Toon posts:

Tvout van ari radeon 7000/VE werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Ati radeon 7000/VE videokaart met tvout mogelijkheid. Ik heb net een nieuwe panasonic tv (50 hertz) gekocht met scart (de vorige had dit niet). Ik heb een tvout kabel die aan het ene uiteinde de scart heeft zitten, en aan de andere kant drie draden, twee voor de audio, en een voor de s-video. Op het scart tussenstuk, waar de drie draden binnenkomen en aan de andere kant de scart zit, zit een knopje die je op "in" en "out" kan zetten. Standaard staat deze op in. De draden sluiten allemaal goed aan, dus de s-video op de videokaart, de tee audiokabels op de geluidskaart en de scart op de tv. Wanneer ik naar mijn desktop ga en bij de beeldinstelling zit, waar ook de optie is om de tv als monitor te gebruiken is er de mogelijkheid om dit in te schakelen, waaruit ik concludeeer dat de draden goed zitten en goed verbonden zijn. Wanneer ik op toepassen klik om de desktop op tv te krijgen gebeurt er niets, computerbeeldscherm blijft hetzelfde, en tv ook. Als ik de knop van de scart op "out" zet hoor ik het geluid van mijn tv door mijn computerboxen, dus audio die kant op werkt wel.

Ik heb heel veel geprobeerd, resolutie 800 bij 600 gezet, 60 hertz gebruikt, laatste drivers geinstalleerd voor de ati kaart, meerdere malen gereboot, tvkaart(pinnacle) eruit gehaald, ati site bekeken, gegoogled, gathering bekeken. Soms verandert de weergave van mijn monitor van de computer wel, dan wordt het een stuk kleiner en wordt het omgeven door een zwarte vierkante ruimte, maar met de tv gebeurt niets.

Besturingssysteem is win98 SE, 512 MB SDRAM, AMD duron 900 processor

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:23

Pubbert

random gestoord

Heb je de De grote tv-out FAQ al doorgenomen? Staan veel handige tips in!

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Verwijderd

Even een kick,:

Ik heb dezelfde kaart en hetzelfde probleem, (7000, Pci)

Tv-out wil onder geen bedwang werken, nieuwe drivers, alle instellingen al geprobeerd, niks helpt,

Wie weet de oplossing?

Verwijderd

Met wat meer info kunnen we je misschien helpen.
Wat voor kabels gebruik je?
Heb je wel geluid?
Wat heb je al allemaal zelf geprobeerd?
Wat zie je op je TV als je je PC boot?
Heb je al andere kabels geprobeerd?
Heb je een kaart geschikt voor PAL of voor NTSC?

Nah ja, je ziet het. Met die info van jou kan ik dus nix. Graag ff alles over je hardware vermelden en alles dubbel testen met verschillende kabels, stekkers, adapters, enz.