Toon posts:

Soyo SY-5TF bios probleempje

Pagina: 1
Acties:
  • 77 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
heb een SY-5TF van de buurman probeerde van de 32MB die daar in zaten 64MB te maken heb gewoon 4x 16MB er in zitten nu maar hij wil bijna niets meer. De bios start wel op je krijgt dat eerste scherm waar het geheugen geteld word hierna komt het volgende scherm met een vierkant met allerlei info daarin over pri. Master / slave enz enz en daar komen allemaal rare tekens ergens in het scherm bij te staan een @ en nog een paar vakjes met kleurtjes (heel bizar :?) en daar houd hij op eigenlijk net iets voordat deze naar een diskette station gaat kijken .......

Heb de bios al gecleard en het geheugen verwisseld (want ik denk dat het hierna is gekomen) maar niets heeft tot nu toe nog geholpen .....

Verwijderd

Topicstarter
Heb het geheugen in een andere pc gedaan en dit werkte gewoon wel .... dus hier kan het niet aan liggen .... wel een beetje vaag dat een mobo verrot kan gaan (dat denk ik nu ...) door het installeren van nieuw geheugen :?

Verwijderd

Misschien heb je iets geraakt toen je het reepje erin zette?

Verwijderd

Topicstarter
Nee dat lijkt me niet omdat de 4 geheugenmodules nog wel gewoon intact zijn in mijn andere computer werken ze namelijk wel gewoon. Heeft niemand een idee of doormiddel van geheugen ( wel 2 verschillende soorten geheugen ) je mobo verrot kan gaan :?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:37

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op 18 June 2003 @ 23:39:
Nee dat lijkt me niet omdat de 4 geheugenmodules nog wel gewoon intact zijn in mijn andere computer werken ze namelijk wel gewoon. Heeft niemand een idee of doormiddel van geheugen ( wel 2 verschillende soorten geheugen ) je mobo verrot kan gaan :?
Niet het geheugen an sich, maar je kunt rustig door verkeerde plaatsing van overigens goede geheugen een mobo flink kortsluiten.

Daarnaast is bij iedere handeling in een PC ESD een risico...

Maar het kan ook gewoon iets anders zijn wat losgeraakt is. Gebruik de Technische PMG FAQ: Hangen en Opstartproblemen - trek alles los in die PC muv CPU, kijk of het dan nog weigert...

Beetje FAQwerk dus...

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.