[PCTVpro] Geen geluid uit digital out Nforce2

Pagina: 1
Acties:

• Wokkels
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-07 06:59

Wokkels

Het lekkerste zoutje

Topicstarter
Heej medetwiekers

Mijn broer hier heeft sinds gisteren een Pinnacle PCTVpro gekocht. Wat is nu het probleem:

De onboard sound van de Nforce2 chipset (op Asus A7N8X) zit via de digital-out aan de versterker/cq dolby decoder. Nu werkt dit prima met mp3, filmpjes, enz enz. De PCTVpro geeft echter geen enkel geluid. Wat hebben we geprobeerd:

- Via interne kabel naar aux in van onboard-sound
- Via externe kabel naar line in van onboard-sound
- instellingen in pinnaclesoftware nagekeken (ik heb dezelfde TV-kaart alleen dan met een losse soundkaart die analoog naar de versterker gaat, dus de instellingen heb ik wel onder de knie :Y))
- Instellingen in mixer nagekeken van Nforce en windows, nogmaals: ik heb dezelfde kaart, dus zou ook geen probleem moeten zijn.

Uiteindelijk het volgende: cd-speler aangesloten op line-in van Nforce sound, geen probleem, wordt netjes digitaal uitgestuurd. MAAR, en nu komt de maar ;), als ik dan de pinnaclesoftware opstart schakelt de digitale uitgang van de Nforce uit :? dus dan komt er geen geluid meer uit de cd-speler zegmaar :'( (overigens WEL geluid uit de digital out als ik op dat moment een mp3-tje afspeel... :|)

Met de capturefunctie op de pinnaclekaart zit het goed, speel ik naderhand de file af zit er netjes geluid bij. Ook als ik de tvkaart analoog aan de versterker hang doet het geluid het gewoon. Maar dat is natuurlijk geen oplossing, ik wil het gewoon digitaal naar de versterker sturen!

Weet iemand hoe dit komt en/of een oplossing?
Overigens ben ik bekende met het Norton2003-probleem, maar er staat Norton2002 op de pc, dus dit kan het ook niet zijn.

tenks alvast voor het meedenken, ik heb het ermee gehad namelijk 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door Wokkels op 18-06-2003 14:38 ]

Permanent wintericon!

Verwijderd

De pctv pro gooit audio ook alleen analoog eruit.

• Wokkels

Wokkels

Het lekkerste zoutje

Topicstarter
Verwijderd schreef op 18 June 2003 @ 14:56:
De pctv pro gooit audio ook alleen analoog eruit.
Dat weet ik, maar de soundkaart van de Nforce2 zou het er wel digitaal uit moeten gooien. Aangezien het gewoon via de linein binnenkomt moet hij dat gewoon doorlussen naar de digital-out. Het gekke is juist dat de software van de Pinnacle de digital-out uitschakelt zodra het opgestart wordt....

Permanent wintericon!

• Wokkels

Wokkels

Het lekkerste zoutje

Topicstarter
[schop]

ik heb het probleem nog steeds O-)
nieuwe drivers van de asus-site halen niets uit, tevens staat de laatste versie van de pinnaclesoftware erop. volgens mij staat er ook niets over op de forums van pinnacle...ik begin ten einde raad te worden :'(

[/schop]

Permanent wintericon!