Ik heb een HCCNET Basis abonnement ADSL. Ik krijg nu de laatste tijd veel meer foutmeldingen als ik een website wil bezoeken, specifieker een DNS error. Hoe kan dit gebeuren hebben meer mensen er last van. Ik vind het uitermate triest dat je een dure ADSL lijnt hebt en dat je bijvoorbeeld de website van gathering.tweakers.net met tussenposen niet kunt bezoeken en soms zelfs 30 minuten wachten voor je opnieuw een topic kunt laden. Is er misschien een oplossing voor dit probleem, misschien een andere DNS-server gebruiken? Of gaat dat niet zo makkelijk? Ik heb ook al na zitten denken om - als het probleem zich aan blijft houden over te stappen naar een andere provider (xs4all bijvoorbeeld), maar om vervolgens het hele trajact van afmelding en aanvraag weer te doorlopen en daarmee ook weer maanden zonder internet te zitten dat kan gewoon niet. Internet is bij mij meer een noodzaak dan bijzaak.
ik heb ook HCC basis adsl maar heb totaal nergens problemen mee, wel kan ik af en toe geen pagina laden maar dat komt omdat de downloads dan weer is opschieten
Please leave a message after the beep.
*beeeeep*
Waar in Nedeland zit je, en welke DNS-servers heb je ingesteld?MewBie schreef op 18 June 2003 @ 15:40:
ik heb ook HCC basis adsl maar heb totaal nergens problemen mee, wel kan ik af en toe geen pagina laden maar dat komt omdat de downloads dan weer is opschieten
tja je kunt andere dns servers invullen. Je kunt diverse adressen vinden in: [rml][ DNS Servers] Overzicht[/rml]
Ga ik dat eens proberen... waarom kom ik die niet met de search vinden?
Is het niet zo dat je eigen Firewall in de weg zit. Ik heb ook eens een firewall geinstalleerd, waarna ik veel meer DNS-errors kreeg. Na verwijderen van de Firewall was het weer over.
Zou best kunnen, maar over het algemeen bevald Norton Firewall mij prima, en om nu helemaal zonder firewall op het internet te zitten.sniper20 schreef op 18 June 2003 @ 19:58:
Is het niet zo dat je eigen Firewall in de weg zit. Ik heb ook eens een firewall geinstalleerd, waarna ik veel meer DNS-errors kreeg. Na verwijderen van de Firewall was het weer over.
Pagina: 1