[WiN2k] Explorer problemen

Pagina: 1
Acties:

• Walkman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Heb op enkele windows 2000 servers het probleem dat wanneer ik de explorer ondder accesories opstart dat hij het niet kan opstarten (Unable to run this command) en wanneer ik 'm via run... en explorer opstart zie ik 'm wel, maar komen de harddisks niet te voorschijn, enkel my documents.....kan wel via de address bar c: etc. intikken, maar vervolgens directories niet in. Iemand een idee wat hier het probleem zou kunnen zijn?

• serhat
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
ad-aware gedraait? of een virusscan? En je hebt programma's waarmee je schijven kan wegtoveren maar ook programma's die mappen en bestanden wegtoveren behalve in de windows map dan! Zie je de windows map ook niet?

• Walkman
  • Niet online
Het zijn servers in een bedrijf die dus niet internetgerelateerde zaken erop hebben staan (het is dus win2k server versie).....

• Walkman
  • Niet online
Update: Het probleem van "Unable to run this command" is voor elke optie in het start menu...

• Walkman
  • Niet online
En een een beschrijving van anderen die ook het probleem hebben (kon verder met google niets vinden):

http://www.tek-tips.com/g...5/pid/616/lev2/67/lev3/70

Verwijderd

Heb je uberhaupt wel genoeg rechten met de gebruiker waarmee je inlogd ?

• Walkman
  • Niet online
Ja, het is een probleem wat om de zoveel tijd gebeurt (zie link voor andere beschrijvingen)

• Walkman
  • Niet online
Nog even ter info voor andere mensen die zoeken naar het antwoord :

Wat het probleem oplost is om de desktop te selecteren en (een aantal maal) op ESC te drukken, daarna werkt alles weer zoals het zou moeten.
Pagina: 1