitmaakt op hoeveel Hz je de boel instelt, maar als het op de doos staat zal het toch moeten lukken neem ik aan. Iemand?

edit:
als ik mijn detonator drivers instel op geforceerd 75 Hz dan nog geeft het OSD tijdens spelletjes 60Hz aan.
Ik heb ook zo's scherm en draai windows xp en op 1280x1024 en op 75 hrz!! perfect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Palmboom schreef op 18 June 2003 @ 16:51:

edit:
Alleen mijn DVI poort werkt nog niet! Ik werk met een ati 9100 128 mb. Waarom hij het nog niet, ik denk dat het aan een driver licht. Meschien weet iemand de oplossing??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nesto
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-09-2021

Nesto

Chef du production

Krijg je er eeen goede DVI kabel bij gelevert dan?

Yes - OEM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palmboom
zet hem eens op 60 Hz en sluit hem dan eens via DVI aan, misschien krijg je dan hetzelfde
probleem als mij. Ik heb hem nog nooit met D-SUB aangesloten.

Gansternst: hier wat pics
Afbeeldingslocatie: http://members.rott.chello.nl/~cdmerwe/adia715_1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.rott.chello.nl/~cdmerwe/adia715_2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.rott.chello.nl/~cdmerwe/adia715_3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.rott.chello.nl/~cdmerwe/adia715_4.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door Palmboom op 21-06-2003 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palmboom
kon in de faq niets vinden over kick na wat langere tijd dus bij deze:

iemand die weet hoe ik de refresh op 75 krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Palmboom schreef op 18 June 2003 @ 22:54:
Ik draai Windows XP. Resolutie is 1280x1024x32 bits. Mijn videokaart is een Leadtek Geforce4 Ti400 en het scherm is met DVI aangesloten. Driver is Detonator 44.03

Ik zit me hier nog geen 2 weken op blind te staren hoor :) was alleen zelf out-of-options dus dacht ik vraag het hier.

wel prima scherm overigens
Als je je monitor op DVI instel kan je als het goed is ook niets meer instellen. Het volgende stukje verklaart dat idd niet, maar het legt wel uit dat je bij DVI niet meer in hoeft te stellen om het beeld zo te krijgen als bedoelt. Ik heb ook gelezen dat je als het goed is niet meer kan instellen als je DVI aansluit, maar ik kan dat stuk niet meer vinden.
[b] DVI of Analoog???
DVI is de zogenaamde digitale input , wat op veel TFT's te vinden is. Het beeld wordt digitaal verzonden. Je hoeft daardoor niets meer in te stellen , want het beeld word dan weergegeven zoals het bedoeld is. Een analoge input is ook op bijna alle TFT's te vinden. Dit is dezelfde ingang die ook op reguliere CRT monitoren ziet. Nadeel is dat het beeld minder scherp kan zijn , kleuren niet 100% kloppen en je zelf dingen moet instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Palmboom: Verder helemaal tevreden met je ADI A715?? Ik krijg hem aankomende week waarschijnlijk binnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palmboom
ok, ik blijf het vreemd vinden maar goed.

solo18 : ja ben nog steeds erg tevreden, elke keer weer kwijlen achter de computer :) Misschien koop ik er ooit zelfs nog wel eentje bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 't zelfde probleem, maar dan met een ASUS V9520/TD, een FX5200 kaart en de Samsung 172x. Na erg lang zoeken kwam ik er achter dat deze kaart alleen 60Hz ondersteunt op de DVI uitgang. Dit staat verder nergens op de doos of in de handleiding (daar hebben ze't alleen over 170 Hz, niet over de DVI uitgang). Ik heb ze al een pissige mail gestuurd, maar nog niets op gehoord.
De info die ik gevonden had (wel voor deze kaart helaas) staat op: http://www.asus.com.tw/support/faq/qanda.aspx?KB_ID=86617

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
ik zeg: niet zo zeiken, een tft is vaak optimaal op 60 Hz, op 75 Hz worden sommige schermen zelfs blurry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ligt puur aan de DVI aansluiting inderdaad.

Heb een Ti4200 met digitale aansluiting een een 17"tft.

Op 1280x1024x32 bit -> VGA -> 75Hz max
Op 1280x1024x32 bit -> DVI -> 60Hz max

Heb 'm echter toch op 75 gekregen, maar dan geeft mn Acer AL732 nog steeds aan dat ie op 60Hz staat.

Kwam laatst echter niet meer terug uit een (vermoedelijk) screensaver.
De monitor gaf geen beeld meer en de computer wilde niet meer afsluiten d.m.v. de aan/uit knop.

Komt dit dan waarschijnlijk door het verschil in vernieuwingsfrequentie??
Pagina: 1