Toon posts:

PHP-Nuke geeft hele waslijst met errors

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gisteravond PHP-Nuke op een schone Apache/PHP/MySQL server geinstalleerd, op een Windows 2000 Server bak.
Ik heb de guide op http://64.5.59.138/support/tutorials/cms/phpnuke.php gebruikt, en precies gedaan wat daar staat, alleen krijg ik de site niet echt aan de praat.

Ik heb al phpinfo.php gestart met

--------------------------------------------------------------------------------
<?
phpinfo()
?>
--------------------------------------------------------------------------------

Welke zei dat alles goed werkt, en ik heb zelfs ff PHPBB2 erop gegooid als test, en die werkt ook 100% zonder fouten.

Het adres van de site is http://ruuddieboy.ath.cx/index.php maar aangezien die niet altijd aanstaat, heb ik http://home.planet.nl/~strij667/got/php-nuke_errors.doc maar ff geupload, zodat je een beetje kan zien wat er allemaal mis is...

Hij geeft dus een hele lijst errors aan, maar de site wordt wel goed weergegeven.
Alleen als ik dan als admin iets wil instellen, moet ik steeds opnieuw inloggen, waardoor ik niets kan instellen...

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
error reporting 'lager' zetten en register globals aan?

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Topicstarter
En hoe doen we dat?? ;) (ben nogal PHP/MySQL/Apache n00b)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2003 16:56 ]

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05:17

Tux

Verwijderd schreef op 18 June 2003 @ 16:55:
En hoe doen we dat?? ;) (ben nogal PHP n00b)
error_reporting(0);

en die andere kan je met de zoeck vinden ;)

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

• ReLight
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-08 21:32

ReLight

echo("What Now ? !")

yep, definately wat blackd stelt.
in php.ini.

Mijn zoon & dochter zijn de toekomst, de rest is tijdsvermaak. Home assistant & & Nibe S2125-12/SMO-S40, RMU-s40 & Tado - Volvo C40 ER, SE

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb error reporting op E_NOTICE gezet, en register_globals op On, maar dat mocht niet baten.
Ik ben ff rebooten, kijken of dat werkt. (ja, ik had net wel Apache opnieuw gestart)

Maarja, ik neem aan dat hij die errors toch niet voor niets weergeeft?!

/edit: rebooten werkte dus ook niet...

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2003 17:13 ]

• blackd
  • Niet online
Klik eens op je eigen link. Wat zie je? Juist, notices.
Je zet de error reporting op E_NOTICE. Wat krijg je dan alleen te zien? Juist, notices.

http://nl3.php.net/error_reporting << leesvoer.

Verwijderd

Topicstarter
blackd schreef op 18 juni 2003 @ 17:12:
Klik eens op je eigen link. Wat zie je? Juist, notices.
Je zet de error reporting op E_NOTICE. Wat krijg je dan alleen te zien? Juist, notices.

http://nl3.php.net/error_reporting << leesvoer.
Die notices staan daar toch zeker niet voor niets?

Maargoed, het werkte bij index.php, dan maar ff overal "error_reporting(0);" bijzetten...

• blackd
  • Niet online
Verwijderd schreef op 18 juni 2003 @ 17:16:
Die notices staan daar toch zeker niet voor niets?
Brakke code.
Maargoed, het werkte bij index.php, dan maar ff overal "error_reporting(0);" bijzetten...
Eh, is php.ini aanpassen niet veel makkelijker?

Verwijderd

Topicstarter
blackd schreef op 18 juni 2003 @ 17:17:
[...]

Brakke code.

[...]

Eh, is php.ini aanpassen niet veel makkelijker?
Kan ik die dan gewoon waar ik wil in php.ini neerzetten?
Of moet ik dat ergens specifieks neerzetten?

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:40

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

phpnuke heeft een bestand genaamd "mainfile.php" in de rootdir, die wordt bij _elke_ actie geinclude, evenals config.php of iets in die richting. Als je hem daar dus inzet, ben je al een stap verder :)

edit: mainfile.php wordt overal geïnclude, en die include dus weer config.php. Zet dus bovenaan mainfile.php die error_reporting(0);

edit/edit: ik zou het niet serverwide instellen, gezien je dan dus _nergens_ meer notices krijgt, is verdomd vervelend als je wat vaker dingen in elkaar devt.

[ Voor 49% gewijzigd door Thijsmans op 18-06-2003 17:29 ]

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

• blackd
  • Niet online
Verwijderd schreef op 18 juni 2003 @ 17:20:
Kan ik die dan gewoon waar ik wil in php.ini neerzetten?
Of moet ik dat ergens specifieks neerzetten?
Waarschijnlijk staat er al een entry in php.ini mbt error reporting, en staat die op E_ALL. Die kun je vervangen.

• KeeZ
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

gebruik je toevallig een 'standaard' installatiepakket voor php/mysql/apache ?? (zoals xampp of phptriad) die includen soms bepaalde perl/php functies/scripts (ik meen zelfs iets van een mailer) die ervoor zorgt dat PHPnuke niet echt super werkt... phpnuke heeft overigens een erg grote community achter zich met betrekking tot support en dergelijke.. je vind ze op www.nukeforums.com

Deze plek is te koop.

Pagina: 1