Proliant 7000 geheugen

Pagina: 1
Acties:

• Wunk
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-06 10:42
Ik heb hier een Compaq Proliant 7000 naast me staan (Groot hernia veroorzakend bakbeest met 4 Xeon processoren), waar nu 1 GB geheugen in zit.. (er kan Max 4 GB in d.m.v. 2 insteekkaarten waar de EDO DIMM modules op geprikt worden)

Nu ben ik al even op zoek geweest naar een 1 GB uitbreidingskit ervoor, maar de enige die ik kan vinden is op interngeheugen.com bij de zoekmachine van Kingston.., en die is vrij prijzig ( 774 pleuro's)

De GoT geheugenzoeker levert ook niks op.., heeft er iemand nog aanraders waar mogelijk geheugen voor dit bakbeest te krijgen is ?

Verwijderd

Wunk schreef op 18 juni 2003 @ 14:19:
Ik heb hier een Compaq Proliant 7000 naast me staan (Groot hernia veroorzakend bakbeest met 4 Xeon processoren), waar nu 1 GB geheugen in zit.. (er kan Max 4 GB in d.m.v. 2 insteekkaarten waar de EDO DIMM modules op geprikt worden)

Nu ben ik al even op zoek geweest naar een 1 GB uitbreidingskit ervoor, maar de enige die ik kan vinden is op interngeheugen.com bij de zoekmachine van Kingston.., en die is vrij prijzig ( 774 pleuro's)

De GoT geheugenzoeker levert ook niks op.., heeft er iemand nog aanraders waar mogelijk geheugen voor dit bakbeest te krijgen is ?
Kijk wat er in zit voor type geheugen en dat zal vast wel te vinden zijn.

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12-08 13:40

Shuriken

Life is all about priorities

Verwijderd schreef op 18 June 2003 @ 14:20:
[...]

Kijk wat er in zit voor type geheugen en dat zal vast wel te vinden zijn.
Sorry hoor maar als je dit antwoord dan weet je niet waar je over praat. Die ouwe Compaq Server bakjes die slikken echt alleen maar compatible geheugen. Daar kan je niet zomaar een paar 72 pins simmetjes in proppen.

Er zitten zeker EDO ECC Dimms in?

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

• Wunk
Valt nog niet mee.., 't compaq typenummer is 228470-002, dit zijn 128 MB modules..

[ Voor 25% gewijzigd door Wunk op 18-06-2003 14:26 ]

• CycloneX
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Jah idd er zitten dus Xeon processors in met EDO DIMM kan dat :S

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

Verwijderd

Niels99 schreef op 18 June 2003 @ 14:25:
Jah idd er zitten dus Xeon processors in met EDO DIMM kan dat :S
Ja Xeon proc is ook in P2 variant.. :)

• CycloneX
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

:o aha wist in nie weer wat geleerd 8)

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

Verwijderd

Shuriken schreef op 18 June 2003 @ 14:24:
[...]

Sorry hoor maar als je dit antwoord dan weet je niet waar je over praat. Die ouwe Compaq Server bakjes die slikken echt alleen maar compatible geheugen. Daar kan je niet zomaar een paar 72 pins simmetjes in proppen.

Er zitten zeker EDO ECC Dimms in?
Weet ik dus effe wel.. Op me werk hebben er 2 draaien. en daar zit geen officieel compaq geheugen in.. en het draait super!.

• Wunk
Maar is dat te mixen met officieel compaq geheugen ('t zijn idd P2 Xeon 450's)

Verwijderd

Wunk schreef op 18 juni 2003 @ 14:29:
Maar is dat te mixen met officieel compaq geheugen ('t zijn idd P2 Xeon 450's)
dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.. en 1gb modules zijn erg duur...

• Stormtrooper
  • Laatst online: 15:25

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Voor zowel de PIII als PII Xeon modellen:

Following are memory options available from Compaq:

50ns EDO
1024-MB Memory Expansion Kit (4 x 256-MB buffered EDO DIMMs, 50ns)
328583-B21
512-MB Memory Expansion Kit (4 x 128-MB buffered EDO DIMMs, 50ns)
328582-B21
256-MB Memory Expansion Kit (4 x 64-MB buffered EDO DIMMs, 50ns)
328581-B21

Uiteraard kun je ook alternatieven nemen van Kinston....

