[XP] Windows XP installeren gruwelijk langzaam

Pagina: 1
Acties:

• Pater
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-09 13:03

Pater

Terry Tate

Topicstarter
Mmmm...Ik ging vrijdag mijn desktop computer formatteren (AMD Athlon XP 2100+, 512 MB RAM, 15 GB harde schijf (systeemschijf) en opnieuw Windows XP erop zetten.

Dit bleek die fijne versie te zijn met SP1 en ik had alleen een legale key voor Windows XP zonder SP1. Dus die moest eraf...
Ik probeerde het nogmaals, ditmaal met een andere Windows XP zonder SP1, maar opeens ging het installeren GRUWELIJK langzaam. Ik ben nu 3 dagen verder en hij is NOG niet geïnstalleerd. Hij installeert wel dingen, maar alleen zeer, zeer langzaam.

Hoe kan dit? Wat is hier de oorzaak van? Ik heb de harde schijf al 5 keer geformatteerd en gewoon de dingen gedaan die ik normaal doe.

If we are all God's children, what makes Jesus so special?

Battle.net tag

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:19
smartdrv.exe op een opstartfloppy zetten en opstarten

Dan voordat je de installatie begint eerst intikken:
smartdrv.exe /n 32768 32768 :)

Verwijderd

je hebt een legale key voor windows zonder sp1 :+ , dan heb je er ook een voor windows met sp1 hoor

Verwijderd

Heb je misschien de cache van je cpu in het bios uitgezet?

• Pater
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-09 13:03

Pater

Terry Tate

Topicstarter
Ik ben erachter gekomen dat mijn RAID set een afgebroken Windows installatie niet echt apprecieert.
Dat was het probleem. Ik heb wel vaker mijn computer geformatteerd terwijl mijn RAID set er aan hing, maar klaarblijkelijk heeft de afgebroken Windows installatie dat helemaal opgenaaid. Ik moest de PCI kaart eruit halen en toen had ik Windows XP binnen 20 minuten draaiend!

Daarna weer de PCI kaart erin gedaan en gelijk mijn computer MOEILIJK doen! Heel lang over het booten, ook na het installeren van de drivers van het RAID setje. Nadat ik de RAID configuratie had opgebroken en een nieuwe had gemaakt, ging het wel weer snel.

Raar, maar waar.

If we are all God's children, what makes Jesus so special?

Battle.net tag