Toon posts:

Verschil ADSL via normale tel. lijn of via ISDN?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga binnenkort verhuizen naar een plek waar ik EINDELIJK ADSL kan nemen. Ik moet alles nog aansluiten, en ik zit nu te dubben of ik een normale telefoonlijn neem, of dat ik ISDN neem. Wat ik me nu afvraag is of er verschil is kwaliteit is als ik ook ADSL neem. (de kwaliteit van de ADSL verbinding heb ik het over).
In eerste instantie dacht ik dat het geen verschil zou moeten maken, maar nu begin ik toch te twijfelen...

Is het verstandiger om maar meteen ISDN te nemen? (als je niet op 10 euro gaat kijken.) zodat ik dan een betere internetverbinding zal hebben???

• DeoDupke
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-03-2024
Wat bedoel je met beter? Sneller zal het zeker niet zijn. Het voordeel van ISDN is dus dat je tegelijkertijd kunt faxen en bellen ( zo zeggen ze het bij KPN)

No worries m8

• Eastern
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-11 10:49
Als je het mij vraagt maakt het niks uit.

Het verschil is volgens mij de frequenties... maar zeker weten doe ik dat niet.

* Eastern heeft ADSL over ISDN. Dat kwam omdat ik al ISDN had, en graag meerdere telefoonnummers heb en mijn quatrovox niet weg wil gooien en nummer herkenning heb.

Verwijderd

Hoewel ik er eigenlijk geen verstand van heb lijkt het me dat het weinig verschil maakt. Het gaat vanaf je huis beiden over dezelfde lijn (normaal en ISDN).

Verwijderd

Topicstarter
DeoDupke schreef op 18 June 2003 @ 15:51:
Wat bedoel je met beter? Sneller zal het zeker niet zijn. Het voordeel van ISDN is dus dat je tegelijkertijd kunt faxen en bellen ( zo zeggen ze het bij KPN)
Tsja, maar met ADSL kan je toch zowiezo ook bellen? Dus als ik het goed begrijp maakt het helemaal niets uit he? (op www.kpn.com staat het ook niet echt duidelijk)

Verwijderd

Maakt geen verschil. De splitter 'split' bij binnenkomst de signalen al. Zou dus alleen interresant zijn als je 2 telefoontjes tegelijk wilt doen, of bellen en faxen ofzo

Verwijderd

Topicstarter
ok bedankt guys! Dit wilde ik effe weten. Het zal dus een normale telefoonlijn gaan worden ;)

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Er is een klein snelheidsverschil in upstream tussen ADSL op een lijn met ISDN en ADSL op een lijn met POTS. Dit komt omdat ISDN een iets groter frequentiegebied gebruikt. De theoretisch maximaal haalbare upstream met een ST510 met POTS is bijvoorbeeld 832kbps tegenover 640kbps met een ST510i met ISDN.

Maar goed, in de praktijk dus niet echt een verschil om wakker van te liggen.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:35

ShadowBumble

Professioneel Prutser

intoxicated schreef op 18 June 2003 @ 16:05:
Er is een klein snelheidsverschil in upstream tussen ADSL op een lijn met ISDN en ADSL op een lijn met POTS. Dit komt omdat ISDN een iets groter frequentiegebied gebruikt. De theoretisch maximaal haalbare upstream met een ST510 met POTS is bijvoorbeeld 832kbps tegenover 640kbps met een ST510i met ISDN.

En ongeveer 4 Euro p/m Extra op je afrekening

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Verwijderd

intoxicated schreef op 18 juni 2003 @ 16:05:

ja maar bij de 'geknepen' abo's is dit toch niet het geval?

Alleen als je 'all out' adsl neemt

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

ShadowBumble schreef op 18 juni 2003 @ 16:05:
[...]
En ongeveer 4 Euro p/m Extra op je afrekening
Maar dat was volgens de topicstarter dus geen probleem :)
Verwijderd schreef op 18 June 2003 @ 16:07:
[...]
ja maar bij de 'geknepen' abo's is dit toch niet het geval?
Alleen als je 'all out' adsl neemt
Klopt, KPN-klanten hebben dus sowieso geen last van het verschil tussen ADSL@POTS en ADSL@ISDN.

[ Voor 42% gewijzigd door intoxicated op 18-06-2003 16:09 ]

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Pagina: 1