Toon posts:

Foutmelding: "De XML-pagina kan niet worden weergegeven"

Pagina: 1
Acties:
  • 860 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben voor school bezig een website te maken voor een bedrijf in Utrecht. De site zelf heb ik gemaakt in Dreamweaver MX en deze telkens lokaal getest d.m.v. IIS waar de site ook gewoon werkt.

De site zelf werkt vanuit een MS Acces databse en met Dreamweaver heb ik de verschillende Query's gemaakt via het "bindings menu" aan de rechterkant.

Morgen is de eindpresntatie voor de opdracht gever en daarom wilde ik de site online zetten op de schoolserver (HVU) deze server ondersteunt o.a. asp, php na het uploaden kreeg ik de volgende melding:

De XML-pagina kan niet worden weergegeven
Kan XML-invoer niet lezen met opmaakmodel XSL. Herstel de fout en klik vervolgens op de knop Vernieuwen of probeer het later opnieuw.

--------------------------------------------------------------------------------

Er wordt een letterlijke tekenreeks verwacht, maar er is geen beginaanhalingsteken gevonden. Fout bij het verwerken van bron http://homepages.svc.fcj.hvu.nl/202_018/. Regel 4, positie 26

<font face="Arial" size=2>
-------------------------^

De tag waarin aangegeven wordt dat een fout is gemaakt staat verder niet in mijn broncode :S Omdat ik dacht dat ik dan misschien een andere fout had gemaakt en weinig zin had om de uit 600 regels bestaande broncode stuk voor stuk door te lopen heb ik een klein asp bestandje gemaakt met maar 1 query en geen opmaak en daar krijg ik precies dezelfde fout bij....

Broncode aspbestand:
<?xml version="1.0" encoding="iso-8859-1"?>
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<%@LANGUAGE="JAVASCRIPT" CODEPAGE="1252"%>
<!--#include file="Connections/database_nieuw.asp" -->
<%
var berichten = Server.CreateObject("ADODB.Recordset");
berichten.ActiveConnection = MM_database_nieuw_STRING;
berichten.Source = "SELECT * FROM berichten";
berichten.CursorType = 0;
berichten.CursorLocation = 2;
berichten.LockType = 1;
berichten.Open();
var berichten_numRows = 0;
%>
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">
<head>
<title>Untitled Document</title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1" />
</head>
<body>
<%=(berichten.Fields.Item("titel").Value)%> <%=(berichten.Fields.Item("bericht").Value)%>
</body>
</html>
<%
berichten.Close();
%>

Wie kan mij vertellen wat dit kan zijn???

Alvast heeeeeeel erg bedankt voor de moeite!!! :D

Groeten Mark

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Verwijderd schreef op 18 June 2003 @ 15:53:
Wie kan mij vertellen wat dit kan zijn???

Alvast heeeeeeel erg bedankt voor de moeite!!! :D

Groeten Mark
1. Groeten hoeft niet meer. Zie ook: Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) #reageren

Daarnaast geef je met de header(s) aan dat al je (string)tags omhuld moeten zijn met quotes. Wellicht handiger om foutmeldingen te leren lezen. :)

[ Voor 43% gewijzigd door BtM909 op 18-06-2003 16:01 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

heeft niks met je (x)html te maken, maar is een asp error, kijk eens in de gegenereerde source, daar staat vast wel in wat er mis is. Verder hoort dit bij de buren (in de prullenbak waarschijnlijk), d'r zal wel iets mis gaan met die dbconnectie (DSN op de server ofzo)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2003 16:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
BtM909 schreef op 18 June 2003 @ 15:58:
[...]

1. Groeten hoeft niet meer. Zie ook: Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) #reageren

Daarnaast geef je met de header(s) aan dat al je (string)tags omhuld moeten zijn met quotes. Wellicht handiger om foutmeldingen te leren lezen. :)
Sorry, ben nogal in paniek op dit moment! Is voor mij best belangrijk dat de presentatie morgen goed loopt. Had niet de tijd genomen om de Netiquette te lezen...

Heb vandaag ook aan verschillende docenten gevraagd of zij wisten waardoor het kon komen. Een docent kwam ook met de header maar na die verwijderd te hebben bleef het probleem :S

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 18 juni 2003 @ 16:02:
heeft niks met je (x)html te maken, maar is een asp error, kijk eens in de gegenereerde source, daar staat vast wel in wat er mis is. Verder hoort dit bij de buren (in de prullenbak waarschijnlijk), d'r zal wel iets mis gaan met die dbconnectie (DSN op de server ofzo)
In de gegenereerde source missen er idd heel veel "aanhalingstekens" maar ik kan nergens de regel vinden waarvan wordt aangegeven dat ie fout is..

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:14

Bosmonster

*zucht*

Verwijderd schreef op 18 June 2003 @ 16:09:
[...]

Sorry, ben nogal in paniek op dit moment! Is voor mij best belangrijk dat de presentatie morgen goed loopt. Had niet de tijd genomen om de Netiquette te lezen...

