Northbridge koeling verwijderen Asus A7N8X

Pagina: 1
Acties:

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ik zit hier met een ASUS a7n8x waar alles wc gekoeld moet gaan worden. Van de Radeon 9700pro is de heatsink al verwijderd. Alleen bij de Asus a7n8x heb ik een probleem met de northbridge koeling te verwijderen. Ik heb de pinnetjes al los weten te maken alleen nu lijkt het blokje wel vastgelijmd te zitten ofzo.
Heeft iemand hier misschien ervaring mee en weet iemand hoer het precies vast zit/te verwijderen is?

Ik heb wel geprobeerd te zoeken maar op een oude pc zonder muis is dat best wel een ramp....

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:43
'Draaiend' eraf halen?

• Vincentio
  • Niet online
En dan gelijk kans dat je northbridge beetje te heet wordt? No thanks. Of bedoel je dat niet. In ieder geval zit die heatsink atm nog muurvast

• Icey
VinnieWeiss schreef op 18 June 2003 @ 15:10:
En dan gelijk kans dat je northbridge beetje te heet wordt? No thanks. Of bedoel je dat niet. In ieder geval zit die heatsink atm nog muurvast
Vaak zit er een 'pasta' onder, die houd nu de boel vast, als je eraan draaid zou hij los moeten komen, gewoon een beetje prutsen...

Uiteraard na het eraf halen schoon maken, en je waterkoelingsblokje erop ;) dan word hij niet warm.

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-02 10:47

DaRoot

Some say...

Met draaiend bedoelt hij, met een draaiende beweging

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

• Icey
je videokaart kan je in de vriezer leggen (lucht en vocht dicht verpakt..) mobo lijkt mij een minder goed idee ;)

Met andere woorden, je NB kan aardig wat hebben, gewoon een beetje aan draaien/trekken/watever, het is geen amd core :)

• Vincentio
  • Niet online
Sinds mijn laatste post maar even lopen wrikken enzo en hij is er nu af heel erg bedankt allemaal _/-\o_

O ja, ik heb nog nooit een amd core gecrusht en ik heb wel iets van 50x een koeler erop/eraf gehaald bij amd cores. Dus als ik ergens nie bang voor ben is het dat. Maar ik dacht dat het misschien vast gelijmd zou zijn

[ Voor 55% gewijzigd door Vincentio op 18-06-2003 15:19 ]

• Icey
VinnieWeiss schreef op 18 June 2003 @ 15:17:
Sinds mijn laatste post maar even lopen wrikken enzo en hij is er nu af heel erg bedankt allemaal
no problem, volgens keer zoeken, als je een topic kan openen 'op je brakke bak zonder muis' dan kan je ook de search gebruiken ;)

edit, als ze hem hadden vastgelijmd, dan hadden ze hem niet vast gezet met pinnetjes...

[ Voor 14% gewijzigd door Icey op 18-06-2003 15:20 ]

• YoupY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-06-2024
Mijn ervaring is dat de pinnetjes van dat bordje niet helemaal door de gaatje heen gaan. De uitstulpingen blijven vastzitten achter de heatsink en daardoor blijven de puntjes net in de gaatjes zitten, waardoor draaien geen optie is.

Ik had toen zelf een tangetje gepakt en de pinnetjes aan de achterkant van het plankje afgeknipt (let daarbij wel goed of voor beschadigingen). Daarna gingen de pinnetjes er zo uit en met een kleine draaiende beweging was het heatsink zo verwijderd

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Als je het koelblok nog een beetje kunt draaien heb je kans dat er van die tape onder zit, koelblok kun je er gewoon afdraaien en trekken.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Pagina: 1