[XP] wijzigen open dialog + logoff screen

Pagina: 1
Acties:

• CaptBiele
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-06 11:32

CaptBiele

No Worries!

Topicstarter
Ik heb eigenlijk 2 puntjes waar ik wel wat hulp zou kunnen gebruiken...
Ik heb google, got-search, en zelfs de KB van MS gebruikt, maar heb echter geen bevredigend resultaat kunnen vinden.

1) Elke keer als ik in Windows XP Pro een bestand wil openen of opslaan, krijg ik het bijbehorende dialog box te zien. Standaard krijg ik dan de inhoud van "My documents" te zien. Dit zou ik graag willen aanpassen naar "My Desktop".
Er staat wel een link naar My Desktop, maar ik wil direct de inhoud ervan zien. (bijna alle artikels gaan over het customizen van dat menuutje, maar dat boeit me dus ff niet)

2) Ik wil graag de mogelijkheid om de computer Standby te zetten verwijderen uit het logoff screen. Ik wil dus eigenlijk het icoontje disablen.

Ik d8 dat deze puntjes zo zou kunnen oplossen, maar dat valt helaas vies tegen :(
Volgens mij ben ik enorm slecht in het invullen van zoektermen.
(btw: Ik wijzig liever een reg-keytje dan een tweaktooltje te gebruiken, maar alle info/oplossingen zijn natuurlijk welkom)

[ Voor 2% gewijzigd door CaptBiele op 23-06-2003 18:05 . Reden: XP > XP Pro ]

• CaptBiele

CaptBiele

No Worries!

Topicstarter
-- schopje --

Verwijderd

1: Shell Folders in 't registry veranderen... vaak kun je ook bij het programma zelf de start dir instellen.

2: policy editor -> user config -> system -> Ctrl+Alt+Del options

volgensmij gaat het daarmee lukken, zo niet meld het ff aub

• CaptBiele

CaptBiele

No Worries!

Topicstarter
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\ShellNoRoam\DUIBags\ShellFolders

ehm, ik kom bijvoorbeeld deze regkey tegen, maar kun je iets specifieker zijn? De keys hebben weinig zeggende namen, en ik wil wel zeker weten welke key de juiste is.

En bij de Ctrl + Alt + Del options in de policy editor staat helaas nix over de standby optie. (Bij de andere opties volgens mij ook niet)

• CaptBiele

CaptBiele

No Worries!

Topicstarter
... ik kan me niet voorstellen dat dit probleem niet opgelost kan worden ...

(dus ik schop het topic nog één keer) :(

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

1. Zoek ff in je reg op My documents of naar c:\documents and settings\my documents ofzo.. en kijk of je die waarde naar de naar jou gewilde plek kan veranderen.

2. Heb je XP Home of Pro? iig van Pro ga naar Start, uitvoeren (run), gpedit.msc en drukz0r op enter.
Misschien dat je hier die button weg mee kan halen.

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• CaptBiele

CaptBiele

No Worries!

Topicstarter
het eerste puntje zal ik nog eens naar kijken.

Het tweede puntje werkt niet... ik heb al bij gpedit.msc gekeken (zie ook vorige reply) en nix kunnen vinden.

Verwijderd

Ik zou de registryentry waar de shell folder aangegeven staat voor my documents niet veranderen tenzij je een andere oplossing hebt. Je kunt ook de home directory van een user veranderen volgens mij heeft dat ook het effect waar je naar zoekt.
Dus rechtermuisknop op deze computer > beheren > computerbeheer (lokaal) > Systeemwerkset > lokale geruikers en groepen > gebruikers > rechtermuisknop op de gebruiker in kwestie > eigenschappen > tabblad profiel > basismap > lokaalpad en hier invoeren welke directory hij terecht moet komen.

• CaptBiele

CaptBiele

No Worries!

Topicstarter
albert_gerritsen, je hebt het supergoed beschreven, maar ik kan het helaas niet vinden :(
Of ik kijk er overheen, of het heet iets anders of zo....
Ik heb Windows XP Pro (engels)...
Pagina: 1