Heb vandaag ook aan verschillende docenten gevraagd of zij wisten waardoor het kon komen. Een docent kwam ook met de header maar na die verwijderd te hebben bleef het probleem :S
Of je generatie gaat fout door een fout in je code/DB-connectie ofzo.

Of je code is gewoon fout (geen XHTML-compliant code, zoals de dubbele quotes rond attributen).

Verwijderd

zit zeker in de asp, iis begint altijd met die font tags te smijten als ie een error code genereert, en dat snapt je parser natuurlijk niet, want het is niet geldig volgens je xml header.

Dus: check de errorcode:

Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80004005'

[Microsoft][ODBC-stuurprogrammabeheer] De naam van de gegevensbron is niet gevonden en er is geen standaardstuurprogramma opgegeven

/202_018/index.asp, line 17

simpeldepimpel, regel je dsn op de server

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2003 16:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bosmonster schreef op 18 June 2003 @ 16:12:
[...]

Of je generatie gaat fout door een fout in je code/DB-connectie ofzo.

Of je code is gewoon fout (geen XHTML-compliant code, zoals de dubbele quotes rond attributen).
Ga idd maar eens even naar de dbconnectie kijken de broncode is goed (volgens mij :D)

• UniCache2
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-03 09:30
Hey,

Zeker aan Guus Koning gevraagd? ;) Haal eerst eens deze regels weg:
code:
1
2
3
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 
Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">

En verander het begin van je HTML tag eens gewoon in <HTML>

Dan kan je beter testen wat er fout gaat

[ Voor 19% gewijzigd door UniCache2 op 18-06-2003 16:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
UniCache2 schreef op 18 June 2003 @ 16:16:
Hey,

code:
1
2
3

Nee die zat thuis....

Heb het aan Pieter Wazenberg gevraagd. Maar ik ga dat dan even proberen!

Verwijderd

Topicstarter
UniCache2 schreef op 18 June 2003 @ 16:16:
Hey,

code:
1
2
3

Als ik die 2 regels weg haal krijg ik alleen:

HTTP-fout 500 - Interne serverfout
Internet Explorer :S

• UniCache2
Dan moet je in internet explorer ff naar tools > internet options> advanced en show friendly http errors UITvinken
Dan de pagina refreshen en je ziet de asp foutcode

• UniCache2
Maar werk nou ff op je W:, dan kunnen we het hier ook meteen testen. Overigens, de meeste fouten m.b.t. ASP op de SVCNT server worden veroorzaakt door onvoldoende schrijfrechten. Geef de Useraccount BOBvijf ff voldoende rechten op je W: map en je Database

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

Zeg, klasgenootjes, waar zijn wij nou helemaal mee bezig? [insert kitkat.jpg] :+

't Is hier geen slowchat-kanaal. Hou het ontopic, zorg dat we er allemaal wat aan hebben.

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Verwijderd

Waar zit je database?
Als ze in dezelfde map zit werk dan best me server.mappath, dan zit je meestal juist ;)

Verwijderd

Topicstarter
Hahahaha ben ondertussen ook bezig mijn laptop die ik vorige week heb laten vallen op school weer inelkaar te zetten. Ben bijna klaar..... Nu hopen dat ie werkt.

Mocht het dan niet lukken dan kan ik hem altijd nog altijd van mijn laptop af prensenteren.

Hij staat trouwens al op mijn W-schijf...
http://homepages.svc.fcj.hvu.nl/202_018/dijkv/index.asp

En de broncode ook:

http://homepages.svc.fcj.hvu.nl/202_018/website/dijkv.zip

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 18 juni 2003 @ 17:17:
Waar zit je database?
Als ze in dezelfde map zit werk dan best me server.mappath, dan zit je meestal juist ;)
Database staat in een submap: dijkv/db/

• DeverauX
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

DeverauX

Focus is everything

HTML:
1

En
HTML:
1

gaan niet samen. Niet dat dit de oorzaak is maar ik snap niet waarom je een xhtml pagina declareert alszijnde een xml document :?

In ieder geval: ik zou even je connectionstring controleren, kans is groot dat dit gewoon de oorzaak is ;) )
Heb net even je pagina bezocht en de foutmelding is geen een van IIS maar gewoon van IE, en nog aardig duidelijk ook :P
Er wordt een letterlijke tekenreeks verwacht, maar er is geen beginaanhalingsteken gevonden. Fout bij het verwerken van bron http://homepages.svc.fcj.hvu.nl/202_018/dijkv/index.asp. Regel 4, positie 26

-----------------------^
Gewoon quotes om de attributen heen dus. Zoals de xml-specificatie trouwens ook gewoon vermeldt ;)

[ Voor 44% gewijzigd door DeverauX op 18-06-2003 17:29 ]

...whatever was distasteful or unpleasant or uncomfortable or painful - music could always soothe that.
All you have to do is reach out to beauty.
Quincy Jones

