• MVC
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-12-2022
Een klasgenoot van me heeft pas een NetMD aangeschaft. Ik zelf heb een Portablable Sony MZ-R70 Minidisc Player + Recorder, maar als ik zijn schijfjes in die van mij stop werken ze niet. Nu ben ik ook van plan om een NetMD te gaan kopen. Maar thuis heb ik nog een Sony Minidisc Deck MDS-SD1 ( een jaar of 3 oud). Werken de opgenomen schijfjes van een NetMD ook alleen maar in een NetMD en dus niet meer in de verouderde Minidiscs ?

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-02 15:01

4POX

Everybody is wired

Net md kan alleen maar in LP2 of LP4 opnemen.. Misschien dat jouw MD speler geen LP2 en LP4 ondersteunt en alleen maar de SP kan afspelen.. LP = long play

AKA Rinkel weblog

Verwijderd

MVC schreef op 18 juni 2003 @ 15:03:
Werken de opgenomen schijfjes van een NetMD ook alleen maar in een NetMD en dus niet meer in de verouderde Minidiscs ?
Jah dat klopt... Tenzij je gewoon de traditionele compressie gebruikt van je verouderde minidisc speler... Oude spelers ondersteunen geen LP jammergenoeg..

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:41

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

De MZ-R70 ondersteunt inderdaad geen MDLP (MiniDisc LongPlay).

MDLP is vanaf de MZ-R500/700/900 beschikbaar voor portable spelers, dit zijn nog geen NetMD spelers.

Je klasgenoot kan met de NetMD software wel muziek op MD zetten in SP mode, het formaat dat jouw MD-recorder kan lezen. Daarbij moet je wel opmerken dat deze muziek qua kwaliteit hetzelfde klinkt als een track in LP2 mode (LP2: ~132kbps, SP: 292kbps)

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

• MVC
Ik heb hier nu geen Minidisc die is opgenomen met een NetMD, maar zou toch graag willen weten of mijn Sony Minidisc Deck MDS-SD1 MiniDisc Longplay ondersteund. Iemand..... ?

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

MVC schreef op 18 juni 2003 @ 15:19:
Ik heb hier nu geen Minidisc die is opgenomen met een NetMD, maar zou toch graag willen weten of mijn Sony Minidisc Deck MDS-SD1 MiniDisc Longplay ondersteund. Iemand..... ?
Heb je al gekeken op de Sony site?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

google zegt.....
Brand: Sony
Name: MDS-SD1
Compression: ATRAC 4.5
Minidisc.org zegt:
By this nomenclature, Sony's current MD decks (ca. 2001) are using ATRAC1 version 4.5 and ATRAC1 Type R. MDLP uses a new and incompatible encoding called ATRAC3 version 1.0, which we shorten to just ATRAC3 (note again the lack of a space between ATRAC and the 3).
Oftewel, jouw SD1 gebruikt ATRAC1-4.5 en is dus niet compatible met MDLP

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

• MVC
Maar ik neem aan dat als ik een door mijn MZ-R70 opgenomen minidisc in een NetMD stop dat dat weer we werkt ?

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

MVC schreef op 18 juni 2003 @ 15:30:
Maar ik neem aan dat als ik een door mijn MZ-R70 opgenomen minidisc in een NetMD stop dat dat weer we werkt ?
Ja dat weer wel, de nieuwere MiniDisc units zijn altijd compatible met de oudere encoders.

Het is wel zo dat een schijfje dat is opgenomen in standaard mode op een NetMD unit een betere geluidskwaliteit heeft dan een schijfje dat is opgenomen in een oudere speler. Dit komt door de verbeterde encoder.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:47

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dit hoort in Gadget Talk Niet in AV :o :)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1