[TV/VCR] Kabel 2-richtingen?

Pagina: 1
Acties:

• krisis1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-02 20:46

krisis1

Onder-watte?!

Topicstarter
Hoi!

Ik ben van plan om in de zomervakantie m'n kamer wat te updaten qua AV-apparatuur.
En 1 van de dingen die op m'n verlanglijstje staan, is een VCR.
Op m'n kamer staat een oude Philips TV, werkt goed, maar dat ding heeft alleen een antenne-ingang en geen Scart/composiet. Dus, dan maar een VCR aanschaffen met antenne-uitgang, zodat het uitgaand beeld van m'n PC of van de VCR ook op die TV te zien is.
En nu komt m'n vraag, als ik TV beeld binnenkrijg op die VCR, kan ik de output van die VCR dan terug diezelfde kabel op sturen?

OK, onduidelijke zin, effe concreet:
Normaal zou je zeggen: ach, inkomende kabel op de antenne-ingang van die vcr en dan een antennekabel van de antenne-uitgang van de VCR naar de TV.
Maar mijn kabelsignaal komt langs de voorkant van m'n kamer binnen, daar staat die TV ook, en m'n pc staat aan de andere kant van de kamer. En daar wou ik die VCR dan zetten, da's makkelijk banden wisselen etc, zeker als je met cheap video-editing bezig bent op de PC en je wil effe je movie optapen, of voor wanneer ik een film op die TV zou willen zien bijvoorbeeld.
Dus ik zou een kabel willen leggen vanaf het TV-kastje aan de muur, naar een T-stuk dat in de TV zit, en dan het signaal zo verder naar de VCR bij m'n pc, en daar dan die 2 antenne-aansluitingen samennemen met T-stukjes of kabel of weet ik veel.

Kan ik een signaal terug sturen op diezelfde kabel, of gaat dit problemen geven?
Natuurlijk gebruik ik geen kanaal dat voor iets anders wordt gebruikt.
Nog iets, de kabel in mijn kamer gaat naar een splitter beneden. Daar staat ook een TV. Kan die dan ook tunen op het kanaal van mijn VCR, of wordt dit meestal weggefilterd door die splitter?
Een heleboel vragen, wie weet ook wat antwoorden.
Alvast bedankt!

offtopic:
Ik ben ook van plan om kleine evenementjes te voorzien van live-video, met een camera enzo, en een heleboel kabels is misschien wel 8), maar ook onhandig. Er zijn van die setjes die draadloos je VCR boven met je TV beneden verbinden, die marmitek dingen, maar ik denk dat die 1) net te lage kwaliteit zijn en 2) niet bedoeld om mee op stap te nemen in je achterzak bijvoorbeeld. Liefst had ik een 2,4Ghz-setje, met een kleine antenne op de zender en een grotere op de ontvanger, maar waar vind ik die dingen, ze mogen maar 10 milliwatt uitzenden (domme Belgische wetgeving :'( Audio versturen is niet noodzakelijk, altijd wel gewenst. Hetgeen wat ik heb gevonden staat hier. Thx!

Verwijderd

Helaas, je zult echt de kabel naar je VCR moeten trekken en daarna terug naar de TV. Succes ermee

• krisis1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-02 20:46

krisis1

Onder-watte?!

Topicstarter
:'(

Grr... achterlijk, waarom is het nu niet mogelijk :'(
Maar ja... nix aan te doen dus :(

Bedankt voor je antwoord frietboer!