[w2k]Opschonen recent-documents-folder

Pagina: 1
Acties:

• JF_
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-09 15:28
Ben hier net eens enthousiast op zoek geweest waarom 't zo lang duurde om m'n roming profile binnen te trekken (2minuten voor zo'n 75meg), en kwam twee mappen tegen met recent-shortcuts... Een slordige 15000 stuks. Ja, ik kan me voorstellen dat 't checken van 15000 kleine rotfiles wel wat lang duurt.
Allemaal weggedonderd, profiel laad nu in een kleine 10 seconden. Yippie.

Alleen.... waarom worden die shortcuts niet automatisch opgeschoond?
Het gaat om twee folders - %userprofile%/recent, met alle shortcuts van de standaard windows recent-documents in 't startmenu van de afgelopen 6 maanden, en z'n broertje in %userprofile%\Application Data\Microsoft\Office\Recent.

Heeft iemand enig idee hoe die folders te begrenzen zijn? 't Gaat dus uitdrukkelijk niet om de 'actieve' shortcuts in startmenu/recentdocs, dat zijn er een stuk of 15, maar om de rotzooi die achterblijft.

[edit]Vergat nog - win2k-sp3 en office2000-sr1

[ Voor 7% gewijzigd door JF_ op 18-06-2003 14:54 ]

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-09 14:12

André

Analytics dude

Dat die niet automatisch opgeschoond worden is een keuze die de systeembeheerders gemaakt hebben. Ze slaan die dingen ook op in je profile, dus waarschijnlijk is daar bewust voor gekozen.

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Heeft iemand enig idee hoe die folders te begrenzen zijn?
Je kan met de policy editor aanzetten dat de recent history wordt geleegd bij uitloggen. (admin templates -> start menu). Voor Office ken ik zo geen standaard template maar die is er misschien ook wel - eventueel zou je dit ook zelf kunnen legen met een logon of logoff scriptje.

Maar een max. instellen is wat lastiger (in een scriptje kan je misschien wat doen met sortering oid, maar alles legen is eenvoudiger). Waarom ze allemaal blijven staan: geen idee en ik kan er ook zo snel niets over vinden op GoT / microsoft.com :o

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• JF_
  • Laatst online: 03-09 15:28
Volledig wissen bij afloggen is uiteraard geen probleem, dat is inderdaad zo ingesteld. Worden de meeste gebruikers alleen niet echt vrolijk van, en 't is ook wat overdreven. Die mappen hoeven van mij niet leeg te zijn, er mogen ook best wat bestanden in staan, maar helemaal geen actie ondernemen betekent dat die folders jarenlang doorgroeien, en aardig vervelend in de weg kunnen gaan zitten bij roaming.

Overigens - 'de' systeembeheerders? Daar doen we hier niet aan :-) De (Linux-)server wordt door een extern bedrijf verzorgd, en verder zijn alle win2k-installs zo standaard als 't maar kan zijn. En niet leeggooien is nou eenmaal de default-instelling, m'n stand-alones thuis doen precies hetzelfde. Maar die houden hun profiles gewoon lokaal zonder ellenlang gesync :-) 'k Zal wel eens kijken of er iets te scripten valt zodat alleen, zeg, de 100 meest recente shortcuts blijven staan.