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4, HP Z1 G1i, BMW R1300 GS Adv ASA.

• Wunk
URL ? (compaq.com ?)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 June 2003 @ 14:27:
[...]

Ja Xeon proc is ook in P2 variant.. :)
Ja maar toen heette het nog voluit de "Intel Pentium II Xeon", ipv "Intel Xeon", zoals ze de Netburst-generatie (P4) van de Xeon noemen.

• Stormtrooper
  • Laatst online: 15:25

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Kijk maar eens op http://h18000.www1.hp.com...pecs/productbulletin.html

of beter nog:

http://h18000.www1.hp.com...specs/Division/90013.html

en voor kingston uiteraard www.kingston.com Je kan daar zoeken op het Compaq nummer en dan komen ze terug met een tegenhanger daarvan. Let wel op dat je alles in cartridges (volgens mij per 4) moet uitbreiden, maar op de 2e URL die ik je net gaf kan je een complete pdf downloaden met alle opties......

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4, HP Z1 G1i, BMW R1300 GS Adv ASA.

Verwijderd

www.memory-upgrade.nl ?? (geen eigen ervaring mee)

• Wunk
www.memory-upgrade.nl ?? (geen eigen ervaring mee)
Yay, bedankt, ik ga bij hun even een offerte aanvragen :)

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12-08 13:40

Shuriken

Life is all about priorities

Verwijderd schreef op 18 June 2003 @ 14:28:
[...]

Weet ik dus effe wel.. Op me werk hebben er 2 draaien. en daar zit geen officieel compaq geheugen in.. en het draait super!.
Ik heb het ook niet over officieel compaq geheugen maar over compatible. Je praat erover alsof je het op iedere hoek van de straat kan krijgen.

Met compatible geheugen kom je al automatisch bij bv. Kingston of vergelijkbare toko's terecht komt. EDO Dimm's zijn praktisch niet in OEM consumenten systemen gebruikt.

Crucial heeft zover ik weet al bijna geen EDO geheugen meer.

Bij http://www.chipmemory.nl/ zag ik dat het ook 900 eurotjes (ex. :| ) kost.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

Verwijderd

Probeer eens DANE-Elec te bellen, die leveren voor bijna alle machines goed geheugen..

• Wunk
Dane-Elec heeft het iig niet op de site in hun memory configurator staan, ik mail ze wel even

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:37

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Shuriken schreef op 18 June 2003 @ 14:57:
[...]

Ik heb het ook niet over officieel compaq geheugen maar over compatible. Je praat erover alsof je het op iedere hoek van de straat kan krijgen.

Met compatible geheugen kom je al automatisch bij bv. Kingston of vergelijkbare toko's terecht komt. EDO Dimm's zijn praktisch niet in OEM consumenten systemen gebruikt.

Crucial heeft zover ik weet al bijna geen EDO geheugen meer.

Bij http://www.chipmemory.nl/ zag ik dat het ook 900 eurotjes (ex. :| ) kost.
Mwoeah, als je nieuw wilt kopen is het idd lastig te vinden/reteduur, maar 2e hands is er vrij makkelijk aan te komen.

Het grootste probleem is dat Compaq erg terughoudend is met de twee meest relevante specs, namelijk of het 3.3V of 5V is, en of het buffered of registerd moet zijn. ECC is tenminste altijd registered, dat scheelt weer.

Maar goed, dit klinkt als 3.3V Registered ECC EDO. Dat het op 50ns gerate moet zijn maakt het een tikje moeilijker (normaal is EDO hoogstens 60ns, maar voor 100MHz operation is 50ns idd noodzakelijk). Ga www.marktplaats.nl en www.2dehands.nl en wat beurzen (tip: 28-6 PC Dump in A'dam) en zoek. Het duurt dan misschien wat langer, maar 128MB EDO DIMMs zie ik regelmatig voor minder dan EUR 15 voorbij fietsen (op Marktplaats dan). Zou zou je iig nog 512MB erbij kunnen steken zonder meer dan EUR 60 kwijt te zijn :z

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1