Verwijderd

Als ik zelf over een socket een GET request doe, krijg ik het volgende:
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<p>Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers</font> <font face="Arial" size=2>error '80004005'</font>
<p>
<font face="Arial" size=2>[Microsoft][ODBC-stuurprogrammabeheer] De naam van de gegevensbron is niet gevonden en er is geen standaardstuurprogramma opgegeven</font>
<p>
<font face="Arial" size=2>/202_018/dijkv/index.asp</font><font face="Arial" size=2>, line 17</font>

Lijkt me dus duidelijk.
DeverauX schreef op 18 June 2003 @ 17:25:

Niet dat dit de oorzaak is maar ik snap niet waarom je een xhtml pagina declareert alszijnde een xml document :?
offtopic:
Een XHTML document bestaat uit geldige XML. Ik vind het raar dat een XHTML pagina zónder XML declaratie geldig is.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2003 17:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
DeverauX schreef op 18 June 2003 @ 17:25:
HTML:
1

En
HTML:
1

gaan niet samen. Niet dat dit de oorzaak is maar ik snap niet waarom je een xhtml pagina declareert alszijnde een xml document :?

In ieder geval: ik zou even je connectionstring controleren, kans is groot dat dit gewoon de oorzaak is ;) )
Heb net even je pagina bezocht en de foutmelding is geen een van IIS maar gewoon van IE, en nog aardig duidelijk ook :P

[...]

Gewoon quotes om de attributen heen dus. Zoals de xml-specificatie trouwens ook gewoon vermeldt ;)
Ik heb in de broncode ook overal de quotes erbij staan :S

Toevoeging: Ik heb het niet zo gedeclareerd maar Dreamweaver zelf....

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2003 17:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga nu eerst even eten (moet ook gebeuren) en dan zo weer verder.

In ieder geval voor jullie hulp! :D En ik laat nog wel even weten wat het nou was.

• DeverauX
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

DeverauX

Focus is everything

offtopic:

Een XHTML document bestaat uit geldige XML. Ik vind het raar dat een XHTML pagina zónder XML declaratie geldig is.

Klopt, xhtml is compatible met xml maar dat betekent toch niet dat deze uit xml is opgebouwd! xhtml != xml al heeft xhtml wel de syntax van xml, maar dit wordt in de doctype toch al vastgelegd?

Mijn fout. Heb net even de recommendation bekeken en daar wordt duidelijk vermeldt dat het wordt aangeraden je xhtml 1.0 document te voorzien van een xml declaratie. :o

[ Voor 22% gewijzigd door DeverauX op 18-06-2003 18:25 ]

...whatever was distasteful or unpleasant or uncomfortable or painful - music could always soothe that.
All you have to do is reach out to beauty.
Quincy Jones

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 June 2003 @ 17:31:
[...]

Ik heb in de broncode ook overal de quotes erbij staan :S

Toevoeging: Ik heb het niet zo gedeclareerd maar Dreamweaver zelf....
halloooooo lees je wel wat er gezegd wordt? de fout ligt in je asp, je html is niks ernstigs mee aan de hand, de error wordt niet door ie gegenereerd maar wel door iis (ie maskeert dat met interne serverfout, maar dat moet je maar uitzetten).

Check in godsnaam gewoon je connectie en mensen hou op met zeuren over die quotes, want dat is het probleem gewoon niet

Verwijderd

Topicstarter
Ja natuurlijk lees ik wat er gezegd wordt, reageerde alleen op een reactie....

Verwijderd

Topicstarter
Heb de site nu ook draaiend gekregen op mij (weer werkende :D) Laptop!! Ben dus gered voor mijn presentatie morgen!!

Helaas nog steeds niet online, het ligt idd aan de verbinding met de database...

<%
' FileName="Connection_odbc_conn_dsn.htm"
' Type="ADO"
' DesigntimeType="ADO"
' HTTP="false"
' Catalog=""
' Schema=""
Dim MM_db_verbinding_STRING
MM_db_verbinding_STRING = "dsn=Content voor site;"
%>

Hiermee probeerde ik steeds verbinding te krijgen :S Stom natuurlijk... (eerste dynamische website die ik gemaakt heb dus dat verklaart waarschijnlijk een hoop :S ) De DSN had ik zelf ooit eens een keer aangemaakt op mijn desktop. Maar hoe stel ik dit nu in voor de server van school? En is dit het enige wat ik moet veranderen?

Nogmaal bedankt voor alle reacties!! Ene "klasgenoot" wie ben je eigenlijk?

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2003 22:13 ]

• UniCache2
offtopic:
Ik ben geen klasgenoot maar een studiegenoot, aankomende 3e jaars. Zag toevallig dat je ook SvC deed.

Mooi dat t werkt. Probeer in de toekomst een DSN-less connectie te gebruiken, dan heb je ook geen goede met het aanmaken van een dsn:
code:
1
2
3
4
5
Set MyConn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
MdbFilePath = Server.MapPath("sample.mdb")
MyConn.Open "Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" & MdbFilePath & ";"
SQL_query = "SELECT * FROM Friends"
Set RS = MyConn.Execute(SQL_query)
Pagina: 1